Nyt pitää muuttaa sinne, mikä on passissasi syntymäkotikunta! Minne muutat?
Minä muutan Kuhmoon, kakkaa on. Haluaisin jatkaa asumista täällä Kötepurkissa.
Kommentit (135)
Helsinkiin pitäisi muuttaa täältä Turusta. Olen asunut myös Kaarinassa, Rovaniemellä, Joensuussa ja Tampereella. Ympyrä sulkeutuisi.
Lohja. Minulla on siellä jo talo. Ei siis mikään ongelma.
Voiko muuten työllisyyden kuntakokeilu passittaa työttömän takaisin syntymäkuntaansa sen kunnan ongelmaksi?
Hyvinkäälle. Ei hirveästi nappaisi, mutta kestäisin kyllä jos pakko olisi.
Helsinki, mutta ei tarvitse muuttaa. Olen koko ikäni täällä asunut.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuten työllisyyden kuntakokeilu passittaa työttömän takaisin syntymäkuntaansa sen kunnan ongelmaksi?
Ei kai kukaan pysty kenenkään kotikuntaa määräämään, ellei sitten ole varma työpaikka tarjolla jossain. Sen perässä on varmaan mentävä.
En kerro asuinpaikkaa koska pieni paikkakunta Etelä-Pohjanmaalla ja asun edelleen täällä.
Minä lähden Tampereelle! No niin, nyt olen Tampereella.
Kun puhutaan maaseudun autioitumisesta ja muuttotappio kunnista. Pitäisikö alkaa rajoittamaan pääkaupunkiseudulle ja muihin isompiin kaupunkeihin muuttoa? Siis jos opiskelun takia muuttaisi opiskelujen jälkeen takaisin omalle paikkakunnalle jne.? Esimerkiksi joillekin varmaan olisi mukavaa jos eksä muuttaisi takaisin jonnekkin pikkukylään etenkin jos ongelmallinen erotilanne ollut. Tuosta vapaasti muuttamisesta Suomen sisällä on ongelmansakin.
Ja onhan se hassua jos joku muuttaa toiselta puolelta vaikka Helsinkiin ja sitten esittäisi helsinkiläisempää kuin helsinkiläiset itse. Sellaisia on olemassa.
Kylmäkoskea ei enää oo😂😂 eli Akaaseen pitäis muuttaa😥
Tampere. Muut sisarukset asuvat jo siellä, vaikka ovat muualla syntyneet. Messukylä kyllä on edelleenkin mielestäni aika viihtyisän näköinen paikka.
Onko passissa syntymäkunta, mulla on mennyt ohi :D
Mutta olisi mentävä Poriin. En tunne paikkaa, mutta kävin siellä vain syntymässä ja vanhempani eivät viihtyneet siellä. Merta kyllä rakastan