Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että alapää ei vieläkään normaali-synnytyksestä (episiotomia) 5 kk?

Vierailija
20.11.2006 |

Kuinka kauan teillä on mennyt siihen, että alapää on normalisoitunut synnytyksen jälkeen? Minulle tehtiin imukuppisynnytyksessä eppari, ja vieläkin alapää tuntuu omituiselta seksiä harrastaessa. Jotenkin kireä ja hieman inhottavan tuntuinen on alapää. Muuten ei juuri vaivaa paitsi että virtsa karkailee... pitäisi jumpata enemmän. Mutta onko siis normaalia että vieläkin eppariarpi aristaa hieman ja on kireä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten että seksi (siis yhdyntä) ei oikein tunnu mukavalta. :(

Vierailija
2/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli imukuppisynnytys - eppari siis tehtiin ja vähän repeskin. Yllättävän nopeasti parani, 4 päivää synnytyksestä lähdin jo lenkille ja istuin heti synnytyksen jälkeenkin normaalisti - ei siis ollut mitään ongelmia. Voihan se olla ihan normaaliakin, että kestää palautuminen - sanotaan että vuos on ihan normaali aika vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla tuntui kireeltä toiseen synnytykseen asti.

Vierailija
4/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä huvittaa enää harrastaa seksiä jos se ei tunnu mukavalta ja jopa vähän sattuu?

Vierailija
5/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos 3kk jälkeen virtsa tai uloste tai ilma karkailee, niin lähete sairaalan fysioterapiaan. Älä usko jos neuvola tai terkan gyne väittää että " kyllä se siitä" . Sama fysioterapeutti hoitaa kipupisteitä, ei normaalia että yhdyntä sattuu ja arpi kiristää ja särkee.

been there done that.

Vierailija
6/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uslotetta tosiaan on vaikea pidätellä, virtsa karkailee vähän mutta ei nyt kauheasti. Arpea ei särje mutta on vähän kosketusarka. Kai sitä pitää sitten mennä sinne fysioterapiaan.

Vierailija
7/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virtsa karkailee, lantionpohjalihas on voinut vaurioitua. Joudut ehkä odottaan 3 kk pääsyä fysioterapeutille. Minä en meinannut saada lähetettä terkkarista, piti mennä yksityisen gynen kautta. Terkkarissa siltä jäi kyllä laskeumakin huomaamatta vaikka minä itse ihmettelin oireita... yksityinen sen sitten huomasi.

Jumppaa, fysioterapiaa, ja jos ei muuta niin pieni korjausleikkaus. Kaveri kävi lopulta kun lapsiluku täynnä, ja oli niin helpottunut kun virtsankarkailu loppui siihen.

Vierailija
8/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi kyllä johtua siitäkin että virtsa karkailee. Kyllähän lantiopohjaa pitäisi synnytyksen jölkeen jumpata jonkun verran. Virtsa ei karkaile mitenkään älyttömästi, pari pisaraa silloin tällöin. Tenaa en vielä tarvitse :)

Ulostetta on siten vaikea pidätellä että heti pitää päästä vessaan kun on hätä. Joskus vähän ehtii uloskin ennen kun pääsee vessaan :/

Juu yksityisen kautta ajattelin mennä, en luota terveyskeskuslääkäreihin. Mitä oireita on laskeumassa?

Vierailija
9/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkut että toivottavasti noin epäkypsällä ihmisellä ei ole lapsia eikä tule.

Vierailija
10/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaudu ikinä ENNALLEEN, se on saletti. kyllä se tavara on jo kuule mennyttä.

Vierailija
11/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen kun et voi saada lapsia? HAHHAA minkäs teet.

Vierailija
12/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää että se torttu ei kovin kauniilta näytä ikinä enään synnytyksen jälkeen. Ihme kaunistus puheita pidetään ensi synnyttäjille että kyllä se palautuu. Se on paska puhetta. Ystävi on ollut 12 vuotta genenä ja on asian vahvistanut.

yksi synnytys ja pillu on mennyttä.

Vierailija
13/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 15 on sektiolla synnyttänyt. Onneksi minulla seksielämä parani synnytyksen jälkeen, siis nimenomaan alatiesynnytyksen. niinkin voi käydä...

Vierailija
14/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten paskaa. siitä ei täällä ollut puhe.

Vierailija
15/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä olen katkera, että toi pillu on pilalla. Ei kannata uskoa noihin " kyllä se ajan kanssa palautuu" stooreihin.

17

Vierailija
16/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan noihin ' kyllä se fysioterapialla parantuu' stooreihin. Kannattaisi sinunkin ehkä kokeilla eikä katkeroitua...

Vierailija
17/17 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. se imukuppisynnytyksen kokenut - eppari tehty, sekä pieni repeämä tuli

Tottahan siellä pieni ommeljälki näkyy, mutta ei se tarkoita etteikö palautuisi (ja sitäkin arpea saa aika tarkkaan katsoa että näkee)

Ja minullakin seksielämä vain parani synnytyksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi