Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sinusta pahempi, yli- vai alikostutettu täytekakku?

Vierailija
13.02.2023 |

Mietin kuinka paljon uskaltaa kaikupohjaa kostuttaa kun tarjoan huomenna.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikostutettua en tykkää syödä. Överit ei ole nyt parempi. Etenkin, kun jengi usein käyttää maitoa... puistatus.

Opiskelu aikana kaveri kostutti kakun konjakilla. Se kakku nousi päähän ja pahasti.

Vierailija
22/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina saa liian kuivaa, tykkään vain mehevän kosteasta, ulkonäöstä viis. Siksipä en yleensä otakaan täytekakkua vaan ennemmin esimerkiksi juustokakkua tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ali

Vierailija
24/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kahvilassa, ja kermakakut täytettiin edellisenä päivänä koristeltiin myyntipäivänä, eikä koskaan saanut kostuttaa yhtään.

Vierailija
25/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni ehdottomasti alikostutettu on pahempi, mutta näköjään olen vähemmistössä. Itse teen kakun aina edellisenä päivänä. Kostutan maidolla/kaurajuomalla ja kostuketta laitan arviolta 2 teelusikallista per kerros. Kakkuja aina kehutaan, joten kai ne on sopivasti kostutettujakin.

Vierailija
26/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä tein ylikostutetun kakun, jäi syömättä. Se ihan tippasi maitoa. Kuivan kakun ois voinut vielä pelastaa. Nykyään onnistuu jo hyvin. Jos teet tänään, niin huomioi se vähentämällä kostuketta. Minä sipaisen ruokalusikan avulla ohuelti maitoa.

Vierailija
27/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikostutettu kakku on yhtä haluttava kuin alleen kussut ihminen.

Vierailija
28/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Yli, kuivaa voi aina kostuttaa kahvilla.

En halua kofeiinia kakkuuni tai pahaa kahvia. Voi olla joku muu mehu jolla kostuttaa.

Vierailija
29/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikostutettua en tykkää syödä. Överit ei ole nyt parempi. Etenkin, kun jengi usein käyttää maitoa... puistatus.

Opiskelu aikana kaveri kostutti kakun konjakilla. Se kakku nousi päähän ja pahasti.

Äitini kostutti veden, sokerin ja kirkkaan viinan sekoituksella. Viina ei maistunut kakussa viinalta vaan antoi hyvän maun.

Vierailija
30/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikostutettu kakku on yhtä haluttava kuin alleen kussut ihminen.

:D

Vierailija
31/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alikostutettu on ällöttävää.

Vierailija
32/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kosteavittu.

Vierailija
33/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kosteavittu.

Kiva tietää. Mites sun kakkujes laita?

Vierailija
34/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini kostutti veden, sokerin ja kirkkaan viinan sekoituksella. Viina ei maistunut kakussa viinalta vaan antoi hyvän maun.

Äitis ei varmaan puolta litraa sitä kakkuun hölvännytkään?

Vierailija
35/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli nainen, joka oli tosi kostea. Hyvää teki ja halusi vielä kakkoseenkin.

Vierailija
36/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alikostuttaminen on pienempi paha, etenkin, jos täytät ja kostutat kakun edellisenä päivänä, koska silloin kosteus kerkeää tasaantua, ja vähempikin riittää. Jos on niin kuiva, ettei kakkulapiolla pysty leikkaamaan, voi siihen ottaa kaveriksi veitsen, tai leikata kakun valmiiksi palasiksi.

Ylikostutetussa on se ikävä puoli, että ylimääräinen neste valuu ulos kakusta ja tuo mukanaan myös kakun ja täytteiden makua, ja aiheuttaa sotkun. Hankala leikata siististi, eikä ole enää niin kakkumainen kuin toivoisi.

Vierailija
37/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti myös. Käytti pohjien kostuttamiseen pullasutia, ette tullut nestettä liikaa yhteen kohtaan.

Vierailija
38/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinuskikissan oppien takia monet on ruvenneet ylikostuttamaan. En tiedä, eikö Kinuskikissa tarjoa koskaan kakkuja vasta seuraavana päivänä mutta se hänen mantransa, että 0,5dl nestettä per kananmuna on ihan överi! Jos sellainen nestemäärä on kakussa, se on seuraavana päivänä ihan vetinen ja todnäk valuu nestettä tarjoiluastialle, täytteestä riippuen.

Tietty jos on tarkoitus tarjota kakku vieraille heti tai 2h kuluttua, niin tuolloin voi kostuttaa paljon.

Meillä oli vieraita sunnuntaina ja tein täytekakun passionmoussella. Kostutin tarkoituksella tuon 0,5dl/kananmuna -ohjeen mukaan, koska tarjosin tunnin päästä täyttämisestä.

Kakkua jäi vajaa puolet. Äsken kun tulin töistä, keitin kahvit ja otin palan kakkua, niin oli jo ylikostunutta tai ihan sillä rajalla. Iltaan mennessä mössöä.

Heh, mä pilasin mun ekan täytekakun Kinuskikissan ohjeella :D tein väliin marjamoussen, kostutin kuten Kinuskikissa neuvoi, yöksi jääkaappiin. No aamulla sitä nestettä oli tursunnut kakusta uloskin jo! Oli pakko hakea kakku kaupasta, roskiin se omatekoinen meni.

Roskiin? Kakku? 

Mä taidan olla köyhä tai jotain. 

Vierailija
39/39 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 dle per kananmuna on aivan liikaa. 3 munan pohjaan riittää 1 dl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi