Mitkä ovat normaaleita keskituloisten pientaloalueita pk-seudulla joista hyvät julkiset kulkuyhteydet ilman autoa?
Katseltiin asuntoa esim Paloheinästä mutta sitten huomasin että lähialepaan 1,1km ja bussipysäkille 550m ja bussi menee 20min välein. Eli mitkä ovat keskituloiselle saavutettavissa olevia alueita, joilla on hyvät julkiset yhteydet pk-seudulla? Ja nimenomaan pientaloalueita.
Mulla ei ajokorttia niin oon täysin julkisten varassa, miehellä on auto. Ja minä en aio hankkia ajokorttia, mies haluaa asua pientaloalueella.
Kommentit (161)
No kannattaa muuttaa sinne kaupan takavarastoon asumaan, jos kilsakin on liikaa kaupalle. Onko joku ongelma, ettei autolla voi matkan varrella tuoda ruokaa kotiin?
Itse hyödynnän puolisoa kun käymme harvoin yhdessä kaupassa. Sillon ostan kaapin täytettä, jauhoja, perunasäkit jne. kaikkea painavaa. 
Vierailija kirjoitti:
No kannattaa muuttaa sinne kaupan takavarastoon asumaan, jos kilsakin on liikaa kaupalle. Onko joku ongelma, ettei autolla voi matkan varrella tuoda ruokaa kotiin?
Itse hyödynnän puolisoa kun käymme harvoin yhdessä kaupassa. Sillon ostan kaapin täytettä, jauhoja, perunasäkit jne. kaikkea painavaa.
Jos kauppa olisi Prisma, niin ok. Kun se on Alepa, niin se on liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Käytät henkistä väkivaltaa. Lopeta se.
Espoossa Olarin pientaloalue. Metroon kohtuullinen matka, bussiyhteydet suoraan Helsinkiin jälleen käynnistyneet alkaen helmikuussa 23. Keilaniemeen ja Otaniemeen hyvät yhteydet. Ison Omenan palvelut ja Olarin Prisma auki 24/7. Myös Kuitinmäessa hyvä ruokakauppa.
Länsi-Pakila läheltä Pakilantietä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hyödynnän puolisoa kun käymme harvoin yhdessä kaupassa. Sillon ostan kaapin täytettä, jauhoja, perunasäkit jne. kaikkea painavaa.Käytät henkistä väkivaltaa. Lopeta se.
Ai se, että puoliso vois käydä kaupassa auton kanssa?
Teoriassa vaikka malmi mutta haluatko oikeasti kävellä aseman läpi JOKA päivä?
Vierailija kirjoitti:
Kerava? Vantaan Rekola?
Kerava ei ole pk-seutua. Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat.
Rekola taas on kaukana, C-vyöhykkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa Olarin pientaloalue. Metroon kohtuullinen matka, bussiyhteydet suoraan Helsinkiin jälleen käynnistyneet alkaen helmikuussa 23. Keilaniemeen ja Otaniemeen hyvät yhteydet. Ison Omenan palvelut ja Olarin Prisma auki 24/7. Myös Kuitinmäessa hyvä ruokakauppa.
Kiitos, tähän pitää tutustua.
Katso jostain radan läheltä. Keskituloisella pariskunnalla on kyllä varaa aika moneen paikkaan.
Onko tärkeää että iso kauppa on vieressä vai onnistuuko tilaaminen netistä tai niin että mies hakee autollaan? Missä päin teidän työpaikat on?
Espoossa Latokasken se osa, joka on lähellä Finnoontietä (jota pitkin on hyvät bussiyhteydet) sekä tuossa lähellä olevat alueet Kukkumäki, Malminmäki ja Pisa.
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro
Tätä puoltais se että mun omat ikääntyvät vanhemmat asuu Itä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tähän pitää tutustua.
No metroon on silti varmaan kilsa. Kaupatkaan ei ihan kivenheiton päässä. Toki jos on, on asunnolla hintaa.
Täältä 15 min.asemalle, mutta ei käy varmaan teille, kun lähikaupat liian pieniä. Suosittelen jonkun aseman vierestä. Siellä on kauppojakin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro
Puu-Myllypuro on kyllä kivaa aluetta. Juu on idässä, mutta tämä alue on ihan erilaista kuin vaikka Itäkeskus, siellä ei ole edes mitään kapakoita joten örinäporukka ei sinne tule. Asun itse Itäkeskuksessa ja käyn tuolla usein kävelemässä. Se huono puoli siinä on, että alueen viehättävä lähiluonto on nyt vaarassa, koska Matokallion metsän paikalle, joka on siinä vieressä, suunnitellaan vieläkin sitä kamalaa jääurheilukeskusta. Toivon kuitenkin, että sitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro
Puu-Myllypuro on kyllä kivaa aluetta. Juu on idässä, mutta tämä alue on ihan erilaista kuin vaikka Itäkeskus, siellä ei ole edes mitään kapakoita joten örinäporukka ei sinne tule. Asun itse Itäkeskuksessa ja käyn tuolla usein kävelemässä. Se huono puoli siinä on, että alueen viehättävä lähiluonto on nyt vaarassa, koska Matokallion metsän paikalle, joka on siinä vieressä, suunnitellaan vieläkin sitä kamalaa jääurheilukeskusta. Toivon kuitenkin, että sitä ei tule.
Toivottavasti Matokallio suojellaan!
Pk-seudun viimeiset hyvät pientaloalueet ovat niitä joissa asuminen on mahdollista ainoastaan perheiltä joilla on varaa pitää kahta henkilöautoa ja hoitaa kaikki liikkumisensa ilman julkista liikennettä. Tämä jotenkin karsii alueen demografisen jakauman poikkeuksellisen yksipuoliseksi.
Tämä tiedoksi niille punavihreissä muumipilvissä lilluville jotka hämmästelevät miten kolutetut hyvätuloiset perheet maksavat järjettömiä summia 1960-1980-luvun homelaatikoista sairaan täyteen sullotuissa hevonperseessä sijaitsevissa pientalofaveloissa kuten Paloheinässä, Laaksolahdessa ja vastaavissa.
Julkinen liikenne tuodaan joka nurkalle = valkoinen lento alkaa liikuttaa nettoveronmaksajia kahden citymaasturin takavalot horisonttiin kadoten.
Up