TK-keskuslääkäri vastailee oireisiinne hetken
Kommentit (54)
Kannattaako laittaa pepantteenia?
Vierailija kirjoitti:
Nivusessa ollut jonkun aikaa suurentunut, kipeä koskettaessa imusolmuke/ muu sormenpään kokoinen kova patti. Pitääkö olla huolissaan?
Buranalla paranee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen lääkäri katosi johonkin, mutta vähän tuurasin, kun taidan nämä hommat. Olkaa hyvät.
Hyvin sä vedit, huomioonottaen että työskentelet vaksina.
Kiitos! En ole vaksi, mutta vähän sinnepäin, maisterin paperit kuitenkin löytyy. Tehokas työntekijä kuitenkin. 5 potilasta ulos 5 minuutissa. Pistäkäähän paremmaksi.
Viimeisen 15 vuotta minulle on tullut kohtauksia joissa kävely vaikeaa ja jalka laahaa tai jos puhun niin puhe sammaltavaa. Näitä tulee välillä monta viikossa ja sitten saattaa olla kuukausia ettei tule lainkaan.
Olen N50
-matala verenpaine
-lievä astma
- ruoka-aine allergioita
- muuten terve
Kohtauksen aikana happisaturaatio ei juurikaan laske kotimittarin mukaan. Verenpaine ja syke normaalit.
Mikä on nuorella 13v. kun käy 140 kilsan matkalla ja sen jälkeen yhteensä 3 kertaa vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nuorella 13v. kun käy 140 kilsan matkalla ja sen jälkeen yhteensä 3 kertaa vessassa?
Ripuli tai hiilihapotettujen/energiajuomienlitkimistauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi reiteni väsyvät ja menevät kuin maitohapolle jo 1-2 kerrosvälin nousussa ja jalat meinaa mennä alta?
Sitten taas kun pikkuisen kipitän nopeampaa raput ylös, pääsen helpommin 2-3 kerrosväliä. Asun vitosessa ja siinä 3-5 välillä vasta alkaa tuo jalkojen alta meno.
Tutkittu eri lihassairauksien varalta, mutta ei löydetty selkeää diagnoosia.
Kuuluuko johonkin tämmöinen, että nopeampaa mennessä rasittuu vähemmän?
Psykosomaattista. Luulotautia. Älä mieti tuollaisia.
On kyllä ihan lihasbiopsialla vahvistettu, että jotain on ja jo vauvana epäilty lihassairauden mahdollisuutta.
Tuntuu että pään tilalle on kasvanut hehkulamppu. Lihaksia nykii ja pelottaa. Jääkaappi näyttää uhkaavalta. Mitähän tässä pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen 15 vuotta minulle on tullut kohtauksia joissa kävely vaikeaa ja jalka laahaa tai jos puhun niin puhe sammaltavaa. Näitä tulee välillä monta viikossa ja sitten saattaa olla kuukausia ettei tule lainkaan.
Olen N50
-matala verenpaine
-lievä astma
- ruoka-aine allergioita
- muuten terveKohtauksen aikana happisaturaatio ei juurikaan laske kotimittarin mukaan. Verenpaine ja syke normaalit.
Mitvit, sulla on varmaan TIA-kohtauksia eli ohimeneviä aivoverenkierron häiriöitä.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00591
LÄÄKÄRIIN.
Vierailija kirjoitti:
Nivusessa ollut jonkun aikaa suurentunut, kipeä koskettaessa imusolmuke/ muu sormenpään kokoinen kova patti. Pitääkö olla huolissaan?
Kannattaa mennä lääkäriin ja ainakin ultrata.
T. ei ap
p.s.
Ap ei varmasti ole oikea lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä lääkäriin ja ainakin ultrata.
T. ei ap
p.s.
Ap ei varmasti ole oikea lääkäri?
Ehkä hän on oikea TK-keskuslääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N50
-matala verenpaine
-lievä astma
- ruoka-aine allergioita
- muuten terveKohtauksen aikana happisaturaatio ei juurikaan laske kotimittarin mukaan. Verenpaine ja syke normaalit.
Mitvit, sulla on varmaan TIA-kohtauksia eli ohimeneviä aivoverenkierron häiriöitä.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00591
LÄÄKÄRIIN.
Alapeukkua laittoi joku, tää vastaus ei tiedoksi ollut sitten mikään vitsi (enkä ole ap.)
Nopeasti terveyskeskukseen niin lääkäri leikkaa siitä 3-4cm pois kärjestä.