Sairauslomatodistuksen maksaminen itse
Minulla alkoi töissä vatsatauti ja jouduin lähtemään kotiin 2h ennen työajan päättymistä. Koska oli viikonloppu, ei julkinen puoli kirjoita sairauslomatodistuksia ja soitin vuokratyöyritykseen, jossa työskentelen, että en saa tuolle ajalle nyt mistään sairauslomatodistusta. Sanottiin, että sitten on edessä iso ongelma, koska kyseessä luvaton poissaolo josta tulee seurauksia.
Jouduin nyt maksamaan itseni kipeäksi, johtaa sain yksityiseltä tuolle 2tunnille todistuksen. Todistus maksoi enemmän kuin palkkani ja ehdotinkin alunperin, että ottavat vain tunnit pois, se ei käynyt.
Meneekö asia tosiaan niin, että sairauslomatodistus kuuluu työntekijän maksaa yksityisellä kun sitä mistään ei voi saada?
Jos näin on, niin seuraavaksi jään töihin kipeänä.
Kommentit (26)
Outo olet..."maksoin itseni kipeäksi"...siis sä olitkin terve lääkäriin mennessä ja vieläpä maksoit siitä hyvästä, että sairastuit?
Sori...oli pakko:)
Vierailija kirjoitti:
Outo olet..."maksoin itseni kipeäksi"...siis sä olitkin terve lääkäriin mennessä ja vieläpä maksoit siitä hyvästä, että sairastuit?
Sori...oli pakko:)
Asia ei naurata :( Jäi tosi paha mieli. Ymmärrän jos olisin ollut koko päivän pois, mutta kaikki muut näkivät miten kipeä olin ja siksi mut lähetettiin pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri olisi kirjoittanut 2lisäpäivää sairauslomaa, mutta koska olo alkoi silloin illalla olemaan jo parempi, en ottanut eli tarvitsin tosiaan vain noille 2tunnille sen
todistuksen.
Vatsa oli todella kipeä ,
suorassa seisominen ja liikkuminen sattui, mutta olisin tietty paikallani pystynyt olemaan.
Vessassa jouduin käymään useamman kerran, vaikka en ollut edes ripulilla.
Toisaalta hyvä, että nyt tietää jos viikonloppuna sairastuu, niin parempi raahautua vain töihin jos vaan suinkin pystyy.
Oon aina ihmetellyt miksi jotkut tulee selvästi sairaana töihin, mutta tässä ilmeisesti syy.Ap
Kävin viime viikolla yhdessä liikkeessä jossa kassahenkilö oli todella räkäinen, yski tiskin takana vaikka myi myös elintarvikkeita.
Kysyin sitten toisella kertaa liikkeen omistajalta että millainen sairaskäytäntö heillä on nykyään, ja kerroin kokemastani. Väitti ettei sairaana tarvitsisi tulla töihin. Täsmensin vielä varmuuden vuoksi että ei aio käydä liikkeissä jossa henkilökunta on sairaana töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri olisi kirjoittanut 2lisäpäivää sairauslomaa, mutta koska olo alkoi silloin illalla olemaan jo parempi, en ottanut eli tarvitsin tosiaan vain noille 2tunnille sen
todistuksen.
suorassa seisominen ja liikkuminen sattui, mutta olisin tietty paikallani pystynyt olemaan.
Toisaalta hyvä, että nyt tietää jos viikonloppuna sairastuu, niin parempi raahautua vain töihin jos vaan suinkin pystyy.
Oon aina ihmetellyt miksi jotkut tulee selvästi sairaana töihin, mutta tässä ilmeisesti syy.Ap
Kävin viime viikolla yhdessä liikkeessä jossa kassahenkilö oli todella räkäinen, yski tiskin takana vaikka myi myös elintarvikkeita.
Kysyin sitten toisella kertaa liikkeen omistajalta että millainen sairaskäytäntö heillä on nykyään, ja kerroin kokemastani. Väitti ettei sairaana tarvitsisi tulla töihin. Täsmensin vielä varmuuden vuoksi että ei aio käydä liikkeissä jossa henkilökunta on sairaana töissä.
Ei ole kenenkään etu, että tullaan sairaana töihin, mutta nyt ymmärrän syyn. En myöskään asioi henkilön kanssa, joka selvästi sairas ja näitä näkee nykyään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalolla chat ja videolääkäri sekä viikonloppuisin että arkisin. Hinta alle satasen, noin 50 e kerta. Onko se itsensä kipeäksi maksamista, jos saa sieltä todistuksen?!
Kyllä minua ainakin kyrsisi maksaa 50€ sairaslomatodistuksesta, varsinkin jos olisin matalapalkka-alalla. Sillähän saa jopa viikon ruuat kaupasta .
todistuksen.
Oon aina ihmetellyt miksi jotkut tulee selvästi sairaana töihin, mutta tässä ilmeisesti syy.
Ap