Muuttaisitko täysin vieraalle paikkakunnalle tilanteessani?
Mulla on semmoinen tilanne että työskentelen nollatuntisopimuksella ja nyt ei hirveästi ole töitä.
Olen laittanut työpaikkahakemuksia ympäri Suomea, siis sellaisiin paikkoihin jossa saa kokoaikaisen työajan 40h viikko.
Viihdyn muuten nykyisellä asuinpaikkakunnalla ihan hyvin, mutta tosiaan työtilanne välillä epävarmaa.
No sain perjantaina tiedon että saisin työpaikan toiselta puolelta Suomea. Sovittiin että ilmoitan maanantaina otanko paikan vastaan.
En tiedä vieläkään mitä kannattaisi tehdä.
En ole siis ikinä käynyt paikkakunnalla josta saisin kokoaikaisen työpaikan.
Perhettä tai puolisoa ei ole, että sikäli muutossa ei olisi ongelmaa.
Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lähtisin. Onnea uudesta työpaikasta! Nyt vain kiireesti selvittämään mistä saa asunnon.
Asuntoja aika hyvin tarjolla, esim. 2 km työpaikasta olisi vapaana asuntoja. Työ alkaisi huhtikuun alussa, joten asunnon ehtii vielä hyvin saada.
Ap
Ehdottomasti kannattaa lähteä, pääseehän sieltä pois jos et viihdykään. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Hankalahan tuohon on mitään sanoa. Voit tietenkin kysyä nykyiseltä pomoltasi että miltä tulevaisuus työtuntien osalta näyttää.
Asut yksin, niin sinänsä muuttaminen on helppoa. Asialla on kaksi puolta...
Kysyin perjantaina että miltä tulevaisuus työtuntien osalta näyttää.
Sain vastaukseksi että hän yrittää järjestää tunteja mahdollisimman paljon, mutta tulevaisuus näyttää tällä hetkellä heikolta. Sanoi että tilanne voi muuttua yhtäkkiä suuntaan tai toiseen.
Jäin miettimään sitä että vaikka saisin taas joskus nykyisessä työpaikassa täydet tunnit niin onhan se silti koko ajan epävarmaa ja stressaavaa kun ei tiedä onko tunteja. Nollatuntisopparilla ei ole työnantajalla mitään velvollisuutta antaa yhtään tuntia, jos ei halua.
Ap
Minä ottaisin paikan vastaan, kenenkään ei tarvitse kitua tuollaisessa nollatuntisopparissa vasten tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Noin vain sait työn ilman haastattelussa käymistä?
Oletko kuullut videohaastattelusta?
Aina sitä pois pääsee jos ei viihdykään.
Vierailija kirjoitti:
Noin vain sait työn ilman haastattelussa käymistä?
Työhaastattelu oli Teamsin välityksellä.
Ap
Lähtisin tilanteessasi. Rohkea rokan syö!
Lähtisin. Eikä olisi ensimmäinen kerta.
Ottaisin työpaikan vastaan. Mikään ei ole lopullista.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin, sieltä vieraalta paikkakunnalta pääsee aina pois, vaikka sitten takaisin mistä lähdit ja taas työn perässä.
Ja sieltä tuli tuulahdus viime vuosituhannen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä rohkeampi rotan 🙂
Minä ottaisin vastaan. Pääset sieltä kyllä pois, mutta luultavasti tulevissa työnhauissa ja uramielessä on etua siitä, että olet tehnyt noin rohkean siirron ja asennetta löytyy.
Lähtisin, varsinkin jos ei tosiaan kumppania, lapsia tms joka pitäisi paikallaan. Ja jos ei ihan mikään kuollut kyläpahanen olisi kyseessä.
Uskon, että tapauksessasi antaisi paljon ja ottaisi vähän, jos sitäkään.
Kerro mihin päädyt.
Muutto olisi helpompi, jos olisi puoliso tai perhe mukana. En minä ainakaan nykyiselle paikkakunnalle (reilut 10 000 asukasta) kolmekymppisenä töiden perässä muuttanut ole saanut ainuttakaan kaveria työn ulkopuolelta. Työkaverit on, mutta heidän kanssaan ollaan tekemisissä vain työaikana. Onneksi oli puoliso mukana, ainut lapsi syntyi tällä paikkakunnalla ja on jo hiljattain muuttanut pois kotoa.
Ainahan ihmiset on työn perässä muuttaneet.
Minäkin lähdin Ruotsiin kun en löytänyt Suomesta mitään sopivaa.
Kaksi kertaa olin sitä ennen tullut Tukholman satamaan ja sieltä junalla läpi Ruotsin Interrailille Eurooppaan. Mitään muuta kokemusta mulla ei ollut tästä maasta. Tulin sillä periaatteella että no ollaan nyt puoli vuotta tai vuosi ja katsotaan miten menee.
Siitä on yli 40 vuotta.
Sun ei tarvi edes opetella puhumaan uutta kieltä ja saisit silti paremman työpaikan. Kyllä se kohentaa elämää.
Suosittelen.
Lähtisin.
Ja olen lähtenytkin työn perässä toiselle puolelle Suomea.
Arki on arkea olipa sitä missä vain. Paikkakunta tulee kyllä pian tutuksi.
Ja kuten todettu, pääseehän sieltä poiskin jos ei tunnu sopeutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikista rohkein rottarokan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikista rohkein rottarokan
😂😂😂
Minä lähtisin, aina pääsee pois jos ei viihdy.
Lähtisin, jos kyseessä olisi unelmatyö. Toisaalta olenkin tilanteessa, jossa tämän hetkisellä paikkakunnalla pysyttelemiseen ei ole syytä.