Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa kun saan tukia 922€ kuussa ja mies tienaa 8900€ kuussa

Vierailija
12.02.2023 |

Ja kaikki pitää silti maksaa tasan (esim asunto) vaikka yksin asuessani saisin eläkkeensaajan asumistukea jollon asunto olis halvempi. Samoin ruoka. Kumpikin ostaa omat ruuat. Vessapaperi menee yhteiseltä taloustililtä.
Kyllä luulisi että omaa avopuolisoa rakastaa sen verran ettei halua hänelle pahaa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten varmaan mennä töihin, saisit enemmän rahaa.

En ole kelan, työeläkelaitoksen tai hoitavan lääkärini mielestä työkykyinen.

Niinhän ne kaikki sanovat jotta ei tarvitsisi tehdä töitä. Turha valittaa näillä palstoilla jos noin on oikeasti tilanne koska se ei tule tilannetta muuttamaan.

Vierailija
22/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko lopettaa loisiminen ja mennä töihin. Voi olla että mies ei kauaa katsele kotona laiskottelevaa eukkoa.

Mistä tiedät mitä ap kotona tekee. Saattaa miehellä kotihommat lisääntyä jos ei jaksa ap.ta.

Kaikilla ei jää töistä tuon enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä omasta mielestäsi?

Vierailija
24/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä omasta mielestäsi?

En myöskään omasta mielestäni. Liikaa harhoja. Olin viime vuonna viisi tai kuusi kertaa osastolla ja tänäkin vuonna olin jo viikon.

Vierailija
25/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sellaiselta parisuhteelta, ettei ole järkeä olla yhdessä. Kaksi erillistä ja itsenäistä taloutta asuu samassa osoitteessa. Mikä teitä edes pitää yhdessä?

Vierailija
26/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää naimisiin, niin lain mukaan teillä ei voi olla silloin kahta elintasoa tai sitten eroatte. Joka tapauksessa kukaan itseään kunnioittava ei suostu taloudelliseen vallankäyttöön ja väkivaltaan. Murenet tuossa sisäisesti ihan tomuksi.

Vierailija
27/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu maksaa se osuus rahana jonka menetät tuissa hänen tulojensa takia.

Ja myös asuntokuluja yli pienten asumiskulujen jos haluaa asua kalliisti. Sinullahan ei ole mahdollista osallistua mihinkään pröystäilyyn.

Itse tienaan saman verran mutta puolisoni on myös persaukinen joten saan vielä asumistukea päälle.

Yks mun tuttu on työtön eikä saa töitä. Hän sano suoraan kumppanille että jos muutat tänne tuet vähenee xxx määrän ja pienemmillä en pärjää. Sanoi myös että hänen on kustanettava omat ruokalulut. Kuulostaa ehkä kovalta mutta ei epäreilulta.

Asunto on siis naisen ja kyseessä asumisoikeusasunto. Sai valita maksaako omaa ja majailee naisen luona tai maksaako kulut, jotka enemmän kun puolet. Halvemmaksi tulee kyllä miehelle maksaa omaa. En tiedä mitä päätti. En ole tavannut noita vähään aikaan.

.

Vierailija
28/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty tarina. Joka viikko sama stoori.

Vierailija
29/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty tarina. Joka viikko sama stoori.

Se on mun stoori, kun käyn palstalla ja pohdin tilannettani :D t ap

Vierailija
30/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tasoiseesi mieheen niin ongelma ratkeaa.

Vierailija
31/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omilles vielä kun voit

Vierailija
32/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää naimisiin, niin lain mukaan teillä ei voi olla silloin kahta elintasoa tai sitten eroatte. Joka tapauksessa kukaan itseään kunnioittava ei suostu taloudelliseen vallankäyttöön ja väkivaltaan. Murenet tuossa sisäisesti ihan tomuksi.

Melko vanhanaikainen näkökulma. Eli onko seurustelu sallittu vain jos ei majailla kun vuorotellen toisen asunnossa tai ainakaan Kelan mukaan ei ole mitään sääntöä, joko naimisissa tai ei yhdessä ollenkaan.

Ja anna mä arvaan. Jos tuo kenen asunnossa majaillaan on työtön ja saa asumistukea niin on ongelma ja jos ei, niin ei ole mitään ongelmaa. Eli työtön tai tukia saava ei saa ottaa poikaystävää luokseen ainakaan kovin moneksi yöksi. Sitten saa kun on töissä ja maksaa vuokran itse. Kannattaa harrastaa irtosuhteita varmaan.

Vierailija
33/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda tasoiseesi mieheen niin ongelma ratkeaa.

Mun mies on ihan mun tasoa? Oon hänen eka tyttöystävänsä :3 ja hän on 41v.

Vierailija
34/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta omaan kämppään niin saat asumistukea.

Harkitsen asiaa mutta pk-seudulla kämpät menevät tällä hetkellä huonosti kaupaksi. Meillä siis yhteinen omistusasunto.

Miten pystyit ostamaan asunnon noilla tuloilla?

Niinpä. Jos mies tienaa 8900 niin asunto on kallis, kalliimpi kuin esim meillä. Ap:lla ei mitään mahdollisuutta maksella asumisesta omaa osuuttaan. Tai jos on jotain muutakin varallisuutta niin mitä sitten valittaa.

Pelkkä hölmö trolli. 

Vai onko ne hölmöjä jotka menee tähän mukaan. 

Vierailija
35/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies, eikö? Suomalaiset miehet on suurin osa sadisteja ja jos ei fyysisesti väkivaltaisia, niin ainakin henkisesti. Keski-Euroopasta mm. Saksasta tai Hollannista löydät naisia kunnioittavampia miehiä, jotka on vielä itse miehiä ja antaa naisten olla naisia samaan aikaan kuitenkaan alistamatta naisia. Noille miehille ei ole mikään ongelma auttaa naista taloudellisesti. Suomalaiset miehet kuuluu samaan kastiin arabeiden ja afrikkalaisten miesten kanssa - naisvihaajia, mutta se viha osoitetaan eri tavoin. Suomalaisten miesten mielestä se heidän väkivalta ja alistaminen on jotain parempaa alistamista.

Vierailija
36/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla parisuhteessa, jos ei voi olla molemmilla sama elintaso? Älä ainakaan naimisiin mene tuon kanssa!

Vierailija
37/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta omaan kämppään niin saat asumistukea.

Harkitsen asiaa mutta pk-seudulla kämpät menevät tällä hetkellä huonosti kaupaksi. Meillä siis yhteinen omistusasunto.

Miten pystyit ostamaan asunnon noilla tuloilla?

Niinpä. Jos mies tienaa 8900 niin asunto on kallis, kalliimpi kuin esim meillä. Ap:lla ei mitään mahdollisuutta maksella asumisesta omaa osuuttaan. Tai jos on jotain muutakin varallisuutta niin mitä sitten valittaa.

Pelkkä hölmö trolli. 

Vai onko ne hölmöjä jotka menee tähän mukaan. 

ap:lle vttuilu on eri asia kun asian uskominen ja mukana oleminen.

Vierailija
38/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee töihin niin ei tarvi murehtia tulotason eroja.

39/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä tienaisi 9000€/kk, niin mielelläni ostaisin juttuja puolisolleni.

Vierailija
40/50 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei siskot, ei tämä ole totta! Tai sitten on kielitaidossa ja ymmärryksessä pahoja puutteita.