Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö brittiaksentista?

Vierailija
11.02.2023 |

Mä en, korvia vihloo. I Lov Me mum yms. saa kääntään kanavan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari Ässän Devon Milesin (Edward Mulhare) aksenttia on aina mukava kuunnella ja kun sarja on amerikkalainen, on helppo vertailla aksenttia. Mulhare oli kotoisin Irlannista (Cork, Ireland):

Vierailija
42/48 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole jostain syystä koskaan tykännyt brittiaksentista. Jotenkin omaan makuun liian mongertelevaa ja toisinaan ylikorostetun hienostunutta. Ihan vain oma mielipiteeni, tunnen monia jotka tykkää.

Jotenkin puhaltavat sita puhetta nenan kautta ja miehet kuulostavan naismaisilta "sissy". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n uutistenlukijoiden tavasta puhua pidän paljon. Eivät puhu varsinaisesti millään korostuksella, vaan sellaista korrektia yleiskieltä.

Tulen aivan varmasti seuraamaan Charles III:n kruunajaiset suorana BBC:ltä, kuten seurasin edesmenneen kuningattaren hautajaiset.

Vierailija
44/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paadon?

Juu get paadon.

Vierailija
45/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, pidän rennosta US aksenteista, enkä niin, muodollisen kireästä, kuivasta britti aksentista.

Vierailija
46/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ainoa joka ihailee englanninkieltä ja murteita.

Vierailija
47/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla brittiaksentti assosioituu nokkelan kuivaan brittihuumoriin, josta olen aina pitänyt. Amerikkalaisista aksenteista tulee mieleen toiminnallinen, suorasukaisempi asenne, joka tuntuu vähän yksitotiselta. Missään ulkomailla en ole asunut enkä maailmanmenosta mitään tiedä toisaalta.

Vierailija
48/48 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is American English English at all?

Jos Cambridgen kielikokeen esee-osuuteen lipsahtaa amerikkalais-englantilainen ilmaisu, koko koe luultavasti hylätään.