Mikseivät koiranomistajat nouki niitä paskoja?
Kommentit (249)
Koirani vääntää ainoastaan helsingissä käydessämme paskoja käytäville, ilmeisesti haistaa että nyt ollaan tosi saastaisessa kylässä käymässä joten ei väliä minne sen tortun pusertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset on tyhmiä ja samoin rakit.
Kyllä ne koirat on monesti omistajiaan fiksumpia.
Itse kerään koiramme jätökset. Koira on eläin. Kyllä se on omistajan vika, heissä on paljon itsekkäitä kusipäitä.
Mihin se paskapussi pitäisi sitten laittaa? Lenkkeillä sen kanssa monta kilometriä? Entä kun koira ruikkii löysät? Tai tekee monta pökälettä eri paikkoihin? Jos sontii kulkuväylälle potkaisen sivuun, muuten saa maatua rauhassa.
Odotan, että kissanomistajatkin käy keräämässä.
Opettakaa ne koirat sitten pytylle.
99% koiranomistajista on heikosti älyä ja kakkafetissi. Mitä enemmän pökäleitä ja kasoja ympäristössä, sitä enemmän tykkäävät. Oksettavi olentoja. Paitsi se 1% joka hoitaa asiat kuten pitääkin.
Koska mun ei tarvitse.Nouki itse jos häiritsee
Koira paskoo aina tiettyihin samoihin paikkoihin mihin kukaan ei varmasti astu. Miksi noukkisin ne paskat? Eläimet paskoo ulos. Elämä on
Vierailija kirjoitti:
99% koiranomistajista on heikosti älyä ja kakkafetissi. Mitä enemmän pökäleitä ja kasoja ympäristössä, sitä enemmän tykkäävät. Oksettavi olentoja. Paitsi se 1% joka hoitaa asiat kuten pitääkin.
Sullahan se paska on mielessä varsinkin näin keväisin, ei me koiranomistajat niitä paskoja jäädä miettii saati ihmettelee kunhan ei just johki kulkuväylille oo munkki tippunu.
Sinä olet siis se koproilija, hyi hitto ja onnea.
Mä kerään aina koirani jätökset. Mielestäni koiraa ei pidä ottaa, jos tota ei viitsi tehdä.
Jos minä näen jonkun noukkivan paskoja meidän talon edustalla, käsken heti lopettamaan. Aivan älytöntä muovipussittaa kakkaa, joka luonnossa maatuu kahdessa päivässä!
Jotkut tampiot antaa koiransa paskoa vielä keskelle jalkakäytävää. Ei helvetti että osa voi olla typeriä. On varmaan muukin koiran hoitaminen laadukkaalla tasolla...
Koiran omistaminen pitäisi olla luvanvaraista. Älkää käsittäkö väärin, on ihan ok että sellaiset ihmiset hommaa koiran jotka jaksavat sen asiallisesti hoitaa niin, ettei siitä koirasta aiheudu muille haittaa.
Mutta nyt näitä koiria on kaiken maailman hunsvoteilla, jotka rööki huulessa paskattaa niitä rakkejaan jalkakäytäville ja muiden pihoille ja muutenkin antavat koiransa tehdä mitä vaan.
No onhan ne paskat pitkin pientareita ja kävelyteitä kuvottavia. Ja itsekin olen koiranomistaja. Eri asia joku metsä, mutta come on, asutusalueet ja mistä muut kävelee täytyisi pitää puhtaana. Ei kukaan halua talloa koiranpaskan päälle.
Heittelee patonginpaloja ja lihapullia jalkakäytäville niin kohta koirantaluttajat kantaa niitä sontatykkejään sylissä kun luulevat että kadulla on myrkkysyöttejä.
Koiran omistaminen ei todellakaan sovi kaikille. Jos olet itsekäs, tyhmä ja patalaiska, jätä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Meno on kuin Venäjällä, p askaa tienposket täynnä.
Ajattelin ihan samaa. Jotenkin niin venäläinen mentaliteetti.
Järjestyslaki sanoo että koiranomistajan on "3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa."
Eli hoidettu alua + taajama. Taajamissakaan ei kaikki alueet ole hoidettuja, eivötkä kaikki hoidetut alueet ole taajamassa.
Itse vedän rajan niin että jos ei lähimailla ole roskista sille p***apussille, niin en kerää. Sellainen alue on varmaan muutenkin niin roskainen ettei p***alla ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei tajua sitä että ne kuuluisi kerätä
Jos jollain alueella on todella paljon koiranulkoiluttajia, niin ne jätökset valitettavasti huomaa vaikka 95-98 % ihmisistä toimisi vastuullisesti. Melkein missä tahansa tapauksessa se muutama prosentti tuottaa eniten ongelmia joko laiskuuttaan tai epärehellisyyttään.
Tämä on todella ongelma kaupungeissa.
Ajatellaan vaikkapa 1km suuntaansa olevaa neliön muotoista aluetta kantakaupungissa. Sillä voi asua helposti 50 koiraa. Näiden omistajista 50% kerää koiransa jätökset aina, 35% useimmiten ja 15% ei koskaan. Siis 7.5/50 koirasta jätökset jäävät samojen lähireittien varrelle 1-3 X vrk, eli keskimäärin 10-15 jöötit per vrk jää tien poskeen melko suppealla lähialueella. Talvisin ongelmaa pahentaa lumitilanne, koska kaupungeissa suositut pienet koirat eivät useinkaan pysty menemään tarpeilleen ojaan/pusikkoon/metsikköön lumen takia, jolloin jätökset jää varsinaisesti tielle tai tien laitaan.
Jep ja ne "useimmiten"-kategorian ihmisetkin tuppaa olemaan talvella "harvemmin" eli keräävät ehkä jos keskelle jalkakäytävää paskoo, mutta penkalta ei viitsitä kun "sinnehän se lumeen peittyy". Ja nyt kun ne lumet sulaa niin sieltähän ne sitten löytyy...
Heti kun tupakoijat ja roskaajat kerää jättensä alan keräämään