Oletko ollut koskaan ambulanssissa potilaana?
Kommentit (63)
Oon ollu, kaks kertaa. Vietiin suljetulle osastolle.
Vierailija kirjoitti:
2 kertaa vakavan verenmyrkytyksen takia. Toisella kertaa kroppa oli jo antamassa periksi, sanoivat kun tuotiin paareilla sisälle oli ihoni muuttunut jo valkoiseksi huulia myöten, onneksi selvisin!(rankat tiputushoidot viikkoja sairaalassa) Jos nousee korkea kuume ja järkyttävät horkkakohtaukset(tippuu tuolilta) kipin kapin lääkäriin.
No huhhuh. Miten sä 2 kertaa onnistuit tuossa? No onneks selvisit jokatapauksessa
Vierailija kirjoitti:
En ole milloinkaan edes nähnyt ambulanssin potilasosaston sisuskaluja livenä vaikka ikä lähestyy viittäkymppiä.
Muutaman kerran on viety. Ei mitään aavistusta miltä niissä näyttää...
Olen 2 kertaa. Refluksikoilla ihan tavallista, (ennen diagnoosia), kun voi heittää niin rankat oireet ja tuota osataan diagnosoida niin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 kertaa vakavan verenmyrkytyksen takia. Toisella kertaa kroppa oli jo antamassa periksi, sanoivat kun tuotiin paareilla sisälle oli ihoni muuttunut jo valkoiseksi huulia myöten, onneksi selvisin!(rankat tiputushoidot viikkoja sairaalassa) Jos nousee korkea kuume ja järkyttävät horkkakohtaukset(tippuu tuolilta) kipin kapin lääkäriin.
No huhhuh. Miten sä 2 kertaa onnistuit tuossa? No onneks selvisit jokatapauksessa
Se oli samaa tulehdusta. Olin korkeassa kuumeessa(aluksi luulin et ihan perusflunssaa) ja tärinöissä kämpällä, törmäilin seiniin jne pää ihan sekaisin, ambulanssi otti kyytiin ja saman tien sairaalaan. Siellä koko yö ja tutkimuksia. Minut lähetettiin kotiin antibioottien kanssa seuraavana päivänä, piti olla munuaistulehdus.
Eipä ollutkaan, se olikin sepsis ja muuta mukavaa, päivän jälkeen oloni romahti, kuumetta oli noin 42 aloin oksentelemaan ja ripuloimaan holtittomasti, iski karmiva väsymys. Ajattelin että jos nukun vähän ja sitten soitan apua. Ambulanssiporukka sanoi että jos olisin pistänyt maate en olisi enää herännyt. Jouduin hätäleikkaukseen ja muuta, en viitsi kertoa kaikkea. Mutta tämä oli elämäni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen ambulanssikokemus. (asun siis yksin ja piti yrittää tsempata yksin,helkkarin ahdistavaa)
Olen ollut yhden kerran, kun vuosia sitten sain yhtäkkiä kovan paniikkikohtauksen. Sillloin ambulanssissa ei vielä tarkkaan tiedetty, mistä kaikki oireeni tulevat, mutta paniikkikohtaus se lopulta oli. Vaaraton ja meni ohi itsestään, mutta pelästytti ihan järkyn paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli samaa tulehdusta. Olin korkeassa kuumeessa(aluksi luulin et ihan perusflunssaa) ja tärinöissä kämpällä, törmäilin seiniin jne pää ihan sekaisin, ambulanssi otti kyytiin ja saman tien sairaalaan. Siellä koko yö ja tutkimuksia. Minut lähetettiin kotiin antibioottien kanssa seuraavana päivänä, piti olla munuaistulehdus.
Eipä ollutkaan, se olikin sepsis ja muuta mukavaa, päivän jälkeen oloni romahti, kuumetta oli noin 42 aloin oksentelemaan ja ripuloimaan holtittomasti, iski karmiva väsymys. Ajattelin että jos nukun vähän ja sitten soitan apua. Ambulanssiporukka sanoi että jos olisin pistänyt maate en olisi enää herännyt. Jouduin hätäleikkaukseen ja muuta, en viitsi kertoa kaikkea. Mutta tämä oli elämäni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen ambulanssikokemus. (asun siis yksin ja piti yrittää tsempata yksin,helkkarin ahdistavaa)
😳 Todella hurja juttu.
Olen ollut ampulanssissa asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳 Todella hurja juttu.
Jep, onneksi itselle kävi hyvin! :O Juuri oli uutinen siitä kokista joka kuoli samaan juttuun, karmivaa. Sanoisin että jos se ihme horkka ilmestyy, lähtekää lääkäriin, se on aika varma merkki tuosta tulehduksesta. Toivotan kaikille sepsis vapaata vuotta!:)
Täytyy sanoa että ambulanssiporukka oli ihanan ystävällisiä vaikka oli varmasti kiire ja väsyneitä.
Äkkiseltään voisi kuvitella autokyydin makuuasennossa olevan outoa, kaikki tien epätasaisuudet tärskyttää koko kroppaa ja pahasti kipeänä ei liene mikään mukava kyyti, varsinkin ja jos on kiire niin ajavat lujaakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 2 kertaa. Refluksikoilla ihan tavallista, (ennen diagnoosia), kun voi heittää niin rankat oireet ja tuota osataan diagnosoida niin huonosti.
Millaisia oireita se tekee?
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään voisi kuvitella autokyydin makuuasennossa olevan outoa, kaikki tien epätasaisuudet tärskyttää koko kroppaa ja pahasti kipeänä ei liene mikään mukava kyyti, varsinkin ja jos on kiire niin ajavat lujaakin.
Minut kärrättiin lanssiin pyörätuolissa, ja kiinnitettiinkö tuoli kiinni johonkin. En muista.
Kahdesti itse potilaana ja kerran mukana kun lasta vietiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole mukava kyyti.
Kahdesti on kärrätty kolariautosta lanssilla sairaalaan. En itse ajanut. Molemmilla kerroilla selvisin onneksi tikeillä ja luunmurtumilla, eikä kukaan muukaan kuollut. Toisella kertaa kuski (toinen vanhempani) oli siinä ja hilkulla ja vietti teholla aikaa, mutta kuntoutui lähes ennalleen.
N. 10 kertaa pitkittyneen epilepsiakohtauksen takia, kerran itsemurhayrityksen jälkeen ja kerran verenmyrkytyksen takia. Mistään näistä reissuista en muista mitään.
Useamman kerran vuosien saatossa. Ehkä viidesti tai kuudesti. Krooninen verisairaus, joka altistaa tukoksiin. Veritulppa ollut useasti sekä jaloissa että keuhkoissa. Lisäksi krooninen ruusu, joka vaarallinen sekin.
En ole itse ollut kertaakaan. Kerran olin etupenkillä, kun ex-poikaystäväni oli potilaana.
N38