Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsella on lääkäriaika niin että ehtisi sen jälkeen kouluun enää n. tunniksi, niin ilmoittaisitko opettajalle että on

Vierailija
14.02.2023 |

loppupäivän pois vai menisikö vielä tunniksi lääkärin jälkeen kouluun?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee tietty kouluun. Miksi ei menisi?296

Olisin kiinnostunut vastauksista miksi-kysymykseen. Alanuoli ei oikein valaise.

Miksi sen pitäisi valaista?

Vierailija
82/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on kouluja joissa ulko-ovet auki ja lapset voivat tulla kesken oppitunnin takaisin? 

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole täysin varmaa että ehtii takaisin ennen viimeisen tunnin alkua niin menemme suoraan kotiin. Eihän hän pääse edes sisälle kouluun myöhästyessään.

Sama täällä. Ja lääkärikäynneillä mikään ei koskaan ole täysin varmaa, ajat voivat pitää paikkansa tai olla tunninkin myöhässä ym. Joten käytännössä tuossa tilanteessa ilmoittaisin opettajalle että on poissa loppupäivän.

Minä olen aina ilmoittanut opettajalle, että lapsi tulee takaisin jos ehtii. En suunnittele muutenkaan perheen aikatauluja sen perusteella, että lääkäriajat ovat tunnin myöhässä. On kuitenkin todennäköisempää, että lääkärille pääsee ajallaan.

Vierailija
84/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee koululle joka tapauksessa ehti tunnille tai ei sillä kulkee pyörällä kouluun myös talvisin. Pudotan koulun parkkikselle ja yhdeksäsluokkalainen päättää itse meneekö sisään vai pyöräilee jo kotia kohti. En jää vahtimaan ja itselläni kiire takaisin töihin. 

Vierailija
85/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa opettaa lpsi jo koulussa siihen, että kaikesta voi laistaa

jepjep!

Vierailija
86/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastaavassa tilanteessa mennyt enää kouluun.

Vierailija
87/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi paljon muutenkin ollut poissaoloja ja koulunkäynnissä ongelmia, niin menisi. Jos taas muuten hyvin vähän poissa ja koulu sujuu ok niin ei menisi.

Vierailija
88/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa opettaa lpsi jo koulussa siihen, että kaikesta voi laistaa

jepjep!

Höpsis. Yhden tunnin perusteella ei todellakaan opi että "kaikesta" voi laistaa.

Vierailija
89/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tunnista ja ennättäisikö varmasti juuri ennen ja onko pitkä matka kouluun yms. 

Vierailija
90/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtii lääkärin jälkeen vielä kokonaiselle oppitunnille niin miksei menisi. Ellei ole liikuntaa tai joku retki.

Vierailija
91/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ilmoittanut, että on loppupäivän pois. Meiltä on 30km kaupunkiin ja kun kerran sinne joutuu lähtemään, niin hoidan samalla muitakin asioita. Ei näillä hinnoilla huvikseen tuolla ajele jonkun 15-30min ajan takia ja jos lapsi on koulusta pois yhden ylimääräisen tunnin, niin ei luulisi kenenkään maailma siihen kaatuvan.

Vierailija
92/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ilmoittanut, että on loppupäivän pois. Meiltä on 30km kaupunkiin ja kun kerran sinne joutuu lähtemään, niin hoidan samalla muitakin asioita. Ei näillä hinnoilla huvikseen tuolla ajele jonkun 15-30min ajan takia ja jos lapsi on koulusta pois yhden ylimääräisen tunnin, niin ei luulisi kenenkään maailma siihen kaatuvan.

Lisäys: varsinkaan kun olen töissä kyseisessä kaupungissa, niin joudun lähtemään töistä monesti kesken ja ajamaan tuon matkan hakeakseni lapsen ja taas takaisin. Jos en tee tunteja sisälle, niin tuossa menettää jo palkassakin, saati sitten bensoissa.

Ihania nämä kuntaliittymät , kun niiden seurauksena pienemmiltä paikkakunnilta lakkautetaan toimivat lääkäri-, neuvola-ja hammaslääkäripalvelut.

Vierailija
93/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee koululle joka tapauksessa ehti tunnille tai ei sillä kulkee pyörällä kouluun myös talvisin. Pudotan koulun parkkikselle ja yhdeksäsluokkalainen päättää itse meneekö sisään vai pyöräilee jo kotia kohti. En jää vahtimaan ja itselläni kiire takaisin töihin. 

Siis kuljettaako joku yläastelaista lääkärissä ? Eikö sinne itse pääse ? Ala-asteella äiti tuli lääkäriin mukaan jos oli vapaalla, itse sinne mentiin ja itse takaisin kouluun.

Vierailija
94/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan mielipide: wilmaan tuntimerkintöihin, että esim iltapäivällä lääkäri, eikä tarkkaa aikaa. Ja lapsi takaisin kun ehtii. On hyvä opettaa vastuullinen asenne lapselle, ja lapsen on helpompi oppia asiat tunnilla, kuin esim lukea joku juttu itsenäisesti kokeeseen. Jos kulkeminen on jostain syystä hyvin vaikeaa, niin sitten tietysti eri asia.

Vierailija
95/96 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kouluun jos ei ole koe tai joku muu vastaava juttu.

Vierailija
96/96 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi