Millaisia lenkkejä teette? Kuinka monta kilometriä ja kävellen vai juosten?
Kommentit (10)
3 km mäkistä maastoa, ja kävelen sen öpaut 4 kertaa viikossa.
Ei ole huippukunto, mutta ei rapakuntokaan.
5 kertaa viikossa 30 min x 2. Siis kävelen työmatkat. Se saa riittää lenkkeilyksi minun osaltani.
5-15km päivässä. Eilen tuli joku 12km kun ajoin sisään jalkoja nahkakenkiin.
M52
Paino ei kävelemällä tipu yhtään, mutta muuten kivaa.
Kävelen pari tuntia päivässä. Kilometrejä tulee varmaan hieman vajaa 10 km. Aika hitaasti tulee löntysteltyä.
3-5 * 2-4km. Ei se vielä vaikuta oikein mihinkään mutta ei siitä haittaakaan ole.
Juoksen yleensä 5-7 kilometriä lähes päivittäin tai vaihtoehtoisesti harrastan tilalla muuta liikuntaa. Muutaman kerran vuodessa teen pidemmän lenkin. Tuon verran pystyy helposti vetämään ilman, että tarvitsee minkäänlaista palautumisaikaa.
Yleisin lenkkini on 16 kilometriä juosten. Juuri nyt tosin noudatan Garmin Coach-harjoitusohjelman mukaista puolimataroni-treeniä ja noita pitkiä juoksuja on vähemmän, niiden sijaan on useita vauhtitoistoja. Juoksen silti tuo ohjelman lisäksi viikossa 2 - 3 16 kilometristä.
Reilu kaks kilsaa joka sisältää 164 porrasta arkipäivisin, viikonloppuisin 5 km plus tavallinen arkiaktiivisuus, askeleita kertyy keskimäärin 7500 päivässä.
Juoksen noin 4-5 kertaa viikossa. Lenkkien pituus vaihtelee 8-15km välillä, ellen treenaa jotain erityistä juoksutapahtumaa varten (maraton tai puolimaraton). Lisäksi kävelylenkit koirien kanssa.
Olen ihan ok kunnossa. Juoksen yleensä rauhallista vauhtia, mieluiten poluilla, enkä ole kilpailuhenkinen tai enää harjoittele erityisen tavoitteellisesti. Kuuntelen kroppaa ja jos on väsynyt olo, en juokse tai lähden kuitenkin kokeilemaan, miltä juoksu tuntuu, ja teen rauhallisemman ja/tai lyhyemmän lenkin.
Työssäni joudun istumaan lähes koko työpäivän ajan.
Juoksutapahtumiin osallistun, koska niissä on kiva tunnelma ja yhteishenki :) Juoksusta on tullut elämäntapa, eikä minulla ole ollut rasitusvammoja, pari loukkaantumista kyllä kun olen kaatunut juostessa.
Minkälaisia lenkkejä aloittaja itse tekee?