Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut koskaan ambulanssissa potilaana?

Vierailija
11.02.2023 |

Itse ollut 3 kertaa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja. Miten niin? Onko siinä jotain ihmeellistä?

Vierailija
2/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ambulanssissakin olemisella voi kehua.

Vierailija
4/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ainoastaan olen teippiä pyytänyt.

Vierailija
5/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en.

Vierailija
6/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kerran viety sairaalaan ihan järkyn migreenikohtauksen aikana. Jokainen auton heilahdus sai aikaan räjähdyksen päässä ja sitä seurasi yökkäys ja oksennus. Olin kiinni vöillä siinä paareilla selälläni ja oksennuspurkaus tuntui ihan hirveältä, kun pelkäsin tukehtuvani. Eihän se vaara tietenkään todellinen ollut, koska vieressä oli ensihoitaja, mutta se tunne. Sairaalaan päästyä mulle laitettiin nestetiputus ja siihen lääkitys. En tiedä, mitä lääkettä sain, mutta jo puolen tunnin päästä olin kuin olisin saanut elämäni takaisin ja päänsärky oli vain pieni muisto. Sen jälkeen mulla onkin ollut käytössä kotona annosteltava kohtauslääkitys. On pysynyt hyvin hallinnassa sellaisen injektiokynän avulla. Onneksi ei tapahdu montaa kertaa vuodessa. 

Vierailija
7/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
8/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kolarin jälkeen tajuttomana, joten ei muistikuvia.

Vierailija
9/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole milloinkaan edes nähnyt ambulanssin potilasosaston sisuskaluja livenä vaikka ikä lähestyy viittäkymppiä.

Vierailija
10/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
11/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mut on siirretty ambulanssilla toiseen sairaalaan. Olin syöpäpotilas tuolloin.

Vierailija
12/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsen saattajana olen kerran ollut, onneksi sekin jäi siihen yhteen kertaan.

Vierailija
13/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenikohtauksen takia. Tuli halvaantumisoireita ja en pystynyt puhumaan kun sanat katosivat.

Toisella kerralla istukkaverenvuodon takia keskiraskaudessa.

Vierailija
14/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran, lähes 20 vuotta sitten. Siirrettiin voimakkaiden vatsakipujen vuoksi päivystyksestä sairaalaan. Itse matkasta muistan vain, että ihmettelin mistä oikein ajoimme. Vaikka kaupunki oli tuttu kotikaupunki, en tunnistanut reittiä siinä maatessa. Jossain shokissa olin, kun en sairaalan ensiavustakaan muista muuta kuin että kipu oli lähes tainnuttava, lääkärin jotenkin tiuskivat kysymykset ja kummallisen metalliseinän jota tuijotin siinä maatessani ja jotenkin että minua siirrettiin vauhdilla paikasta toiseen, kun makasin sairaalasängyllä.

Vierailija
15/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin, 5-vuotiaana kun jäin auton alle ja minut vietiin ambulanssilla sairaalaan eikä ollut varmaa, että jäänkö edes henkiin.

Vierailija
16/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 kertaa vuodessa M36.

Vierailija
17/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin, 5-vuotiaana kun jäin auton alle ja minut vietiin ambulanssilla sairaalaan eikä ollut varmaa, että jäänkö edes henkiin.

No jäitkö sinä henkiin?

Vierailija
18/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut, aikuisena kun liukastuin ja loukkaannuin.

Harmittaa etten muista mikä sana oli kyseessä millä minua kutsuttiin kun päästiin sairaalalle. Se tyyppi kuka oli ambulanssia vastassa kysyi mun kanssa olleelta ensihoitajalta "onko se titityy" tai mikä sana lie olikaan. Hoitaja vaan vaivaantuneena sanoi hiljaisuuden jälkeen että ei. Oletan että se olisi jotain sairaalaslangia mikä tarkoittaa esim hullua tai humalaista, mutta kun en muista sanaa, en voi tarkistaa. 

Vierailija
19/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ambulanssissakin olemisella voi kehua.

Siis jos kysyy onko siinä jotain ihmeellistä niin se on kehumista? Tämä selvä. Palstalta oppii aina uutta.

Vierailija
20/63 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olo ollut ambulanssin potilaana. Ainoastaan lääkärin ja hoitajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme