Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatukeen pitäisi saada myös korotus, kun hinnat nousee.

Vierailija
10.02.2023 |

Itse en saa muuta tukea kuin tuon. (Oikeasti olen työkyvytön, mutta kuten tiedetään, eläkkeelle ei noin vaan pääse.)

Kohtuullinen korotus olisi nostaa se noin tuhanteen euroon.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä varmaan muu auta kuin aloittaa työttömyystaistelutoimet. Lakkoon vaan! Päivääkään et nosta työmarkkinatukea ennenkuin meno muuttuu!

Uskotko kaiken mitä luet? En usko että uskot.keskustelupalstoilla voi kuka vaan esiintyä minä vain olematta sitä todellakaan.on vaaleihin vaikuttamis yrityksiä on mielipiteeseen vaikuttamis yrityksiä ,aivopesu yrityksiä,eri asia on kuka uskoo /on uskovinaan ja kuka ei usko.

Vierailija
102/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiinhan tuli tänä vuonna korotus 30€ mutta vuokranantajat vei siitäkin 20€ kun he ovat niin"" köyhiä "" asuntosijoittajia 200 000€ tuloineen,että indeksikorotukset ottaa heidän rasvaniskansa päälle.

Pyyhkivät varmaan sillä valtion 20€ beehaineksensa, ettei köyhä vaan saa silläkään extra ruokaa ostettua.

Työttömyysturvassa ja muutamassa muussa etuudessa oli viime vuonna 1.8. alkaen ylimääräinen indeksikorotus ja nyt vuoden vaihteessa taas korotus. Työttömyysturvan lapsikorotukset olivat tasokorotuksia eli yli indeksikorotuksen. 

Ja työssä käyvät odottavat omaa pikkuruista indeksikorotustaan, jotka tulevat kerran vuodessa eivätkä pysy edes kakkien tukien perässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihainen veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi olet työkyvytön. Melko varmasti johtuu omista valinnoistasi.

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Se ei ollut oma valintani.

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Joka ainoa kerta kun sinä täällä auot päätäsi, minä päätän olla hakematta yhteenkään työpaikkaan. Aion loisia SINUN maksamillasi veroeuroilla eläkeikään saakka. Taidanpa hakea vielä toimeentulotuenkin että on enemmän laittaa sijoituksiin. Mene sinä maanantaina aamuyön tunteina töihin krapulassasi ja muista että kommenttisi vuoksi minä ja moni muu jää hymyillen peiton alle nukkumaan, ja rahaa kilisee tilille kun sinä sen tienaat. Kiitos! Minä herään sitten kun uni loppuu ja alan suunnittelemaan lomaa palmun alla.

Juuri tuollainen on pitkäaikaistyötön, aina joku tekosyy olla hakematta töitä. Tukia tullaan vielä leikkaamaan ja alkaa työ maistua sinullekin, kun tulee nälkä.

Vaikka minulta leikattaisiin kaikki tuet, ei minulle nälkä tule, eikä minua töihin saa, elän sijoituksillani. Millä sinä elät kun työt loppuu?

Vähämpä tukeja voit saada jos on sijoituksia .

Vierailija
104/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa ylläpidolle kaikki asiattomat kommentit.!

Vierailija
105/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiinhan tuli tänä vuonna korotus 30€ mutta vuokranantajat vei siitäkin 20€ kun he ovat niin"" köyhiä "" asuntosijoittajia 200 000€ tuloineen,että indeksikorotukset ottaa heidän rasvaniskansa päälle.

Pyyhkivät varmaan sillä valtion 20€ beehaineksensa, ettei köyhä vaan saa silläkään extra ruokaa ostettua.

Työttömyysturvassa ja muutamassa muussa etuudessa oli viime vuonna 1.8. alkaen ylimääräinen indeksikorotus ja nyt vuoden vaihteessa taas korotus. Työttömyysturvan lapsikorotukset olivat tasokorotuksia eli yli indeksikorotuksen. 

Ja työssä käyvät odottavat omaa pikkuruista indeksikorotustaan, jotka tulevat kerran vuodessa eivätkä pysy edes kakkien tukien perässä. 

Olen itsekkin työelämässä enkä näin ollen usko sinua.ajatteleppa muutama kerta. onko palkka suurempi .itse voit olla vaikka jo ensi kesänä käsiojossa myös hakemassa Tukeja jos työsi loppuu ,sama juttu myös minulla.

Vierailija
106/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas moni täällä on aito nettomaksaja ?

On muuttanut suomeen kouluttautuneena ammattilaisena ilman että on tuhlannut rahoja koululaitoksessa tai muussa sellaisessa höpsötyksessä

On maksanut niin paljon veroja että omaan koulutukseen menneet rahat on kuitattu moninkertaisesti. Ei käytä julkista terveydenhoitoa jne.

Vierailija
107/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

Eikö teille sohvaperunoille mikään riitä?

Saan työmarkkinatukea lapsikorotuksilla 745e. Tämä ei todellakaan riitä.

Lapsikorotus ei muuten noussut 20%.

Mene töihin ja lopeta loisiminen

Mihin menen kun ei palkata?

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Minulla on 3 koulutusta ja hoitajaksi minusta ei ole.

Kolme koulutusta maksettu sinulle, ja turhaan :(

Ja hoitajat tekevät muutakin kuin raskaita nostoja, voisit valita kyetä, muttet halua.

Tekosyitä ne löytää aina .Sitten itketään kun ei muka pääse töihin.

Vierailija
108/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Ja hoitajat tekevät muutakin kuin raskaita nostoja, voisit valita kyetä, muttet halua.

Miten niin maksettu turhaan?

Minusta ei ole hoitajaksi vaikka sanot mitä.

No mitä tekee koulutuksilla työtön? Hukkaan heitettyä veronmaksajien rahaa. Hoitajaksi et halua, olet mieluummin työtön, selvä se.

No minkä minä sille voin ettei minua palkata?

Kyllä olen mieluummin työtön kun hoitaja ja tämä ei ole halusta kiinni mutta et näytä tajuavan ettei kaikista ole hoitajaksi ja sillä ei ole mitään tekemistä halun kanssa.

Sinä voit vihdoinkin opiskella oikean ammatin joka myös työllistää.Mutta ei varmaan pysty eikä jaksa .

Vierailija
109/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tekee koulutuksilla työtön? Hukkaan heitettyä veronmaksajien rahaa. Hoitajaksi et halua, olet mieluummin työtön, selvä se.

Kyllä olen mieluummin työtön kun hoitaja ja tämä ei ole halusta kiinni mutta et näytä tajuavan ettei kaikista ole hoitajaksi ja sillä ei ole mitään tekemistä halun kanssa.

Sinä voit vihdoinkin opiskella oikean ammatin joka myös työllistää.Mutta ei varmaan pysty eikä jaksa .

Ethän sinä edes tiedä mun aikasempia koulutuksia.

Vierailija
110/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pystyisi päivääkään tekemään hoitajan töitä.

Vierailija
111/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihainen veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi olet työkyvytön. Melko varmasti johtuu omista valinnoistasi.

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Se ei ollut oma valintani.

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Joka ainoa kerta kun sinä täällä auot päätäsi, minä päätän olla hakematta yhteenkään työpaikkaan. Aion loisia SINUN maksamillasi veroeuroilla eläkeikään saakka. Taidanpa hakea vielä toimeentulotuenkin että on enemmän laittaa sijoituksiin. Mene sinä maanantaina aamuyön tunteina töihin krapulassasi ja muista että kommenttisi vuoksi minä ja moni muu jää hymyillen peiton alle nukkumaan, ja rahaa kilisee tilille kun sinä sen tienaat. Kiitos! Minä herään sitten kun uni loppuu ja alan suunnittelemaan lomaa palmun alla.

Juuri tuollainen on pitkäaikaistyötön, aina joku tekosyy olla hakematta töitä. Tukia tullaan vielä leikkaamaan ja alkaa työ maistua sinullekin, kun tulee nälkä.

Vaikka minulta leikattaisiin kaikki tuet, ei minulle nälkä tule, eikä minua töihin saa, elän sijoituksillani. Millä sinä elät kun työt loppuu?

Tilillä on 700 000 euroa joten pärjää useamman vuoden ilman tukia. Ensi vuonna aion muutenkin pitää puolen vuoden vapaan ja mietin kannattaako enää palata pysyvään työhön. Keikkatöitä voisin tehdä joko kuukauden tai kaksi kerrallaan jatkossa. Olen pitänyt työnteosta mutta verolaskuri kertoi että jos tienaan enemmän niin verot ja muut maksut vievät palkalisäyksestä yli 60 prosenttia joten on aika löytää sopiva tasapaino työn ja vapaa-ajan välillä.

Suosittelen että et palaa töihin enää koskaan. Jää vaikka työttömäksi. Näin saisi ainakin yksi työtön vakituisen työn, jos sinulla nyt sellainen edes on ollut. Sinä olet esteenä sille että joku köyhä joutuu pysymään köyhänä eikä työllisty. Työpaikkoja kun on rajattu määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme