HEINÄKUISET kukkuu....:-)
enpäs löytänyt pinoa mistään....joten ajattelin tässä kirjoitella muutaman rivin, mikko on tosin sylissä, joten katsotaan mitä tästä tulee :-)
Meille kuuluu ihan hyvää, Mikko on edelleenkin tosi hyväntuulinen kaveri ja huomenna tulee jo 4 kuukautta täyteen, niin se vaan aika kuluu nopeasti ja joulukin jo rupee lähestymään. isommat lapset ovat olleet nenä kiinni lelukirjoissa, että tuon haluan ja tuon jne...:-)
Viime yönä mikko nukkui koko yön ilman heräämisiä ja muutenkin nukkuu yöt niin että vasta 5-7 välillä saattaa herätä syömään, joten itsekin saa nukuttua ja samalla kerätä voimia, tosin hyvin olen itse jaksanut, vaikka mietinkin että miten kolmen lapsen kanssa päivät sujuu, mutta olen todennut että hyvin sujuu.
Tosin ulkona on nyt tosi kurja keli, liukasta ja vettä joka paikassa, joten ei olla tänään päästy ulkoilemaan, toivottavasti kohta tulisi lunta niin kirkastuisi tuo ilmakin.
mutta siis meillä jaksellaan hyvin, toivottavasti muillekin heinäkuisille kuuluu hyvää!
Tupuhupuna ja Mikko (huomenna 4 kk)
Kommentit (25)
Meillä myös kovasti harjoitellaan ääniefektejä. Tyttö on nyt ihastunut omaan kirkumiseen, taitaa tulla oopperalaulaja ;)
Olen syöttänyt jo muutaman viikon kiinteitä kun tuo neiti kasvaa niin hurjaa vauhtia, viime viikon 4 kk:n neuvolassa mitattiin 68 cm ja 7300. Nyt tyttö on saanut jo perunaa, porkkanaa ja parsakaalia (josta ei kyllä yhtään pidä). Lisäksi aloitettiin toissapäivänä pienellä määrällä maissivellin antamisella iltaisin. Nuo yöunet ovat ilmeisesti kasvun takia vähän huonontuneet, eli on nyt nukkunut vain 5 tunnin pätkiä, kun muutama viikko sitten nukkui jo 9 tuntia. Toivottavasti tuo velli nyt auttaisi kun sitä vähitellen lisätään.
Meillä ei vieläkään käännytä itse, mutta paljoa ei tarvitse enää avittaa, neidillä on kova tsemppaus päällä joten luultavasti onnistuu jo ensi viikolla. Muuten on kovin aktiivinen ja kiinnostunut kaikesta uudesta.
Nyt heräiltiin päikkäreiltä, joten hyyvää viikon loppua kaikille
Kyllä sitä tulee tarvittaessa vähillä unilla toimeen...-siristää silmiään-
Olen nukkunut nyt 4 yötä peräkkäin vain 4-5h ja herännyt siinäkin välissä sen kaksi kertaa...huoh...mutta silti lapset on ihania.
Salla oisi kyllä nukkunut aivan kuten ennenkin, mutta tämä keskimmäinen on tosiaan sairas ja itsellä huolettaa sen verran paljon, että ei tule nukkumisesta mitään. Onneksi taitaa olla jo selkäranka taitettuna tältä sairaudelta ja kohta tyttö on oma itsensä.
Mahtaavat isännän työpaikallakin miettiä et mikä homekorva minä olen kun äsken jo soitin hätää kärsien ukolle et poika ei ole tullut koulusta kotia!! no mies siihen et hyvä et ei oo tullutkaan, kun nyt on torstai ja pojalla 2 asti koulua! En oikein tienny miten päin olla, kun toisekseen oli huojentunut olo ja toisekseen hävetti kamalasti. Siinä sit änkytin et ai niin...Kaikkea sitä kerkiää väsyneenä toilaamaan. Ei näköjään kannata haaveilla minnekkään ihmisten ilmoille menemisestä nyt tällähetkellä. :)
Salla on kyllä mainio! Toissa päivänä hoksasi et miten kivaa on kun laittaa silmät kiinni ja alkaa olan takaa pörräämään. Sylki lentää kaarella ja posket pullottaa kivasti. Samat " huvit" kuin isosiskolla.
Onneksi Salla neiti on tosiaan " toipunut" koliikista ja on nyt tuollainen naurava vauva, jolla tosin on kiire päästä liikkeelle. Istumaan pitäis päästä ja kovasti punkeaa sylissäkin istumaan kokoajan. Lattialla pyörii kuin väkkyrä ja nostaa pyllyn ylös jaloillaan ja näin pääsee kääntymään akselinsa ympäri. Mahallaan on nyt jatkuvasti taas ja ei kaikistellen muka pääse takaisin kääntymään.
Pääasia et jumppailee :)
No nyt on pakko kiiruhtaa ruoan laittoon!!
Virkeitä päivän jotkoja toivoo mutsi & lapsetx3
Voi tätä ilmaa ja vesisadetta. Oltiin 2 vkoa kotona sisällä kun keskimmäisellä hurjalla oli kantoside kun hyppi ja loikki ja sai solisluunsa murtumaan enkä uskaltanu viedä pihalle kaatuilemaan lisää. Ja nyt kun vois niin ei hirveesti huvita lähteä ulkoilee. Me käytiin tytön kanssa aamulla neuvolassa ja 4 kk mitat oli:64.8cm ja 6810g. 3 kk oli 6400g ja 62cm. Ihmettilin kun painoa oli tullu noin vähän mutta neuvolatäti sano että yleensä näin käy kun täysimetetään ja muuten reipas ja hyvinvoiva lapsi eli ei syytä huoleen. Neidillä todettu maitoallergia ja luultavasti muitakin kun välillä illat itkuisia eli en halua sekoittaa vielä kiinteillä kun sit ei tietäis onko jotain mitä olen itse syöny vai kiinteät. Yritän nyt vielä 2 kk imettää ja tähän neuvolatäti myös kannusti. Muuten yöt nukutaan vieläkin hyvin ja omassa huoneessa: nukkumaan klo 20-21 ja syöttö klo 5-7 ja sit nukuttais vielä klo 9-10 mut yleensä silloin kyllä ollaan jo menossa kerhoissa tai kaupoilla. Vatsalleen on kääntynyt kuun alusta ja muutenkin leikkialustalla viihtyy hyvin joko mahallaan tai selällään. Mutta parasta hupia kuitenkin isoveikkojen leikkien seuraaminen. Ja mahallaan ollessa jalat sätkii ja kiire ois mukaan. Hauska muuten kun veljet puhuu siskolleen niin ne puhuu vauvakielellä ja lässyttää (toinen 4 v ja toinen 2.5v). On ne mainioita paketteja ja vaikka väliin pinna kireellä niin kyllä tää silti on ihanaa aikaa!
Sitruska: :D Oletko tykännyt opiskelemastasi? Itse olen usein haaveillut, että olisi kiva opiskella lisää esim. yliopistossa terveystieteitä ja pari kertaa olen tilannut hakupaperitkin, mutta sitten se on aina tyssännyt siihen johonkin.. ;D Terveydenhoitajaksi opiskelemista olen harkinnut myös, mutta en ole oikein vielä sen enempää päätöksiä tehnyt. Kun on tässä tosiaan aika tapahtumarikasta tämä elämä ollut... :D
Itseasiassa asuimme esikoisen odotusaikaan vielä pk-seudulla(Vantaalla) ja ennen sitä olin siellä töissä pari vuotta valmistumiseni jälkeen. Sitten 04 keväällä muutimme tänne Itä-Suomeen, kun mies sai täältä opiskelupaikan. Viihtyminen täällä on kuitenkin ollut vähän niin ja näin, joten saattaa olla, että jossain vaiheessa muutamme vielä pk-seudulle takaisin. :D
Moi:) Piti vaan laittaa vielä, kun laitoit tusta opiskelusta..että mä aloin just lukemaan avoimessa yliopistossa vähän lisää (terveystiedon approa) ja oon th/sh ammatiltani:) Eli aika samoja juttuja meillä! Et sattumoisin asu vielä jossain pk-seudulla...?;)
sitruska