Rauhallisia tiloja naisille baareihin
En tarkoita Kvääristöä.
Vuosia sitten Japanissa reissatessa tuli Tokiossa vastaan baareja, joissa oli naisten pöytiä. Siis mies ei saanut istua pöytään edes kutsuttuna ja jos norkoili pöydän vieressäkin, niin henkilökunta tuli ohjeistamaan poistumaan. Sai siis todellakin istua rauhassa ilman lähestymisiä.
Samoissa baareissa oli usein myös rannekesysteemi, eli rannekkeen hinnalla sai juoda tiettyjä juomia niin paljon kuin jaksoi. Nuo olivat yleensä paljon miedompia drinkkejä, kuin Suomessa, koska aasialaiset harvemmin kestävät niin paljon alkoholia. Välillä nuo rannekkeet olivat halvempia naisille tai naisille ilmainen sisäänpääsy tai molempia.
Naisia siis haluttiin baareihin, ilmeisesti pariutumistarkoituksessa, mutta heille annettiin mahdollisuus olla rauhassa ilman kontaktia miehiin. Tottakai naisten pöytien ulkopuolella sai jutustella ihan tavallisesti.
Mitä mieltä? Olisiko toivottavaa naisten pöydät myös Suomessa?
Juo niin paljon kuin jaksat- ranneke ei ehkä kannattaisi täällä yöelämässä :)
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa isorintainen valitti, kun kaikki miehet tulee tekemään tuttavuutta. Totta toinen puoli, mutta olisiko mitään tekemistä niiden rintojen liiallisella korostamisella? Juuh, tiedetään, että te naiset käytte kilpavarustelua toisianne kohtaan mutta silti? Entä jos miehellä HK kokoinen lerssi pullottaisi piukoissa stretch farkuissa?
Joo. Minä kirjoitin. Enkä todellakaan korostanut niitä mitenkään. Vaikea niitä on piilottaakaan kun pukeutuu normaalisti. Todellakin olisin, jos olisin voinut. Vaikka onhan minulla oikeus olla mikä minä olen, ilman yhtään kourimista, tai tissikommenttia. Miksi minä olin se, jonka olisi pitänyt olla toisenlainen? Miksi mies saa olla sika, etkä moiti heitä? Se kouriminen alkoi kun olin 12 v, oliko kaikki oikeasti vain minun vikani?
Afrikassa teipataan rinnat ihan lättäniksi etteivät herätä miesten huomiota. Kannattaisiko kokeilla?
Ei. Minusta kannattaisi kokeilla kemiallista kastraatiota miehille, jotka eivät osaa antaa naisten olla rauhassa. Jos se ei riitä, niin sitten se fyysinen. Uhrin fyysinen rankaisu on harvinaisen sairas ajatus. Rinnoissa on tunto, tuo teippaaminen on väkivaltaa.
Tämä viesti olisi tosiaan saatava jo varhaiskasvatuksesta asti pojille ja tytöille. Jättäkää se toinen sukupuoli rauhaan tai teidät kastroidaan.
Kerran kuukaudessa video jossa näytetään mitä se tarkoittaa.
Samaa mieltä. Seksuaalinen ahdistelu pitää saada loppumaan. Alakoulusta alkaen riittää. Taisi jossain tokaluokalla tulla nämä ensimmäiset alkkarien väkisin kurkkimiset poikien taholta.
En puhu mistään alkkareihin kurkkimisesta vaan kaikesta kommunikaatiosta.
No jos se on sinulle ainoa tapa olla ahdistelematta, niin sitten parempi niin.
Määritellääs nyt mistä puhutaan. Se että menee juttelemaan ei ole ahdistelua, se on lähestymistä tai "menee tekemään tuttavuutta". Sen kieltoa ajetaan, kastraatio miehille jotka eivät osaa jättää naista rauhaan.
Täällä nyt haluttaisiin tosiaan sellaisia tiloja naisille, jossa tuo lähestyminen ja tuttavuuden teko ei olisi luvallista, vaan saisi olla totaalisen rauhassa. Ahdistelu on aina väärin ja tekijässä vika ja syy.
Tietysti ahdistelu on väärin, oli tekijänä mies tai nainen.
Miten tuollaisia voi enää nykyään olla, kun sukupuolen saa itse päättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa isorintainen valitti, kun kaikki miehet tulee tekemään tuttavuutta. Totta toinen puoli, mutta olisiko mitään tekemistä niiden rintojen liiallisella korostamisella? Juuh, tiedetään, että te naiset käytte kilpavarustelua toisianne kohtaan mutta silti? Entä jos miehellä HK kokoinen lerssi pullottaisi piukoissa stretch farkuissa?
Joo. Minä kirjoitin. Enkä todellakaan korostanut niitä mitenkään. Vaikea niitä on piilottaakaan kun pukeutuu normaalisti. Todellakin olisin, jos olisin voinut. Vaikka onhan minulla oikeus olla mikä minä olen, ilman yhtään kourimista, tai tissikommenttia. Miksi minä olin se, jonka olisi pitänyt olla toisenlainen? Miksi mies saa olla sika, etkä moiti heitä? Se kouriminen alkoi kun olin 12 v, oliko kaikki oikeasti vain minun vikani?
Afrikassa teipataan rinnat ihan lättäniksi etteivät herätä miesten huomiota. Kannattaisiko kokeilla?
Ei. Minusta kannattaisi kokeilla kemiallista kastraatiota miehille, jotka eivät osaa antaa naisten olla rauhassa. Jos se ei riitä, niin sitten se fyysinen. Uhrin fyysinen rankaisu on harvinaisen sairas ajatus. Rinnoissa on tunto, tuo teippaaminen on väkivaltaa.
Tämä viesti olisi tosiaan saatava jo varhaiskasvatuksesta asti pojille ja tytöille. Jättäkää se toinen sukupuoli rauhaan tai teidät kastroidaan.
Kerran kuukaudessa video jossa näytetään mitä se tarkoittaa.
Samaa mieltä. Seksuaalinen ahdistelu pitää saada loppumaan. Alakoulusta alkaen riittää. Taisi jossain tokaluokalla tulla nämä ensimmäiset alkkarien väkisin kurkkimiset poikien taholta.
En puhu mistään alkkareihin kurkkimisesta vaan kaikesta kommunikaatiosta.
No jos se on sinulle ainoa tapa olla ahdistelematta, niin sitten parempi niin.
Määritellääs nyt mistä puhutaan. Se että menee juttelemaan ei ole ahdistelua, se on lähestymistä tai "menee tekemään tuttavuutta". Sen kieltoa ajetaan, kastraatio miehille jotka eivät osaa jättää naista rauhaan.
Kastraatio liittyi keskusteluun, missä puhuttiin kourimisesta. Valitettavan yleistä. Nuo rauhalliset pöydät on sitten eri tason juttu, se riittää siihen, ettei tarvitse jatkuvasti torjua niitä juttelemaan yrittäviä. Itse en kyllä ymmärrä, miksi tuntemattomien seuraan pitää tunkea tutustumaan muutenkaan.
Kaikki miehet tulee tekee tuttavuutta
En ymmärrä miksi miehet eivät osaa jättää naisia rauhaan
Kastraatio niille miehille.
Ei tuossa kuule ole mitään ahdistelusta.
Olet lukenut huonosti. Minä kirjoitin sen kastraatiokommentin, vastauksena sille, jonka mielestä minun olisi pitänyt teipata lapsena rintani, jotta aikuiset miehet eivät olisi käyneet käsiksi.
Minusta kannattaisi kokeilla kemiallista kastraatiota miehille, jotka eivät osaa antaa naisten olla rauhassa.
Kun aloitusta lukee, siinä huomataan että vaaditaan etteivät miehet tule juttelemaan vaan jättävät naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla naisten pöydät sitten jaoteltaisiin muista pöydistä, kaikkein perimmäiset joissa pystyy parhaiten keskustelemaan?
Naisten pöytien jalat leviää, kun vähän hiplaa pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla naisten pöydät sitten jaoteltaisiin muista pöydistä, kaikkein perimmäiset joissa pystyy parhaiten keskustelemaan?
Miksi tyytyä pöytään? Fyysisesti eri tilat biologisen sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö näyttää sukupuolielimet jos ei muuten ole tunnistettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tunnistettavissa niin voi pysyä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Biologisen? Just kun on niin pitkään taisteltu, että sukupuoli ei ole biologinen asia.
Onko se vai eikö se ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, vaaditaanko sitä naisten pöytään? Tissit tiskiin jos ei muuten tunnista naiseksi? Noita on aika paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Biologisen? Just kun on niin pitkään taisteltu, että sukupuoli ei ole biologinen asia.
Onko se vai eikö se ole?
Sukupuoli on eri asia kuin sukupuolikokemus. Siksi maininta biologinen.
Englanniksi gender vs sex
Niin, ja olen cissupaska joten mitä mä tiedän...
Älkää yrittäkö vääntää tätä miksikään Teams-ongelmaksi, kun ei se sitä ole. Kyllä se ongelma on nimenomaan ne äijät, jotka eivät ikinä itseään miksikään muunsukupuolisiksi kutsuisi.
Kannatan! Samalla saadaan miehille sikarihuoneet ja pokeripöydät johon naiset ei pääse pilaamaan miesten iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää yrittäkö vääntää tätä miksikään Teams-ongelmaksi, kun ei se sitä ole. Kyllä se ongelma on nimenomaan ne äijät, jotka eivät ikinä itseään miksikään muunsukupuolisiksi kutsuisi.
Ei teams ole sen huonompi kuin muut vaihtoehdot...
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan ehdottomasti. Ja miksei myöskin kokonaan naisten baareja minne miehillä ei olisi mitään asiaa. Loppuisi se ahdistelu ja iskuyritykset.
Hyvä idea! Siitä vain perustamaan sellaista!!
Ketju kuoli kun miehet kannattivat ajatusta ja ehdottivat parannuksia idealle.
Harmi.
Noissa baareissa all- you - can - drink - rannekkeita myytiin myös miehille. Samalta listalta ne rannekkeella tilattavat drinkit pyydettiin ja olivat siksi varmaankin alkoholimäärältään miedompia, koska baari varmaan miettinyt kuluja, sekä se, että aasialaisten maksa polttaa alkoholia huonommin, joten pienemmällä määrällä on humalassa ja liian humalassa olevat aiheuttavat järjestyshäiriöitä.
Naisia tosiaan houkuteltiin näihin baareihin ilmaisella sisäänpääsyllä ja/tai halvemmalla rannekkeella. Miehet ehkä ilmaantuivat paikalle ja täyden hinnan maksaen ja samalla tietäen, että siellä niitä naisia olisi, ehkä kaikki heistä eivät istuisi naistenpöydissä ja voisi tutustua johonkuhun.
Tuskin hirveän tappiollista baarille.
Toinen baarikokemus Japanista: Adam & Eve taisi olla nimi. Eli baari/klubi, jossa naiset ja miehet istuvat pöydissä eri puolilla ja näkevät toisensa. Noissa mies saattoi tarjoilijan välityksellä lähettää viestin (ehkä juoman tai snacksejä, ei ollut pakollista se) jossa kysyi, haluaisiko nainen jutella ja tutustua. Nainen saattoi sitten päättää hyväksyykö kutsun ja lähettää myöntävän tai kielteisen vastauksen tarjoilijan välityksellä. Vähän tosielämän lihatiskitinder ja tietysti tuollaiseen paikkaan mennään tutustumismielessä. Lähestyminen ja mahdolliset pakit hoituvat henkilökunnan välityksellä eikä kukaan pakkitilanteessa sano pahasti tai loukkaa toista, ei pakkien antaja eikä niiden saaja. Ehkä naisetkin olisivat niitä viestejä voineet miehille lähettää, kulttuuriero vaan otettava huomioon siellä.
Kävin mielelläni kavereiden kanssa naistenilloissa naistenpöydissä, mutta myös Adam&Evessä. Flaksini vaan oli siellä vähän heikko juttelemaan lähtiessä, kun en osaa japania :)
Miksi näistä kirjoitan, on se, että nuo kaksi eri baarityyppiä mahdollistivat sen, että joskus voi pitää hauskaa ystävien kanssa ilman toivetta miehiin tutustumisesta ja joskus mennä sellaiseen paikkaan, jossa tutustuu miehiin. Kummassakin on selkeää, haluaako nainen tutustua miehiin vai ei ja minusta se on reilua ja selkeä viesti miehille.
Japanissa muuten on metroissa vain naisille tarkoitettuja vaunuja juuri sen takia, koska kouriminen ja ahdistelu ruuhkametrossa on niin yleistä. Tokion ruuhkametro on vähän erilainen, kuin mikään ruuhka Suomessa, siellä oikeasti ollaan toisissa kiinni kuin sillit purkissa. Kulttuuri siellä on aika eri kuin täällä, toisaalta naisia pidetään kuin kukkaa kämmenellä mutta ahdistelu ja p ervoilu on yleistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noissa baareissa all- you - can - drink - rannekkeita myytiin myös miehille. Samalta listalta ne rannekkeella tilattavat drinkit pyydettiin ja olivat siksi varmaankin alkoholimäärältään miedompia, koska baari varmaan miettinyt kuluja, sekä se, että aasialaisten maksa polttaa alkoholia huonommin, joten pienemmällä määrällä on humalassa ja liian humalassa olevat aiheuttavat järjestyshäiriöitä.
Naisia tosiaan houkuteltiin näihin baareihin ilmaisella sisäänpääsyllä ja/tai halvemmalla rannekkeella. Miehet ehkä ilmaantuivat paikalle ja täyden hinnan maksaen ja samalla tietäen, että siellä niitä naisia olisi, ehkä kaikki heistä eivät istuisi naistenpöydissä ja voisi tutustua johonkuhun.
Tuskin hirveän tappiollista baarille.Toinen baarikokemus Japanista: Adam & Eve taisi olla nimi. Eli baari/klubi, jossa naiset ja miehet istuvat pöydissä eri puolilla ja näkevät toisensa. Noissa mies saattoi tarjoilijan välityksellä lähettää viestin (ehkä juoman tai snacksejä, ei ollut pakollista se) jossa kysyi, haluaisiko nainen jutella ja tutustua. Nainen saattoi sitten päättää hyväksyykö kutsun ja lähettää myöntävän tai kielteisen vastauksen tarjoilijan välityksellä. Vähän tosielämän lihatiskitinder ja tietysti tuollaiseen paikkaan mennään tutustumismielessä. Lähestyminen ja mahdolliset pakit hoituvat henkilökunnan välityksellä eikä kukaan pakkitilanteessa sano pahasti tai loukkaa toista, ei pakkien antaja eikä niiden saaja. Ehkä naisetkin olisivat niitä viestejä voineet miehille lähettää, kulttuuriero vaan otettava huomioon siellä.
Kävin mielelläni kavereiden kanssa naistenilloissa naistenpöydissä, mutta myös Adam&Evessä. Flaksini vaan oli siellä vähän heikko juttelemaan lähtiessä, kun en osaa japania :)
Miksi näistä kirjoitan, on se, että nuo kaksi eri baarityyppiä mahdollistivat sen, että joskus voi pitää hauskaa ystävien kanssa ilman toivetta miehiin tutustumisesta ja joskus mennä sellaiseen paikkaan, jossa tutustuu miehiin. Kummassakin on selkeää, haluaako nainen tutustua miehiin vai ei ja minusta se on reilua ja selkeä viesti miehille.Japanissa muuten on metroissa vain naisille tarkoitettuja vaunuja juuri sen takia, koska kouriminen ja ahdistelu ruuhkametrossa on niin yleistä. Tokion ruuhkametro on vähän erilainen, kuin mikään ruuhka Suomessa, siellä oikeasti ollaan toisissa kiinni kuin sillit purkissa. Kulttuuri siellä on aika eri kuin täällä, toisaalta naisia pidetään kuin kukkaa kämmenellä mutta ahdistelu ja p ervoilu on yleistä.
Ap
Miksi miesten tulisi lähestyä naisia?
Ketjussa näkee kuinka se ei ole toivottua. Annetaan naisille se mitä he toivovat. Täydellinen rauha miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju kuoli kun miehet kannattivat ajatusta ja ehdottivat parannuksia idealle.
Harmi.
Miten niin harmi. Ollaan samaa mieltä. Lopetetaan ne lähentelyt tuntemattomia kohtaan kokonaan, ja perustetaan naisille niitä turvallisia alueita. Kun olemme kerran samaa mieltä, niin eihän keskustelua tarvita, vaan toimia. Ja teiltä miehiltä siis lähinnä sitä, että jätätte muut ihmiset rauhaan.
Olet lukenut huonosti. Minä kirjoitin sen kastraatiokommentin, vastauksena sille, jonka mielestä minun olisi pitänyt teipata lapsena rintani, jotta aikuiset miehet eivät olisi käyneet käsiksi.