Seurakunnat ja Raamatun Sana
Hei!
Missä protestanttisessa seurakunnassa pääkaupunkiseudulla opetetaan Raamatun Sanaa kaunistelematta/muuttamattomana?
Uskalletaan opettaa mikä on tietoinen synti ja että tietoisista synneistä tulee tehdä parannus.
Painotetaan henkistä uudestisyntymistä.
Ei naispappeja.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan
kristittyjen todistajien Valtakunnansalilla puhutaan Jumalan puhdasta kieltä ja harjoitetaan tosi palvontaa.
Jehovat eivät ole kristittyjä, ei edes virallisestikaan. Kiellätte Jeesuksen Jumaluuden, kolminaisuuopin. Koko kristinuskon ydin!
Ei Jeesus itsekään itseään Jumalana pitänyt.
Tämä kolminaisuusoppi liitettiin kiinteästi raamattuun vasta Nikean surkuhupaisassa kirkolliskokouksessa.
Kolminaisuusoppi on varsin tuore ja ihmislähtöinen oppi.
Valhe! Jeesus on selkeä siinä että Hän ja Isä ovat yhtä!
Esim. Johanneksen evankeliumi 1, sekä Johanneksen evankeliumi 14-17.+ Lukuisat muut kohdat!!
Jeesus ja Jumala ovat yhtä mutta ei sama Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan poika Jeesus sanoo Jumalaa isäksensä kuinka Jeesus voisi sitten olla Jumala.Isä Poika ja pyhähenki
Koska on vain yksi Jumala.
Isä, Poika ja Pyhä Henki kuvaavat kaikki yhtä Jumalaa.
Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika." Joh. 1:32,34
"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9
Esimerkiksi, jos näet kadulla auton ja kerrot tästä myöhemmin jollekin.
Voit sanoa:
näin auton tai
näin punaisen auton tai
näin punaisen henkilöauton.
Näitkö siis yhden auton vai kolme autoa?
Amen!
Toinen hyvä vertaus kolminaisuusopin ymmärtämiseksi on esim joku mies. Tämä sama mies voi olla sekä; Isä, aviomies, ja veli.
Yhtäaikaa. Kyse on kuiteinkin yhdestä ja samasta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ennusti sen, että Juutalaiset palaavaat Israeliin ja se on toteutunut.
Missä kohden Raamattua tuo ennustus lukee, ja milloin se toteutui?
Monissa kohdissa:
5.Mooseksen kirja 30:3 niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
5.Mooseksen kirja 30:4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
5.Mooseksen kirja 30:5 Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
Jeremia 16:14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
Jeremia 16:15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut.' Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
Jeremia 16:16 Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista.
Toteutuminen alkoi 1900-luvulla ja yhä jatkuu.
Toteutuminen alkoi kyllä jo, kun Jeesus syntyi. Oikea Israel ei ole tässä maailmassa.
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista". Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso". Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!" Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut". Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas". Joh. 1:45,49
Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä". Joh. 18:36
Juutalaiset eivät palaa Isreliin vaan kansa joka ei ole kansa. Ja se on jo tapahtunut. "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet."
He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla. 5. Moos. 32:21
Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin". Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan". Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet". Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
Kiitos kaikista ehdotuksista ja kaikkea hyvää Teille kaikille!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hühhulit kyllä osaavat kieltää naispappeuden, mutta tuntevatko lähimmäisenrakkautta? Auttavatko ihmistä hädässä? Jättävätkö tuomitsematta? Rakastavatko sekä lähimmäistä että vihollista?
Ei, se jää tekemättä.
Älä rahoita seurakuntia äläkä hûhhuöikirkkoja - auta köyhiä ja hätäämkätsiviä. Niin Jeesus tekisi.
Jeesus ei todellakaan hyväksyisi Lutherin kirkkoa. Eikä hyväksyisi Paavali sen enempää.
Ei hyväksyisi Luther itsekään. Hän nimenomaan kielsi perustamasta mitään lahkoja nimelleen.
Melkein kaikki seurakunnat pilataan sillä, että joku korruptoitunut IHMINEN alkaa saarnaamaan omiaan ja aivopesemään ihmisiä. Itse kuuntelen podcasteista ja katson youtubesta sellaisia saarnoja, joissa todella viitataan Raamattuun, ja ennen kaikkea Uuteen Testamenttiin ja Jeesuksen opetuksiin. Suomalaiset seurakunnat ovat joko liiankin vapaamielisiä tulkinnassaan tai painottavat Vanhan Testamentin oppeja, keskittyen vain negatiivisiin asioihin. He ovat unohtaneet Jeesuksen ja hänen saarnaamqnsa rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki seurakunnat pilataan sillä, että joku korruptoitunut IHMINEN alkaa saarnaamaan omiaan ja aivopesemään ihmisiä. Itse kuuntelen podcasteista ja katson youtubesta sellaisia saarnoja, joissa todella viitataan Raamattuun, ja ennen kaikkea Uuteen Testamenttiin ja Jeesuksen opetuksiin. Suomalaiset seurakunnat ovat joko liiankin vapaamielisiä tulkinnassaan tai painottavat Vanhan Testamentin oppeja, keskittyen vain negatiivisiin asioihin. He ovat unohtaneet Jeesuksen ja hänen saarnaamqnsa rakkauden.
Minäkin katson paljon saarnaajia youtubesta, eteenkin Kanadasta ja Usa, sta. Korkealuokkaista. Tulee oikein suru siitä että Suomessa ei löydy vastaavia.
Suosikit: David Lynn ( Kanada) ja
Jeff Durbin ( Usa) .
Suomessa oli Veli Saarikalle, mutta hän on jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Hühhulit kyllä osaavat kieltää naispappeuden, mutta tuntevatko lähimmäisenrakkautta? Auttavatko ihmistä hädässä? Jättävätkö tuomitsematta? Rakastavatko sekä lähimmäistä että vihollista?
Ei, se jää tekemättä.
Älä rahoita seurakuntia äläkä hûhhuöikirkkoja - auta köyhiä ja hätäämkätsiviä. Niin Jeesus tekisi.
Kyllä, kyllä, kyllä ja kyllä!
Pitää noudattaa koko Raamattua, eikä vain niitä kohtia mitkä milloinkin sattuu itselle sopimaan.
Totta kyllä, että monilla on petraamista esimerkiksi lähimmäisen rakkaudessa, mutta sekin johtuu vain siitä ettei noudata Raamatun sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopun aikoina monien rakkaus kylmenee....
Yksi mikä on nyt pakko mainita on Nabeel Qureshi ( Usa). Aivan ihana nuori mies, joka valitettavasti kuoli syöpään 34 vuotiaana.
Oli alunperin muslimi, mutta hänestä tuli kristitty 💟 .
Vierailija kirjoitti:
KERTAUS: Kristus on seurakunnan Herra (1 luku)
Kirjoita, mitä näet, ja lähetä kirja seitsemälle seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan. (1:11)
Näin seitsemän kultajalkaista lamppua ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli Ihmisen Pojan kaltainen. (1:12-13a) Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä. (1:16)
Sinä näit seitsemän tähteä oikeassa kädessäni ja seitsemän kultajalkaista lamppua, ja niiden salaisuus on tämä: seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit, ja seitsemän lamppua ovat ne seitsemän seurakuntaa. (jae 20)
Ilmestyskirja on yksi Raamatun vaikeimmin ymmärrettävistä kirjoista. Jehovan todistajat kertovat mielellään sinullekin, miten voimme ymmärtää tuota kiehtovaa Pyhän Raamatun viimeiseksi sijoitettua kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mikä on nyt pakko mainita on Nabeel Qureshi ( Usa). Aivan ihana nuori mies, joka valitettavasti kuoli syöpään 34 vuotiaana.
Eipä sitten Herra parantanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parantanut, ei. Ilmeisesti sairaalta puuttui uskoa, kun ei parantanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän maalliseen elämään kuuluu sairauksia, kärsimystä. Myöskin uskovaiset voivat sairastua, kuten kuka tahansa.
Joskus Jumala parantaa, joskua ei.
Tämä Nabeel on nyt Jeesuksen rauhassa. Kuolinvuoteellaan hän vielä ylisti herraa!💟
Ap:lle: lähetyshiippakunta ja Kansanlähetys on perinteisiä paikkoja, Sley ehkä samoin.
Siunausta - pidetään alkuperäisestä Sanasta kiinni, vaikka maailma muuta huutaisi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän maalliseen elämään kuuluu sairauksia, kärsimystä. Myöskin uskovaiset voivat sairastua, kuten kuka tahansa.
Tämä Nabeel on nyt Jeesuksen rauhassa. Kuolinvuoteellaan hän vielä ylisti herraa!💟
Näin on.
Silloin, kun uskovainen parantuu, siitä ylistetään Herraa, joka tekee ihmeitä.
Silloin, kun uskovainen ei parannukaan, todetaan, että uskovaisetkin sairastuvat.
Uutisten mukaaan Turkin maanjäristyksessä menehtyi kymmeniä tuhansia ihmisiä ja sadoille tuhansille aiheutui inhimillistä kärsimystä. Samaan aikaan idän suunnan sodassa tapahtuu järkyttäviä asioita. Nämäkään eivät ole saaneet Herraa ryhtymään toimeen.
Erikoinen logiikka tällä Herralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Nabeel on nyt Jeesuksen rauhassa. Kuolinvuoteellaan hän vielä ylisti herraa!💟Näin on.
Silloin, kun uskovainen parantuu, siitä ylistetään Herraa, joka tekee ihmeitä.
Silloin, kun uskovainen ei parannukaan, todetaan, että uskovaisetkin sairastuvat.
Uutisten mukaaan Turkin maanjäristyksessä menehtyi kymmeniä tuhansia ihmisiä ja sadoille tuhansille aiheutui inhimillistä kärsimystä. Samaan aikaan idän suunnan sodassa tapahtuu järkyttäviä asioita. Nämäkään eivät ole saaneet Herraa ryhtymään toimeen.
Erikoinen logiikka tällä Herralla.
Usein ekokatastrofeissa kysytään, missä Jumala. On 2 kristillistä selitysmallia, joista molemmat pitävät paikkansa.
1) Ne ihmiset itse ovat ensin sen Jumalan ajaneet karkuun, eikä Jumalalla ole velvollisuutta siunata sellaista maata enää.
Monet katastrofimaat, joita autetaan ovat mus-limi -tai hindumaita. Haitillakin oli voimakasta okkultismia ja maanjäristys avasi sen suljetun maan hetkeksi ulkomaailmalle.
En ole tippaakaan Venäjän puolella, mutta esim.Ukraina julisti Kiovan ennen sotaa Euroopan bilepääkaupungiksi. Sateenkaarius myös kovassa suosiossa. No, Jumala kurittaa Ukrainaa synneistään rakkikoiransa, eli pahan Venäjän kautta.
Zelenskyi on sympaattinen ja ihana, mutta ei ole puhunut siltikään vielä Jumalasta. Hokee "kunnia Ukrainalle", mutta ei "kunnia Jumalalle".
2) katastrofit ja kuolema kuuluvat elämään. Jos kuolee vaikka lumivyöryssä, niin se on helpompi kuolema kuin pitkällinen syöpään kuoleminen. (Toki molemmissa on oltava usko Jeesukseen sydämessä)
Niin vaikea on löytää uskovaiseksi itseään kutsuvien seurakunnista aitoa hyvyyttä ja auttamisenhalua, todellista lähimmäisenrakkautta. Enemmän se on kyyläystänja paheksuntaa jabpakoa vanhoihin moraalimalleihin. Suosittelenkin että ap siirtää kirkollisveronsa ja kolehtinsa suoraan hyväntekeväisyyteen. Niin Jeesus tekisi.
Jeesus ei todellakaan hyväksyisi Lutherin kirkkoa. Eikä hyväksyisi Paavali sen enempää.