Oletko ollut koskaan ambulanssissa potilaana?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
En olo ollut ambulanssin potilaana. Ainoastaan lääkärin ja hoitajan
Käynti optikolla tai lukiopetuksessa on paikallaan. Kysymys oli "Oletko ollut koskaan ambulanssissa potilaana"
Joo, muutamia kertoja selän takia.
Kerran olin, sieltä suoraan sairaalaan ja amputaatioon.
Olen. Ainakin kerran hypoglykemian takia, ja kerran keuhkoveritulpan.
Olen. Pahimman reissuni tein silti taksilla poliisisaattuessa sairaalaan.
Vajaa 10 kertaa. Lyhyin matka oli noin 400 m, kaaduin sairaalan parkkipaikalla mennessäni tutkimuksiin ja lanssi vei minut ensiapuun. Sillä reissulla menikin sitten 7 kk.
Viime viikolla tuotiin pöpilään ambulanssilla lepositeissä. Keskiviikkona tuotiin takaisin poliisiautolla käsiraudoissa.
Yhden kerran. Kamala kipu oli vatsassa, selässä ja kyljessä, en pystynyt liikahtamaankaan. Ambulanssin kyydissä parkaisin aina, kun tuli töyssy. Ensihoitaja diagnosoi munuaiskivikohtauksen ja oikeassa oli.
Vierailija kirjoitti:
En olo ollut ambulanssin potilaana. Ainoastaan lääkärin ja hoitajan
Kannattaisi kokeilla vaikka saman tien. Sekavuutesi on huolestuttavaa.
Kaksi kertaa. Auto-onnettomuuden jälkeen ja epilepsiakohtauksen jälkeen.
Pari kertaa olen, en kuitenkaan usein.
Joo kerran menin norossa niin huonoon kuntoon että mies soitti lanssin kun en pysynyt enää jaloillani ja puhuinkin sekavia ja näin. Muistan kun ne kysyi multa kysymyksiä ja mielestäni vastasin ihan hyvin mutta olin mongertanut kuulemma jotain ihan epäselvää. Kyytiin ne otti ja vei saamaan troppeja, kyllä helpotti olo joidenkin tuntien päästä kun oli saanut ringeriä ja jotain kuumeeseen ja pahoinvointiinkin. Kuumetta oli melkein 41c. Se oli erikoisin kokemus ikinä kun todella heikosta kunnosta suht lyhyessä ajassa (4h?) kondikseen niillä tiputuslitkuilla. Ja oksentaminen ja ripulointi jopa siis loppui myös. Ei ne ois oikein kotiin vielä laskenut mutta minä pirtsakkaasti sanoin että kiitti kovasti ja moi 😅 Ihan turhaan oisin jäänyt pidempään
Niin ja lanssista muistan sairaan kirkkaat valot ja kun tuntu että kuolee siihen tärinään
Itse en ole ollut potilaana, mutta istunut kuskin vieressä kun siskoni oli potilaana. Oli muutenkin näyttävä siirto ambulanssiin, kun meidät sinne suoraan lentokoneesta vietiin ja siis muut matkustajat odottivat sen aikaa. Oli kyllä niin hirveä edeltävä parituntinen ja lento, että uudestaan en haluaisi kokea. Se kuuluisa löytyykö matkustajista lääkäreitä tai sairaanhoitohenkilöstöä - kuulutuskin tehtiin. Kolme henkilöä ilmoittautui jne. Oli pelottavaa, mutta lentohenkilöstö oli upea, pitivät hyvää huolta siskostani ja minusta. Lähetin perässä vielä kiitos palautetta lentoyhtiölle jne. Oli todellinen seikkailu, sinne jäi matkalaukut yms, mutta onneksi ne oli otettu sivuun ja pääsin niitä illalla mieheni kanssa hakemaan, siskoni jäi sairaalaan. Onneksi siskoni selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä kertoja. Miten niin? Onko siinä jotain ihmeellistä?
Näköjään ambulanssissakin olemisella voi kehua.
Mitä ihmeellistä siinä on? Nykyisinhän suorastaan ylpeillään kaikenmaailman asberger ja adhd diagnooseillakin.
Vierailija kirjoitti:
10-15 kertaa vuodessa M36.
Toivottavasti kyseessä joku todellinen sairaus, eikä mikään itse valittu asia (tyyliin alkoholimyrkytys, huumeiden yliannostus tai kaistapäinen tyyli jossakin harrastuksessa,- äläkä käsitä viimeistä väärin, montaa extremelajia voi harrastaa fiksusti ambulansseja vältellen, vaikka joskus tarve voi tullakin).
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla tuotiin pöpilään ambulanssilla lepositeissä. Keskiviikkona tuotiin takaisin poliisiautolla käsiraudoissa.
No voe helvat, tsemppiä sinne. Mikäs sulla on niinkuin homman nimi sitten..?
2 kertaa vakavan verenmyrkytyksen takia. Toisella kertaa kroppa oli jo antamassa periksi, sanoivat kun tuotiin paareilla sisälle oli ihoni muuttunut jo valkoiseksi huulia myöten, onneksi selvisin!(rankat tiputushoidot viikkoja sairaalassa) Jos nousee korkea kuume ja järkyttävät horkkakohtaukset(tippuu tuolilta) kipin kapin lääkäriin.
En. Kerran kävi ambulanssimiehet tutkimassa työpaikalla, kun tuli äkillinen huimauskohtaus. Eivät vieneet sairaalaan.