Tykkäätkö brittiaksentista?
Mä en, korvia vihloo. I Lov Me mum yms. saa kääntään kanavan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole jostain syystä koskaan tykännyt brittiaksentista. Jotenkin omaan makuun liian mongertelevaa ja toisinaan ylikorostetun hienostunutta. Ihan vain oma mielipiteeni, tunnen monia jotka tykkää.
Jotenkin puhaltavat sita puhetta nenan kautta ja miehet kuulostavan naismaisilta "sissy".
BBC:n uutistenlukijoiden tavasta puhua pidän paljon. Eivät puhu varsinaisesti millään korostuksella, vaan sellaista korrektia yleiskieltä.
Tulen aivan varmasti seuraamaan Charles III:n kruunajaiset suorana BBC:ltä, kuten seurasin edesmenneen kuningattaren hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Paadon?
Juu get paadon.
Inhoan, pidän rennosta US aksenteista, enkä niin, muodollisen kireästä, kuivasta britti aksentista.
En olekaan ainoa joka ihailee englanninkieltä ja murteita.
Minulla brittiaksentti assosioituu nokkelan kuivaan brittihuumoriin, josta olen aina pitänyt. Amerikkalaisista aksenteista tulee mieleen toiminnallinen, suorasukaisempi asenne, joka tuntuu vähän yksitotiselta. Missään ulkomailla en ole asunut enkä maailmanmenosta mitään tiedä toisaalta.
Is American English English at all?
Jos Cambridgen kielikokeen esee-osuuteen lipsahtaa amerikkalais-englantilainen ilmaisu, koko koe luultavasti hylätään.
Ritari Ässän Devon Milesin (Edward Mulhare) aksenttia on aina mukava kuunnella ja kun sarja on amerikkalainen, on helppo vertailla aksenttia. Mulhare oli kotoisin Irlannista (Cork, Ireland):