Masennuksessa on hankala ulkoilla tai syödä terveellisesti
Koska koko masennus on sitä että kaikki tuntuu liian raskaalta eikä sitä huvita mennä ulos tai siivota tai tehdä sitä ruokaa. Mielessään sen näkee vain turhana yrittämisenä joka ei auta, vaan sen lenkin jälkeen on yhtä masentunut sekä rasittunut siitä yrittämisestä. Kaikki on ankeaa.
T. 2kk masentunut
Kommentit (45)
Tolla ajattelumallilla sä et ainakaan pääse mistään eroon.... SEN EI OLE TARKOTUSKAAN OLLA HELPPOA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta se on tehtävä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikö maailmassa ole aika vähän vakavia sairauksia, joiden hoito on potilaalle mieluisaa?
Törkeää vähätellä masennusta. Ihmisiä kuolee siihen. Olette todella inhottavia.
Vierailija kirjoitti:
no ei mua huvita siivota tai tehdä ruokaa vaikken ole masentunutkaan. ne nyt vain on kuitenkin tehtävä.
Kyllä mä tykkäsin siivoamisesta ja ulkoilusta ennen. Nyt tuntuu ihan järkyttävän raskaalta. Ap
Silti kannattaa yrittää.
T. Masennusjaksoja 15 vuoden ajan.
2kk? Sinulla on vielä mahdollisuus parantua, toivon todella sitä. Minä taas olen luovuttanut jo kauan sitten.
- 18 vuotta masentunut
Vierailija kirjoitti:
Tolla ajattelumallilla sä et ainakaan pääse mistään eroon.... SEN EI OLE TARKOTUSKAAN OLLA HELPPOA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta se on tehtävä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitä tuo huutaminen ja lapsellinen riehuminen auttaa?
Elämä nyt vaan on semmoista, että tiettyjä asioita täytyy vaan tehdä vaikka ei huvittaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
no ei mua huvita siivota tai tehdä ruokaa vaikken ole masentunutkaan. ne nyt vain on kuitenkin tehtävä.
Miksi edes vastasit tähän ketjuun jos et kerta masennuksesta mitään tiedä?
Ei ole kyse siitä "kun ei huvita" vaan masentuneelle henkilölle erilaisten askareiden ja kotitöiden tekeminen voi olla jopa mahdotonta.
Eikös se ilo löydy monesti tekemisen kautta? Tai että ensiksi voisi olla iloinen siitä että tuli tehtyä jotain, vaikkei siitä sen enempää nauttisikaan. Ajan kanssa voisi sitä iloakin sitten alkaa löytyä? Ja jos ei, niin tuli ainakin testattua ja sitten jonkun muun tekemisen pariin?
Vierailija kirjoitti:
Elämä nyt vaan on semmoista, että tiettyjä asioita täytyy vaan tehdä vaikka ei huvittaisikaan.
Höpöhöpö! Muuta ei tartte elämässä kuin kuolla. Se on fakta!
Mikä sinua voisi huvittaa edes vähän? Musiikin kuuntelu? Äänikirjat?
Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, että minä aloitin yin joogaamaan. Jos et jaksa mennä ulos, niin tee vaikka tätä. Ei vaadi mitään, ei ole vaikeaa, mutta parempi kuin se, että makaat tekemättä mitään. Ei, en lupaa, että pääset sillä irti masennuksesta, mutta tämä avaa kehoa, ja tunteet ovat tieteenkin mukaan kehossa. Minulle ainakin tuli aina vähän aavistuksen rentoutuneempi olo.
Kyllä minulle vaan tuli paljon parempi olo, kun aloin liikkua enempi ja syödä terveellisesti.
Mitäs sit, jos liikkuu ja syö terveellisesti, mutta on silti masentunut?
Masentuneen tervehtyminen alkaa siitä, kun hän näkee itsensä objektipositiosta. Objektipositiosta katsottuna luontokävelyyn liittyy toive siitä, että se parantaa, mutta tulokset näkyvät vasta ajan saatossa.
Lääkkeiden suhteen tilanne on eri. Lääkkeillä odotetaan nopeaa paranemista ja mikäli sattuu paranemaan samaan aikaan kuin syö lääkkeitä, yhdistää lääkkeen ja paranemisen. Masennus paranee useimmiten spontaanisti ilman mitään toimia ja näin ollen lääkkeiden teho on harhaa.
Jokin on mennyt sisältä rikki, ja kaikki tekeminen ja oleminen on muuttunut tuskaiseksi. Ei tuota enää iloa samalla tavalla laittaa ruokaa tai lähtä ulos katselemaan kaunista luontoa. Pitäisi korjata se henkinen haava, en tiedä vielä miten. Ap
Vihaan myös talvea ja jatkuvaa pukemista, kotonakin on kylmä mutta ei mulla pysy edes villasukat jalassa. Aina kaikki hukassa ja sitten kylmissäni en halua nousta peiton alta ollenkaan.
Sanoit että lenkin jälkeen... Tuntuuko lenkin aikana paremmalta? Onhan sekin tyhjää parempi ettei ihan koko ajan masenna jollei lenkillä masenna. Muutenhan sua masentaisi sekin aika. Suosittelen pidempää lenkkiä niin saat senkin ajan olla olematta masentunut.
En vähättele masennustasi mutta kuulostaa myös vähän asenneongelmalta kohdallasi.
Kokeile enemmin saliharjoittelua niin lihakset saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia monet masentuneet tekee itsarin