Mikä on vanhin sähkölaite, mikä sinulla on käytössä?
Mikä, ja kuinka vanha on vanhin käytössäsi oleva sähkölaite. Oletko ostanut tai saanut sen uutena, vai käytettynä?
Meillä vanhin sähkölaite on tiettävästi puolisoni mikroaaltouuni, joka on n. 35 vuotta vanha. Lähelle samaa ikää ovat minun kahvinkeitin ja sähkövatkain. Sekä sähkövatkain että kahvinkeitin olivat aikanaan markkinoiden halvimpia malleja.
25 vuotta sitten, kun muutin puolisoni kanssa yhteen, mietimme, otammeko vanhan mikroaaltouunin mukaamme, vai jätämmekö sen hänen vanhempiensa kesäpaikkaan yhteiskäyttöön. Päädyimme sitten ratkaisuun, että otetaan se vanha, ja ostetaan uusi, kun se hajoaa. Anoppi osti sitten uuden sinne kesäpaikkaan. Ja parin vuoden kuluttua taas uuden. En tiedä kuinka mones on nyt käytössä. ja tuo vanha, minkä piti hajota "ihan kohta" toimii edelleen. Toki sitä on pitänyt vähän korjailla, eikä siihen löydy enää sopivaa lamppua, mutta ...
Kommentit (546)
Oon varmaan jo tähän ketjuun vastannut, mutta laitetaan toisenkin kerran. Sellainen Braun leikkuri / tehosekoitin, joka niin vanha, ettei netistäkään enää löydy kuvaa. Vanhemmilla oli sellainen, kun olin lapsi joskus 70 - 80-luvulla. Jotain 25 vuotta sitten ostin itselleni sellaisen käytettynä. Valkoisen. Ja sen jälkeen ostin kolme oranssia kaiken varalta varaosiksi. Se alkuperäinen ei vaan ole hajonnut, vaikka käytän melkein päivittäin. Sitä leikkuria, siinä on kannukin mutta sitä en käytä kun nykyversiot parempia smoothien tekoon.
Mulla on siis valkoinen käytössä ja 3 kappaletta oransseja varalta, jos hajoaa. Riittävät todennäköisesti loppuiäksi. Maailman ihan kaikkein paras silppuri
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan jo tähän ketjuun vastannut, mutta laitetaan toisenkin kerran. Sellainen Braun leikkuri / tehosekoitin, joka niin vanha, ettei netistäkään enää löydy kuvaa. Vanhemmilla oli sellainen, kun olin lapsi joskus 70 - 80-luvulla. Jotain 25 vuotta sitten ostin itselleni sellaisen käytettynä. Valkoisen. Ja sen jälkeen ostin kolme oranssia kaiken varalta varaosiksi. Se alkuperäinen ei vaan ole hajonnut, vaikka käytän melkein päivittäin. Sitä leikkuria, siinä on kannukin mutta sitä en käytä kun nykyversiot parempia smoothien tekoon.
Mulla on siis valkoinen käytössä ja 3 kappaletta oransseja varalta, jos hajoaa. Riittävät todennäköisesti loppuiäksi. Maailman ihan kaikkein paras silppuri
Ja ne kolme ostin jotain 2 - 5 eurolla kappale kirpparilta, kun joku raasu halusi päästä eroon . Siis se teräkin siinä ja muoviosa, jolla terä otetaan pois! Kumpikaan ei ole hajonnut. Terä ei ole tylsynyt eikä muovi lohkeillut. Ihan käsittämätöntä
sama sauvasekoitin myös täällä, vuosimallia 1983
Philips vedenkeitin niin vanhalla mallinumerolla, että sitä ei löydy internetistä hakemalla. Sain aikanaan vanhemmilta omilleni muuttaessa. Hoitaa hommansa edelleen luotettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monitoimi kone braun ja moulinex sähkö veitsi molemmat about 1988
Monitoimikone ja sähköveitsi ovat yhdyssanoja. Grrrrr.
Mitä välii. Mrrrrr
Vatkain varmaankin, tiskikone vaihdettiin 50-vuotisena, vaikka vielä toimikin.
Herätyskello jostain 80-luvulta
Suomen supermosta tilattu big boss hieromasauva.
yleiskone vm. 1988, tiskikone vm. 2000
80-luvun kelloradio, samoin kahvinkeitin ja 90-luvun leivänpaahdin
Moittivat meitä suomalaisia kulutusjuhlista. Tulkoot lukemaan tätä ketjua!
Mulla on vedenkeitin vuodelta -94 ja Kenwood-vatkain, joka on 44 vuotta vanha ja toimii ihan hyvin.
Varmaan Moccamaster, saatiin häälahjaksi 27v sitten ja hyvin toimii vielä.
Meillä on mikrouuni vuodelta 2003 ja äidillä mikro jostain -80 luvulta ( ei tosin nyt käytössä, kun ei kokonsa ja painonsa puolesta sopinut nykyaikaiseen keittiöön 😄. Mutta ihan toimiva laite 😄)
Vanhemmilta lahjaksi saatu leivänpaahdin vuonna 1980 käytössä vielä.
Koululaisvalaisin joululahja vuodelta -75.
Hehkulamppu. Keksitty jo vuonna 1879.
Philipsin yleiskone vuodelta 1978 eli tulee 47 vuotta täyteen. Uskomattoman hyvä. Saatiin lahjaksi Kenwood myöhemmin. Kokeiltiin sitä ja huonompi oli - joutui varastoon.
Taidetaan vaimon kanssa joutua hautaan ennen kuin Philipsin tehot loppuvat.
Satunnaiskäytössä on 70-luvun puolivälin tienoilla valmistettu Elektro-Helios -imuri. Näyttää vielä saavan pölypussejakin...