Cuplatonia viikon ikäiselle vauvalle?
Hei,
vauvamme on nyt 9 vrk vanha ja helpon alun jälkeen on tainnut tulla vatsavaivaiseksi. Viime yö meni valvoessa. Vauva itki ja koko ajan piti imettää. Kun vauva nukahti, alkoi ähinä ja puhina ja satunnaiset rääkäisyt, ja hän heräsi taas 10 minuutin päästä... Samaa jatkui koko yön.
Ostin Cuplatonia (koska täällä sitä jotkut ovat vauvoilleen antaneet), mutta pakkauksessa ei lukenut, minkä ikäiselle sitä saa antaa. Onko kellään tietoa tästä? Mitä neuvolassa on asiasta sanottu? Miten ja kuinka paljon voisi näin pienelle vauvalle Cuplatonia antaa?
Kiitos kovasti avustanne!
Kommentit (5)
... lääkkeen ohjeissa ei näin pienistä mitään sanota.
Onko se se sama viisi tippaa ennen jokaista imetystä?
kundi on 2 vkoa ja olen jo antanut Cuplatonta, yksi-kaksi tippaa per syöttö. Hyvin on tehonnut masuvaivoihin tuokin määrä. En ole antanut joka syötöllä vaan aloittanut illalla ja antanut vielä yöllä jos masu on kovati purputtanut. Rauhallisesti on siitä lähtien nukuttu. Nouvolassa tästä sanoin ja oli ihan ok.
Kannattaa myös aloittaa maitohappobakteerit, itse annan yhden kapselin avattuna ja sekoitettuna maitoon aamuisin. Myös masun hieronta pyörivin liikkein myötäpäivään ja jalkojen koukistaminen x 5 sarjoissa masun päälle on saanut pepun pärisemään kiitettävästi.
Masuapina ja pikkumiäs 2 vkoa
Meidän Cuplaton-paketin kyljessä lukee annostelusta, että " kolmen kuukauden koliikissa 4 tippaa sekoitettuna pieneen määrään nestettä ennen jokaista ateriaa" .
Meidän vauvalla ei nyt ihan koliikin oireita ole, mutta ilmaa ihan hurjasti masussa. Noin 2 viikon ikäisestä lähtien olen antanut Cuplatonia ennen imetystä (melkein joka kerta) 4 tippaa suoraan suuhun tiputtamalla. Sekoitan ne nesteeseen vain kerran päivässä samalla, kun annan maitohappobakteerijauheen.
Ilmaa on edelleen, mutta selvästikin pienemmäksi pilkkoutuneena ja pörisee pienemmällä itkulla ja väännöllä ulos. Vaikutus tulee käytön aloittamisen jälkeen hieman viiveellä, muistaakseni parin päivän päästä alkaa tehon huomata.
Cuplaton on käsittääkseni aika vaaraton aine; ei imeydy suolistosta vaan vaikuttaa vaan ilmakuplien koostumukseen.
-Leje
Kokeilin tänä yönä Cuplatonia ja vaikuttaisi ainakin vähän auttavan.
Kiitos kovasti avustanne!
Kyllä nää palstat on mahtavia. = )
Mulla pyörii täällä liki 9kk ikäinen tyttönen ja myös meillä tuo alkutaival oli mahavaivojen takia takkuinen. En muista minkä ikäisenä tytölle aloin cuplatonia antamaan mutta kovin vanha ei ollut. Neuvolasta sitä meille suositteli koska jouduin imettämään rintakumin kanssa ja ilmaa kertyi ihan hirveästi mahaan. Cuplaton on turvallinen tuote kun antaa ohjeiden mukaan,mielestäni siinä ei ole mitään " alaikärajaa" . Kannattaa kysyä apteekista jos on epävarma. Mutta henkilökohtaisesti voin sitä suositella,meillä se toimi!!! Ja toivottavasti saatte myös helpotusta mahavaivoihin sen avulla. Kunhan vain muistaa antaa aina ennen ruokailua ja ohjeen mukaan. Tietenkään apu ei ole taattua mutta kannattaa yrittää. Itselläni teki pahaa katsella kun pikkuiseni kärsi!!!
Tsemppiä jatkoon ja helpotusta mahanpuruihin...
DEVIL