Tykkäätkö brittiaksentista?
Mä en, korvia vihloo. I Lov Me mum yms. saa kääntään kanavan.
Kommentit (48)
Voiko noin sanoa? Mikä on brittiaksentti? Kuinka yläluokkaista?
Itse diggailen englannin eri murteista. Oli se sitten Ameriikassa, Briteissä tai vaikkapa Kanadassa... Intiassa ja Uudessa Seelannissa.
Sitten on sellaista posh-aksenttia jota esim. Liz Hurley harrastaa. Voi yök.
Kehitysmaalaisten kehitysvammaisten mongerrusta.
Brittiaksenttejahan on monia erilaisia...
Itse rakastan skottiaksenttia, mutta inhoan esimerkiksi geordie-aksenttia/murretta.
Kyllä. Amerikan englannista taas ei saa kunnolla selvää.
Englannissa on lukemattomia erilaisia aksentteja.
Jännää kuitenkin, miten tuo etonilainen puhetapa tarttuu myös siellä koulunsa stipendillä käyneisiin.
Edesmennyt pääministeri Margaret Thatcher otti puhetunteja kuulostaakseen muulta, kuin pikkukauppiaan tyttäreltä.
Englannissa käyttämäsi aksentti kertoo kyllä useimmiten kuka olet ja mistä tulet. Vaikka yrität esiintyä kansanmiehenä vähän homssuisesti pukeutuneena, kuten Boris Johnson, niin puhetapasi ja aksenttisi paljastaa yläluokkaisen taustasi.
Cockney aksentti kuulostaa coolilta :D
Koko brittiläisyys hmmmm... tuntuu että ne elää siellä saarella keskenään ja hankkii huonot hampaat...
Yleensä ottaen kuulostaa tosi jun tilta.
Brittiaksentti aina vaan.
T: Briteissä asuva
Jude Law kuulostaa ihanalta! Samoin Tom Ellis.
Ovathan he toki lisäksi hyvännäköisiäkin... 😅
Todella pidän, rakastan sitä. Jenkkiaksentista en pidä niinkään, se menettelee.
En juurikaan tykkää. Tykkään ehdottomasti eniten jenkkiaksenteista, erityisesti New Yorkin, Bostonin ja syvän etelän aksenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomattavasti enempi kuin amerikan aksentista.
Tony Melvillen puhe huumaa korvia.Brittiaksentin ja jenkiaksentin ero on vähän kuin suomella ja savolla😂
Jenkit viäntää tosi rumasti
Jenkithan puhuvat paljolti niinkuin britit. Toista se on etelavaltioiden kanssa, siella sita savoa vaannetaan. Bostonin murre on niin vaikeata etta nayttelijoidenkin on vaikea sita oppia vaikka on puheenopettajat kaytettavissa.
Mä en ole jostain syystä koskaan tykännyt brittiaksentista. Jotenkin omaan makuun liian mongertelevaa ja toisinaan ylikorostetun hienostunutta. Ihan vain oma mielipiteeni, tunnen monia jotka tykkää.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan tykkää. Tykkään ehdottomasti eniten jenkkiaksenteista, erityisesti New Yorkin, Bostonin ja syvän etelän aksenteista.
Mulle kolahtaa kanssa joku Bronxin meno! Sellainen kova ja vähän aggre newyorkin meno on mahtavaa kuultavaa.
t. se joka ei tykkää brittiaksentista
Liz Hurley jossain haastattelussa pyysi happea -air- ja sanoi tyyliin: "eee-e-ö"
Tykkään yläluokan brittien aksentista mutta työväenluokan brittiaksentista en sitten yhtään.
Rallienglanti voittaa kaikki.