Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelin 10,5v yliopistossa, sain lapsen, ja nyt en saa millään töitä :(

Vierailija
14.02.2023 |

Olin opiskellessani yhden kerran harkassa, muuten kotona myös kesät, en kesätöissä (mielenterveysongelmat). Sitten sain valmistuttua ja jäin lähes suoraan äitiyslomalle. Olin lapsen kanssa 2v kotona. Nyt olen hakenut 2v töitä omalta alalta enkä ole saanut. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri, pääaineena poliittinen historia.
Miten saada töitä? Työkkäri ehdotti jo, että menen lähihoitajakouluun.
Mutta minä olen maisteri enkä halua tehdä mitään käytännön työtä, kun olen yliopistostakin pystynyt valmistua! Mitä te tekisitte tilanteessani?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ehdotus on hyvä. Noudattaisin sitä. Sen lisäksi lopettaisin surkeiden provojen kirjoittamisen av:lle. 

Vierailija
2/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne lähihoitajakouluun. Yksi tuttu teki samoin. Opiskeli huonosti työllistävän maisterintutkinnon ja muutti ulkomaille. Teki samoin lapsen ja ihmetteli, kun ei alan töitä löydy vuosikymmenen jälkeen.

Hän tosin otti itseään niskasta kiinni, opiskeli lähäriksi ja pääsi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että 0 työkokemuksella pitäisi palkata töihin? :D

Vierailija
4/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierestä seurannut kirjoitti:

Menet sinne lähihoitajakouluun. Yksi tuttu teki samoin. Opiskeli huonosti työllistävän maisterintutkinnon ja muutti ulkomaille. Teki samoin lapsen ja ihmetteli, kun ei alan töitä löydy vuosikymmenen jälkeen.

Valtiotieteiden maistereista yli 93% työllistyy omalle alalleen. T ap.

Ei ole heikosti työllistävä koulutus. Minulla vaan kesti kauan opiskella ja on vähän kokemusta.

Vierailija
5/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mä harjoittelun tehnyt. Työkkäristä voisivat neuvoa vaikka miten pääsen oman alan palkalliseen harkkaan seuraavaksi.

Vierailija
6/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sinne lähihoitaja kouluun. 

Vierailija
7/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole heikosti työllistävä koulutus. Minulla vaan kesti kauan opiskella ja on vähän kokemusta.

No se on sinun valintasi, ettet hankkinut työkokemusta opiskeluaikana. Turha siitä nyt on vinkua, kun vailla mitään työkokemusta ei saakaan töitä. 

Vierailija
8/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä saa rahaa, ei opiskelusta.

Vierailija
9/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit sitten sitä kokemusta vaikka työkokeilun avulla.

Vierailija
10/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heikko suomenkielen taito.

Vierailija
11/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mä harjoittelun tehnyt. Työkkäristä voisivat neuvoa vaikka miten pääsen oman alan palkalliseen harkkaan seuraavaksi.

Jee! Yksi harkka! Siinäpä onkin kolmekymppiselle huimasti työkokemusta :D

P.S. Harkkoja saa hakemalla töitä. Ei muuta kuin kirjoittamaan hakemuksia

Vierailija
12/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään, yhyy yhyy miksi kukaan ei työllistä minua?

Vierailija
13/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokoulutuksen ohessa on tarkoitus hankkia kesäisin alan työkokemusta, suhteita ja pätevyyttä. Olet epäonnistunut koulutuksessasi ja aika meni aika pahasti hukkaan.

Vierailija
14/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen typerä provo tuli sitten tiistain kunniaksi :(

Vierailija
15/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän, mitä on tuo "oman alan työt" -kirjo? Itsellä on se käsitys ettå teitä on ihan ties missä ammateissa "myyntitykeistä ministereiksi" - mitä kaikenlaista "alan työtä" olet itse hakenut?

Vierailija
16/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja heikko suomenkielen taito.

Suomen kieli kirjoitetaan erikseen. Suomenkielinen yhteen.

Vierailija
17/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan mt-lääkkeesi,suosittelen lämpimästi 🤗

Vierailija
18/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän, mitä on tuo "oman alan työt" -kirjo? Itsellä on se käsitys ettå teitä on ihan ties missä ammateissa "myyntitykeistä ministereiksi" - mitä kaikenlaista "alan työtä" olet itse hakenut?

Olen hakenut esim ministeriöön eritysasiantuntijaksi, useampaan kaupunkiin kaupungille töihin, viestinäasiantuntijaksi, järjestökoordinaattoriksi jne. T ap

Vierailija
19/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan kassan kautta päivän politiikkaan. Ehdotan vasemmistoliittoa.

Vierailija
20/139 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut esim ministeriöön eritysasiantuntijaksi, useampaan kaupunkiin kaupungille töihin, viestinäasiantuntijaksi, järjestökoordinaattoriksi jne. T ap

Voi jonnepieni. Menehän vaikka reippailemaan ulos. Jospa tuo provoilutaito siitä vähän virkistyisi. Nyt ei oikein lähde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan