Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koukussa yskänlääkkeeseen

Vierailija
12.02.2023 |

Ihan älytön tilanne, tätä ei voi uskoa kukaan minusta. Olen 50-vuotias perheenäiti, töissä. Sairastin vuosi sitten flunssan yskällä ja otin vahingossa liikaa yskänlääkettä. Siitä tuli hyvä ja rento oli ja sen jälkeen olen ottanut sitä vähän joka tilanteessa Ihan tavallista käsikauppalääkettä, jota saa Yliopiston apteekista.

Tilanne nyt: lääkettä menee liki pullo / päivä. Vatsa ei tietty sitä kestä. Kukaan ei tätä huomaa ja koska asun pääkaupunkiseudulla, voin hajauttaa hankinnat. Olen aika huomaamaton ihminen, joten minuun harvoin kiinnitetään mitään huomiota. En siis jää mieleen.

Ihan uskomaton tilanne. En kehtaa kertoa tätä missään. En halua päihdeterapiaan, koska en halua Kantaan kirjauksia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiinin vaikutus perustuu sen metaboloitumiseen morfiiniksi, ja siihen liittyy yksilöllistä vaihtelua. Osalla ei tehoa ollenkaan ja osalla metaboloituu erityisen tehokkaasti. Sen takia jotkut jää koukkuun ja toisten mielestä on melkeinpä turha lääke.

Vierailija
42/52 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Minustakin tämä on uskomatonta ja jollakin oli hyvä pointti, tämä on varmaankin psyykkistä. Minulla on ollut tosi vaikeaa, siihenhän tämä liittyy. Perheessä on kaikki ok, mutta töissä on tosi vaikeaa ja minun tekemäni päätökset ovat välillä tosi ikäviä. Mutta että käsikauppayskänlääke voi jeesus. Ei ole todellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän farmaseutit eivät saa enää edes suositella oikein mitään yskänlääkkeitä paitsi hunajaa, vaikka apteekkien hyllyiltä löytyykin yskänlääkkeitä. Yskänlääkkeillä ei tutkimusten mukaan ole tehoa, vaikka monet niitä haluavatkin käyttää.

Vierailija
44/52 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää ilman. Ehkä tämä tästä.

Vierailija
45/52 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kodeiini on melko helppo erotella siitä yskänlääkkeestä. En suosittele.

Vierailija
46/52 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,laimenna seuraava pullollinen puoleen ja pidennä ottoväliä tunnilla/päivä.. Hiljaa hyvä tulee ja pääset eroon. Olen pahoillani näistä k-päistä jotka eivät tiedä,mitä on kodikoukku. Minä tiedän.

T:3 viikkoa samasta aineesta eroon rimpuillut.

Vierailija
47/52 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kodeiini on melko helppo erotella siitä yskänlääkkeestä. En suosittele.

Kerrankin siitä, että minulla oli kemian yläasteella vitonen, on jotakin hyötyä.  t. Ap

Vierailija
48/52 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne, sama juttu oli minulla. Muistan hyvin ne hyvänolontunteet, kodeiinista ne tuli ja tietenkin koukutti.

Pääsin tuosta irti ehkäpä jopa koomisella tavalla, nimittäin sairastuin aivan älyttömään flunssaan ja yskään. Olin pitkään niin kipeänä ja voimaton etten päässyt edes apteekkiin, ystäväni kävi minulle ruokakaupassa enkä kehdannut pyytää tuomaan yskänlääkettä yhtenään. Se toipilasaika sai minut unohtamaan koko lääkkeen, (koska ei se siihen yskään mitenkään auttanut) koska huomasin kuinka miellyttävä oli olla ilman kaikkia niitä vatsaongelmia mitä lääke aiheutti.

En ole aloittanut käyttöä uudelleen.

Tsemppiä kohtalotoverille, koukusta pääsee kyllä irti, (eikä siihen välttämättä tarvita massiivista flunssaakaan).

Kodeiinia on lääkkeissä kuitenkin hyvin pieni määrä, joten fyysistä riippuvuutta ei kehity, psyykkinen koukku eli se lyhyt hyvän olon tunnekin lakkaa pidemmän päälle olemasta niin hyvä, koska vatsa-ja suolistovaivat lisääntyy ja pahenee. Nekin helpottavat nopeasti sekä se hyvän olon kaipuu.

On niissä reseptittömissäkin sellainen 1 mg/ml kodeiinia. Ja jos pullo on 150 ml niin onhan se jo 5 Panacod-tabletin verran kodeiinia sitten. Jos vielä pullollisen tai lähes vetää päivässä, niin kyllä siihen koukkuun voi jäädä. Professorin yskänlääke on ihan maukasta tähän hommaan.

Vierailija
49/52 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tätä samaa tekee nuoret jopa tänä päivänä. Resilar tai Dexmin yskänlääkkeitä löytyy nuorelta tai ottaa normaalia enemän on käyttö päihdehakuista eikä hoitoon tarkoitettua. Nykyään lääkkeisiin lisätty aineita jolloin yliannostus aiheuttaa ripulia. Nuorten keskustelupalveluilla kyllä neuvotan kuinka erotat DMX:n lääkkeestä ja sitä varten tarvittavat apteekkilaitteet neuvotaan ostamaan eri apteekeista jotta ei huomio kiinnity tarvikkeisiin ja mahdollisesti näiden käytötarkoituksiin.

Vierailija
50/52 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/52 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri. Olen juonut tänä vuonna yli 200 pulloa yskänlääkettä. 

Vierailija
52/52 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme