Seurakunnat ja Raamatun Sana
Hei!
Missä protestanttisessa seurakunnassa pääkaupunkiseudulla opetetaan Raamatun Sanaa kaunistelematta/muuttamattomana?
Uskalletaan opettaa mikä on tietoinen synti ja että tietoisista synneistä tulee tehdä parannus.
Painotetaan henkistä uudestisyntymistä.
Ei naispappeja.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan
kristittyjen todistajien Valtakunnansalilla puhutaan Jumalan puhdasta kieltä ja harjoitetaan tosi palvontaa.
Jehovat eivät ole kristittyjä, ei edes virallisestikaan. Kiellätte Jeesuksen Jumaluuden, kolminaisuuopin. Koko kristinuskon ydin!
Ei Jeesus itsekään itseään Jumalana pitänyt.
Tämä kolminaisuusoppi liitettiin kiinteästi raamattuun vasta Nikean surkuhupaisassa kirkolliskokouksessa.
Kolminaisuusoppi on varsin tuore ja ihmislähtöinen oppi.
Valhe! Jeesus on selkeä siinä että Hän ja Isä ovat yhtä!
Esim. Johanneksen evankeliumi 1, sekä Johanneksen evankeliumi 14-17.+ Lukuisat muut kohdat!!
Jeesus ja Jumala ovat yhtä mutta ei sama Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan poika Jeesus sanoo Jumalaa isäksensä kuinka Jeesus voisi sitten olla Jumala.Isä Poika ja pyhähenki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kannattaisiko mielummin etsiä Jumalan sanaa kuin raamatun sanaa?
Siihen et seurakuntaa, kirkkoa tai pappeja tarvitse.
Jumalan Sana= Raamatun Sana.
Näin jos olet kristitty!Aamen
Paras totutella siihen, että yhä useammalle kaduntallaajalle Koraani on jumalan sana eikä Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan
kristittyjen todistajien Valtakunnansalilla puhutaan Jumalan puhdasta kieltä ja harjoitetaan tosi palvontaa.
Jehovat eivät ole kristittyjä, ei edes virallisestikaan. Kiellätte Jeesuksen Jumaluuden, kolminaisuuopin. Koko kristinuskon ydin!
Ei Jeesus itsekään itseään Jumalana pitänyt.
Tämä kolminaisuusoppi liitettiin kiinteästi raamattuun vasta Nikean surkuhupaisassa kirkolliskokouksessa.
Kolminaisuusoppi on varsin tuore ja ihmislähtöinen oppi.
Valhe! Jeesus on selkeä siinä että Hän ja Isä ovat yhtä!
Esim. Johanneksen evankeliumi 1, sekä Johanneksen evankeliumi 14-17.+ Lukuisat muut kohdat!!
Entäs ristillä kun valittelee että Isä on hylännyt hänet? Tai se kun hän sanoo ettei kukaan tiedä viimeistä päivää paitsi isä?
Pyhästä hengestä en viitsi edes alkaa...
Jeesus ja Jumala ovat samaa mutta ihan kaksi henkilöö Jeesus huutaa ristillä isäni isäni miksi minut hylkäsit en usko että olisi itseänsä huutanut.JEESUS ON JUMALAN POIKA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Jumala ei ole Paavali. P kirjoittaa: "Sitä en salli, että nainen opettaa". Ei siis, että Jumala ei salli. Mihin nyt unohtui se kirjaimellinen Raamatun tulkinta?
Sinun logiikkasi mukaan Raamatusta voi jättää minkä tahansa kohdan huomiotta, sillä jokainen Raamatun jae on ihmisen kirjoittama, ei jumalan.
ihminen on kirjoittanut Raamatun MUTTA Pyhän Hengen vaikutuksesta ja mitä Jeesuksen apostolit ovat itse nähneet ja kokeneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Jumala ei ole Paavali. P kirjoittaa: "Sitä en salli, että nainen opettaa". Ei siis, että Jumala ei salli. Mihin nyt unohtui se kirjaimellinen Raamatun tulkinta?
Sinun logiikkasi mukaan Raamatusta voi jättää minkä tahansa kohdan huomiotta, sillä jokainen Raamatun jae on ihmisen kirjoittama, ei jumalan.
ihminen on kirjoittanut Raamatun MUTTA Pyhän Hengen vaikutuksesta ja mitä Jeesuksen apostolit ovat itse nähneet ja kokeneet
Vastahan tuolla ylempänä joku viisasteli, että Paavalin sanoja ei tarvitse uskoa, kun ne ovat Paavalin eivätkä Jumalan sanoja. Mitenkäs tämä nyt menee. Pitääkö Paavalia uskoa vai ei. Vai eikös Pyhä Henki vaikuttanutkaan Paavalin kirjoituksiin. Jos ei vaikuttanut, niin mihin sitten vaikutti? Ja mistä tiedämme, mihin vaikutti ja mihin ei vaikuttanut?
Vaikeita ovat uskovaisen asiat.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus käski syrjimään seksualisia vähemmistöjä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä raamattua oikein tulkitseville.
Päinvastoin. Jeesukselle kelpaa kaikki. Ehtona Hänen opetuslapseudelleen tosin on tehdä synneistä parannusta, ja kasttattaa itsensä, ja toivottavasti täyttyä ylivuotavasti Pyhällä Hengellä, joka antaa ymmärryksen kun lukee Raamattua. Hän antaa myös voiman ja haluan elää Jumalale pyhää elämää. Eikä siihen kuulu taipua joka tuulen mukana, ollakseen kaikille mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus käski syrjimään seksualisia vähemmistöjä. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä raamattua oikein tulkitseville.
Päinvastoin. Jeesukselle kelpaa kaikki. Ehtona Hänen opetuslapseudelleen tosin on tehdä synneistä parannusta, ja kasttattaa itsensä, ja toivottavasti täyttyä ylivuotavasti Pyhällä Hengellä, joka antaa ymmärryksen kun lukee Raamattua. Hän antaa myös voiman ja haluan elää Jumalale pyhää elämää. Eikä siihen kuulu taipua joka tuulen mukana, ollakseen kaikille mieliksi.
Jos minä olisin latejohansson, niin minäkin vetoaisin siihen, että jeesukselle kelpaa kaikki ja älkää enää puhuko mitään siitä, että olen hoidellut hautaan viattomia ihmisiä. Puhutaan vaan jeesuksista mukavia eikä julmista teoistani ollenkaan.
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala (1). Jo alussa Sana oli Jumalan luona (2). Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä (3). Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän Jeesukselle kelpaa kaikki.
Raamatusta luemme, kuinka Jeesus itse sanoi, että "ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan ainoastaan se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon".
Isä ja Poika:
Kuinka yksi on kaksi ja kaksi on yksi? Sanomme tämän saman tunnustaessamme uskovamme sekä Isään että Poikaan. Poika on ikuinen kuten Isäkin. Isä ja Poika ovat kaksi, ja kuitenkin he ovat yksi, heillä on sama olemus. Miten hyvin tämän 400-luvulla Leo Suuri osasikaan sanoa:
"Kun uskotaan, että Jumala on Kaikkivaltias ja Isä, selittyy näin Poikakin yhtä ikuiseksi hänen kanssaan, erottumatta millään tavalla Isästä, koska hän on syntynyt Jumalana Jumalasta, Kaikkivaltiaana Kaikkivaltiaasta, Yhtäikuisena Yhtäikuisesta; aikaan nähden ei myöhemmin, valtaa ajatellen ei vähempänä, ei erilaisena loistossa, ei erilaisena olentoon nähden" (Olavi Tarvainen, Kaksitoista kirkkoisää, 100).
Kristus ei vain julistanut Jumalan sanaa, vaan hän oli itse Jumalan Sana.
Kristuksen kasteen juhlaa kutsutaan epifaniaksi, ilmestymiseksi, ja teofaniaksi, Jumalan ilmestymiseksi. Kristuksen kasteessa tapahtui ensimmäisen kerran tosiasiallisesti sekä Kristuksen jumaluuden ilmestyminen että Pyhän Kolminaisuuden salaisuuden paljastaminen.
Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Ja taivaista kuului ääni: ”Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.” (Matt. 3:13–17)
= Kolminaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin jos olet kristitty!
Minulle tämä on ollut aina ongelma kun Raamattu on ihan ihmisten kirjoittama ja vanha testamentti, joka on juutalaisten historiaa, on kulkeutunut eteen päin perimätietona.
Siis ap, etsi seurakunta jossa Raamattu on edelleen "pyhä". Jossa kolminaisuus tunnustetaan ja jossa meitä kutsutaan seuraamaan Jeesusta. Se joka rukoilleen kulkee, ei eksy:). Siunausta sinulle.
Missä protestanttisessa seurakunnassa pääkaupunkiseudulla opetetaan Raamatun Sanaa kaunistelematta/muuttamattomana?
Huomaa kyllä että aloittaja on hiukan yksinkertainen ja kuvittelee että hänen (hänelle syötetty) tulkintansa raamatusta olisi se oikea ja muuttumaton ja kiistämätön totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin jos olet kristitty!Minulle tämä on ollut aina ongelma kun Raamattu on ihan ihmisten kirjoittama ja vanha testamentti, joka on juutalaisten historiaa, on kulkeutunut eteen päin perimätietona.
Raamattu on ihmisten ylöskirjoittama Pyhän Hengen vaikutuksesta. Sanan alkuperä on siis jumalallinen ei inhimillinen. Kännösten vuoksi tosin yhä riittää sitä viimeisintä hiomista jne. Kuitenkin perimmäinen sanan esitämä tarkoitus ja ajatus on Jumalasta syntynyttä. Sanaan voi luottaa.
Toivon kaikille kaunista ja hyvää sunnuntaita, pitää lähteä liikkeelle että ehtii seurakuntaan:). Etsikää Herraa, niin te löydätte Hänet. Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä ja kaipaa jokaista luokseen.
Pyhä Henkikö se antoi Paavalille esim sanat "Orjat totelkaa isäntiänne"?
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Henkikö se antoi Paavalille esim sanat "Orjat totelkaa isäntiänne"?
No niinpä! Siihen sitten selitetään, että aika oli toinen jne. Jännästi tämä ei päde, kun naisista puhutaan. Naisista, jotka tuolloin olivat kuin orjan asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikille kaunista ja hyvää sunnuntaita, pitää lähteä liikkeelle että ehtii seurakuntaan:). Etsikää Herraa, niin te löydätte Hänet. Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä ja kaipaa jokaista luokseen.
Eipäs puhuta herroista. Jeesus ei ole mikään herra tai rouva vaan henkilö.
Aamen