Mikä ammatti olisi ns. järkivalinta?
mihin nykypäivän Suomessa kannattaa opiskella? Jonkinlainen asiantuntija-ammatti varmasti?
Järkevyyden puolesta puhuu päivätyö, kenties etätyömahdollisuus, palkka väh. 3000e/kk. Ammatti jota ei koneet tai maahanmuutto tule hetkeen syrjäyttämään... mitä ammatteja kannattaisi lähteä nyt opiskelemaan? Ja siis huom. järkevyys myös työntekijän itsensä kannalta, eli esim. hoitoalan ammatit on täysin poissuljettuja.
Kommentit (6)
Itse tein aikoinaan järkivalinnan ja opiskelin diplomi-insinööriksi. Nyt 23 vuotta takana ja on kyllä kannattanut.
Mulla on sama ongelma. Mä haluaisin mennä opiskelemaan sitä mitä haluaisin (media- ja taideala), mutta kuitenkin mun sisällä on ääni, joka sanoo, että mun pitäisi opiskella ns. "oikea" ammatti. Hemmetin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleminen on aina muodissa, joten lääkäriksi opiskelu olisi järkivalinta, mutta kerran hoitoalan ammatit ovat nou nou, niin...
Joo ei kiinnosta lääkärin hommat. Ääreis-stressaava työ ja ovat aina töissä. Täysin glorifioitu ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein aikoinaan järkivalinnan ja opiskelin diplomi-insinööriksi. Nyt 23 vuotta takana ja on kyllä kannattanut.
Sitä kyllä harvemmin kuulee että kukaan olisi katunut.
Kuoleminen on aina muodissa, joten lääkäriksi opiskelu olisi järkivalinta, mutta kerran hoitoalan ammatit ovat nou nou, niin...