Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatukeen pitäisi saada myös korotus, kun hinnat nousee.

Vierailija
10.02.2023 |

Itse en saa muuta tukea kuin tuon. (Oikeasti olen työkyvytön, mutta kuten tiedetään, eläkkeelle ei noin vaan pääse.)

Kohtuullinen korotus olisi nostaa se noin tuhanteen euroon.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat euroa verojen jälkeen olisi just sopiva. Täällä syrjäkylissä ei tarvitsisi sitten mennä ikinä töihin. Vuokra on 285 euroa, joten eläisin herroiksi.

Vierailija
82/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

Eikö teille sohvaperunoille mikään riitä?

Ei se vaan riitä. Menepä maanantaina töihin, tienaa enemmän ja maksa enemmän veroja että meille riittää enemmän. (kääntää kylkeä sohvalla). Kauheeta tuo muurahaisten kitinä ja valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kyllä tukien pitäisi joten kuten pysyä linjassa peruselintarvikkeiden hintojen kanssa. Pienestäkin korotuksesta, esim. 30 euroa, olisi tuntuva apu monelle. Sillä saisi viikon ruoat yhdelle aikuiselle, jos tekee ruoat itse.

30 euron lisäys ei riitä mihinkään.

Kyllä lisäyksen pitäisi olla 200 euroa.

Jos joutuu pakosta (ei vapaaehtoisesti) elelemään työmarkkinatuella, niin kyllä putoaa normaaleista yhteiskunnan toiminnoista ulos kohtuuttoman pienen tuen takia.

Kaverit hylkäävät pikku hiljaa, kun ei ole varaa osallistua mihinkään normaaliin.

Opiskeluaikainen köyhyys on ihan eri asia. Se kuuluu siihen ikään ja moni vertainen on samassa tilassa ja ennen kaikkea, tulossa on lähes kaikilla parempaa valmistumisen jälkeen.

Ei veronmaksajien pidä kustantaa mitään kaveriporukan puuhastelua vaan ainoastaan välttämättömät jutut niin että pysyy hengissä ja voi hakea töitä.

eri

Ihmiset eivät näköjään ymmärrä edes sitä kuinka monen ihmisen palkan veronmaksajat maksaa.

eri

Vierailija
84/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

Saan työmarkkinatukea lapsikorotuksilla 745e. Tämä ei todellakaan riitä.

Lapsikorotus ei muuten noussut 20%.

Mene töihin ja lopeta loisiminen

Mihin menen kun ei palkata?

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Minulla on 3 koulutusta ja hoitajaksi minusta ei ole.

Kolme koulutusta maksettu sinulle, ja turhaan :(

Ja hoitajat tekevät muutakin kuin raskaita nostoja, voisit valita kyetä, muttet halua.

Vierailija
85/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni täällä on aito nettomaksaja ?

Vierailija
86/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki nousi hieman nyt.

Kela ilmoitti, että maksavat vähemmän perustoimeentulotukea, koska työmarkkinatuki nousi.

Korotuksen vaikutus plus miinus nolla, jonka olisi pitänyt auttaa juurkin kaikista köyhimpiä eli juurikin perustoimeentulotukea saavia.

Vierailija
87/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kyllä tukien pitäisi joten kuten pysyä linjassa peruselintarvikkeiden hintojen kanssa. Pienestäkin korotuksesta, esim. 30 euroa, olisi tuntuva apu monelle. Sillä saisi viikon ruoat yhdelle aikuiselle, jos tekee ruoat itse.

30 euron lisäys ei riitä mihinkään.

Kyllä lisäyksen pitäisi olla 200 euroa.

Jos joutuu pakosta (ei vapaaehtoisesti) elelemään työmarkkinatuella, niin kyllä putoaa normaaleista yhteiskunnan toiminnoista ulos kohtuuttoman pienen tuen takia.

Kaverit hylkäävät pikku hiljaa, kun ei ole varaa osallistua mihinkään normaaliin.

Opiskeluaikainen köyhyys on ihan eri asia. Se kuuluu siihen ikään ja moni vertainen on samassa tilassa ja ennen kaikkea, tulossa on lähes kaikilla parempaa valmistumisen jälkeen.

Ei veronmaksajien pidä kustantaa mitään kaveriporukan puuhastelua vaan ainoastaan välttämättömät jutut niin että pysyy hengissä ja voi hakea töitä.

eri

Ihmiset eivät näköjään ymmärrä edes sitä kuinka monen ihmisen palkan veronmaksajat maksaa.

eri

Tässä yks pohtimassa mikä ala sopisi puhelinkammoiselle, sos. tilanteen pelolle ja yliliikkuville nivelille että äkkinäiset liikkeet aiheuttaa sijoiltaanmenoa. Onko ehdotuksia? T. Tt tuella elijä. Ps. Sairasloma ei käy

Vierailija
88/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Ja hoitajat tekevät muutakin kuin raskaita nostoja, voisit valita kyetä, muttet halua.

Miten niin maksettu turhaan?

Minusta ei ole hoitajaksi vaikka sanot mitä.

Vierailija
89/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihainen veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi olet työkyvytön. Melko varmasti johtuu omista valinnoistasi.

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Se ei ollut oma valintani.

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Joka ainoa kerta kun sinä täällä auot päätäsi, minä päätän olla hakematta yhteenkään työpaikkaan. Aion loisia SINUN maksamillasi veroeuroilla eläkeikään saakka. Taidanpa hakea vielä toimeentulotuenkin että on enemmän laittaa sijoituksiin. Mene sinä maanantaina aamuyön tunteina töihin krapulassasi ja muista että kommenttisi vuoksi minä ja moni muu jää hymyillen peiton alle nukkumaan, ja rahaa kilisee tilille kun sinä sen tienaat. Kiitos! Minä herään sitten kun uni loppuu ja alan suunnittelemaan lomaa palmun alla.

Juuri tuollainen on pitkäaikaistyötön, aina joku tekosyy olla hakematta töitä. Tukia tullaan vielä leikkaamaan ja alkaa työ maistua sinullekin, kun tulee nälkä.

Vierailija
90/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on aina jotenkin niin nurinkurista kun ihmiset jotka saa palkkansa verovaroista ilkeilee jonkun surkea työmarkkinatuen saajille että menkää töihin, ei me veronmaksajat haluta maksaa teidän tukia.

Tiesittekö edes sitä että moni työmarkkinatuen saaja itse asiassa on töissä? Ai ette. No eipä yllätä.

Se raha tulee yrittäjiltä ja viennistä. Kaikki muut on saajia. !

Vierailija
91/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tekee koulutuksilla työtön? Hukkaan heitettyä veronmaksajien rahaa. Hoitajaksi et halua, olet mieluummin työtön, selvä se.

Vierailija
92/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ainakin siinä, että säästämisestä rangaistaan sikäli, että ei sitten saa toimeentulotukea.

Moni joutuu kituuttamaan pelkällä työmarkkinatuella, jos haluaa säilyttää pienen vaivalla säästetyn omaisuutensa.

Jos on tuhlannut, saa suuremmat tuet ja paremman elintason. Tuhlaajapoika palkitaan.

Mikä ongelma? Mikä hiton ajatus se on, että sulla on oikeus varastaa mun rahat eikä edes säästöihin tarttis koskea? Hyi hitto mitä väkeä olette, onneks tämä kuvottava himmeli romahtaa pian.

Moni suomalainen on tottunut saamaan kaiken ilmaiseksi..

Vierailija
93/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako näistä täällä keskystella, kun täällä on suurinosa ihmisistä niin katkeria ja ilkeitä 😒

Vierailija
94/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tekee koulutuksilla työtön? Hukkaan heitettyä veronmaksajien rahaa. Hoitajaksi et halua, olet mieluummin työtön, selvä se.

No minkä minä sille voin ettei minua palkata?

Kyllä olen mieluummin työtön kun hoitaja ja tämä ei ole halusta kiinni mutta et näytä tajuavan ettei kaikista ole hoitajaksi ja sillä ei ole mitään tekemistä halun kanssa.

Vierailija
95/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraiölija kirjoitti:

Ongelma on ainakin siinä, että säästämisestä rangaistaan sikäli, että ei sitten saa toimeentulotukea.

Moni joutuu kituuttamaan pelkällä työmarkkinatuella, jos haluaa säilyttää pienen vaivalla säästetyn omaisuutensa.

Jos on tuhlannut, saa suuremmat tuet ja paremman elintason. Tuhlaajapoika palkitaan.

Mikä ongelma? Mikä hiton ajatus se on, että sulla on oikeus varastaa mun rahat eikä edes säästöihin tarttis koskea? Hyi hitto mitä väkeä olette, onneks tämä kuvottava himmeli romahtaa pian.

Siisti kielenkäyttösi aikuinen ihminen ...voi hyvinkin tulla aika että itse joudut hakemaan yhteiskunnalta tukea ja takaan että haet sitä silloin.ei kannata vääntää.

Vierailija
96/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Joka ainoa kerta kun sinä täällä auot päätäsi, minä päätän olla hakematta yhteenkään työpaikkaan. Aion loisia SINUN maksamillasi veroeuroilla eläkeikään saakka. Taidanpa hakea vielä toimeentulotuenkin että on enemmän laittaa sijoituksiin. Mene sinä maanantaina aamuyön tunteina töihin krapulassasi ja muista että kommenttisi vuoksi minä ja moni muu jää hymyillen peiton alle nukkumaan, ja rahaa kilisee tilille kun sinä sen tienaat. Kiitos! Minä herään sitten kun uni loppuu ja alan suunnittelemaan lomaa palmun alla.

Juuri tuollainen on pitkäaikaistyötön, aina joku tekosyy olla hakematta töitä. Tukia tullaan vielä leikkaamaan ja alkaa työ maistua sinullekin, kun tulee nälkä.

Juuri sinunkaltaisten ihmisten vuoksi moni on mieluummin työttömänä. Jatkuvaa pilkkaa, nälvimistä, uhkailua, haukkumista ym. Kuka tuollaista paskaa haluaa lähteä työpaikalle kuuntelemaan joka päivä 8h, eikä piru vie palkkaa edes haluta maksaa, ilmaiseksi pitäisi yhtä paljon tehdä.

Vierailija
97/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka oikeasti haluaa elellä pienillä tuilla? En usko että juuri kukaan .kyllä työssäolevakin jos loppuu työt hakee tukeja jos ei onnistu saamaan työtä.tpinen ääni on kellossa heti jopa toimitusjohtajillakin kun firma menee nurin ja leipä loppuu.käsi ojossa pyydetään tukeja ja ihmetellään että kuinka pieniä ne tuet todellisuudessa ovatkaan.näin on käynyt useasti ja kun olen kysynyt että mistä semmoinen väärä käsitys tuista on tullut että ne olisivat suuria niin vastaus on ollut että he ovat kuulleet ja he ovat lukeneet jostain netin keskustelupalstoilta ja nyt he ovatkin itse huomanneet ja todenneet että tuet ovatkin todella pieniä.

Vierailija
98/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulta leikattaisiin kaikki tuet, ei minulle nälkä tule, eikä minua töihin saa, elän sijoituksillani. Millä sinä elät kun työt loppuu?

Vierailija
99/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas moni täällä on aito nettomaksaja ?

On muuttanut suomeen kouluttautuneena ammattilaisena ilman että on tuhlannut rahoja koululaitoksessa tai muussa sellaisessa höpsötyksessä

Vierailija
100/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulta leikattaisiin kaikki tuet, ei minulle nälkä tule, eikä minua töihin saa, elän sijoituksillani. Millä sinä elät kun työt loppuu?

Tilillä on 700 000 euroa joten pärjää useamman vuoden ilman tukia. Ensi vuonna aion muutenkin pitää puolen vuoden vapaan ja mietin kannattaako enää palata pysyvään työhön. Keikkatöitä voisin tehdä joko kuukauden tai kaksi kerrallaan jatkossa. Olen pitänyt työnteosta mutta verolaskuri kertoi että jos tienaan enemmän niin verot ja muut maksut vievät palkalisäyksestä yli 60 prosenttia joten on aika löytää sopiva tasapaino työn ja vapaa-ajan välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän