Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatukeen pitäisi saada myös korotus, kun hinnat nousee.

Vierailija
10.02.2023 |

Itse en saa muuta tukea kuin tuon. (Oikeasti olen työkyvytön, mutta kuten tiedetään, eläkkeelle ei noin vaan pääse.)

Kohtuullinen korotus olisi nostaa se noin tuhanteen euroon.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa työttömien laiskureitten kuolla nälkään niin päästää mokomista syöpäkasvaimista eroon.

Vierailija
62/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

Eikö teille sohvaperunoille mikään riitä?

Saan työmarkkinatukea lapsikorotuksilla 745e. Tämä ei todellakaan riitä.

Lapsikorotus ei muuten noussut 20%.

Mene töihin ja lopeta loisiminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pitäisi. Työttömien pitäisi mennä töihin mieluummin. Tilanteesi on hankala, ja siihen toki toivoisi jotain muutosta (esim. helpompi eläkkeelle pääsy jos oikeasti on työkyvytön), mutta ei se sillä ratkea, että kaikille työttömille vaan lisää rahaa. Niistä pitäisi päinvastoin karsia. Ei voi olla näin, että saman elintason saa töissä käymällä tai tekemättä mitään mikä nyt on meininki.

Kerrotko minulle työpaikan minne voi vain mennä niin menen todella mielelläni.

Miksi pitäisi olla työpaikka, jonne voi vaan mennä? Sinä voi hakea työpaikkoja, ihan kuten kaikki muutkin.

Ellei ole koulutusta eikä työhistoriaakaan (kun tuet menee), niin ihan oma valintasi josta nyt maksat.

Vierailija
64/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa työttömien laiskureitten kuolla nälkään niin päästää mokomista syöpäkasvaimista eroon.

Yrittätkö vassarina larpata oikeistolaista vai onko lääkkeiden otto jäänyt välistä?

Vierailija
65/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi olet työkyvytön. Melko varmasti johtuu omista valinnoistasi.

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Se ei ollut oma valintani.

Vierailija
66/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten voisit mennä töihin

Vierailija
67/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on noussut yli 10% vuodessa ja lapsikorotusta nostettiin lisäksi 20%.

Mihin menen kun ei palkata?

Vierailija
68/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ainakin siinä, että säästämisestä rangaistaan sikäli, että ei sitten saa toimeentulotukea.

Moni joutuu kituuttamaan pelkällä työmarkkinatuella, jos haluaa säilyttää pienen vaivalla säästetyn omaisuutensa.

Jos on tuhlannut, saa suuremmat tuet ja paremman elintason. Tuhlaajapoika palkitaan.

Mikä ongelma? Mikä hiton ajatus se on, että sulla on oikeus varastaa mun rahat eikä edes säästöihin tarttis koskea? Hyi hitto mitä väkeä olette, onneks tämä kuvottava himmeli romahtaa pian.

Ongelma on, että säästänyt saa vähemmän kuin se, joka on tuhlannut makeaan elämään.

Säästöt ei vaikuta työmarkkinatukeen millään tavalla!

Vierailija
69/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeä ihminen, se johtuu satavarmasti sinun omista valinnoistasi. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin miksi sinulla on noin paha olla.Minä olen työkyvytön perinnöllisen sairauden vuoksi, puhkesi aikuisiällä.

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Vierailija
70/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei perustuloa saada niin toimeentulotuen tarveharkinta pitää yksinkertaistaa siihen, että jos ei tuloja niin saa toimeentulotukea, huolimatta siitä onko henkilöllä säästöjä. Myös pienituloisen tai tulottoman terveyskulut korvattaisiin säästöistä huolimatta.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että toimeentulotuki ei ole mikään jokaisen pienituloisen lisäansio vaan tuki niille, jotka EIVÄT tule toimeen ilman sitä. Jos pystyt tulemaan toimeen ilman sitä esimerkiksi myymällä omaisuuttasi niin toimeentulotuki ei vaan kuulu sinulle ihan kuin ei kuulu keskituloiselle palkansaajallekaan. Tai toki palkansaajakin voisi valittaa, että mulle kans tuollainen jos tuollekin annetaan, mutta ei siinä mitään järkeä ole. 

Tää on just sitä, että tuhlaajapoika palkitaan.

Omaisuutta (joka on vaivalla säästetty) ei pitäisi joutua myymään.

Kaikkien pitäisi saada samat avustukset tulojen mukaan. Tietty tähän laskettaisiin myös omaisuudesta tuleva tuotto.

Vierailija
71/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Vierailija
72/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos loispaskajengi menisi töihin Vttuuutaa maksaa noitten sikojen elämistä kun ne perkllleet eivät tee mitään. Nappi vaan otsaan lusmuroistoille.

Sinä et ole päivääkään töitä, saati maksanut veroja. Lopeta jo.

Vierailija
73/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ainakin siinä, että säästämisestä rangaistaan sikäli, että ei sitten saa toimeentulotukea.

Moni joutuu kituuttamaan pelkällä työmarkkinatuella, jos haluaa säilyttää pienen vaivalla säästetyn omaisuutensa.

Jos on tuhlannut, saa suuremmat tuet ja paremman elintason. Tuhlaajapoika palkitaan.

Mikä ongelma? Mikä hiton ajatus se on, että sulla on oikeus varastaa mun rahat eikä edes säästöihin tarttis koskea? Hyi hitto mitä väkeä olette, onneks tämä kuvottava himmeli romahtaa pian.

Ongelma on, että säästänyt saa vähemmän kuin se, joka on tuhlannut makeaan elämään.

Säästöt ei vaikuta työmarkkinatukeen millään tavalla!

Ei vaikuta säästöt työmarkkinatukeen, mikä onkin oikein. Mutta se on liian vähäinen. Pitäisi saada myös toimeentulotuki siihen päälle, kun tulot on pienet.

Vierailija
74/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, hyeena löysi tähänkin keskusteluun. Eikö sulle löydy mitään auttavaa lääkitystä?

Vierailija
75/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pitäisi. Työttömien pitäisi mennä töihin mieluummin. Tilanteesi on hankala, ja siihen toki toivoisi jotain muutosta (esim. helpompi eläkkeelle pääsy jos oikeasti on työkyvytön), mutta ei se sillä ratkea, että kaikille työttömille vaan lisää rahaa. Niistä pitäisi päinvastoin karsia. Ei voi olla näin, että saman elintason saa töissä käymällä tai tekemättä mitään mikä nyt on meininki.

Ootko ihan idiska ?

Työttömänä voinee kerätä säästöjä ja sitten jossain vaiheessa aloittaa yrittäjyystoiminnan.

IT tuki työt on yksinkertaisimmat, pitää vaan jaksaa sanoa kaikille että oletkos tarkistanu virtapiuhan kytkennän ?

Vierailija
76/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työkyvytön tapaturman seurauksena. Tämä ei ollut millään tavalla omaa syytäni. Toivottavasti joudut samanlaiseen tapaturmaan, joka pilaa elämäsi, vie kaikki harrastuksesi ja toimeentulosi!

Sitten sulla on hyvä sairaseläke, eikä mitään hätää.

Mun kuntoutustuki katkaistiin 2kk sitten. Nyt valitus on vireillä ja olen pelkällä työmarkkinatuella. Tervetuloa työkyvyttömän arkeen tappelemaan oikeuksistasi! Vain idiootti ja asioista täysin tietämätön luulee että Suomessa työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
77/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene vaikka ruotsiin. tai hanki koulutus. esim lähihoitajan paikkoja on tuhansia auki.

Minulla on 3 koulutusta ja hoitajaksi minusta ei ole.

Vierailija
78/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos loispaskajengi menisi töihin Vttuuutaa maksaa noitten sikojen elämistä kun ne perkllleet eivät tee mitään. Nappi vaan otsaan lusmuroistoille.

Sovitaanko niin että sinä annat työpaikkasi jollekin työttömälle. Kolme kärpästä yhdellä iskulla:

1. työtön saa heti töitä, mitä niin kovasti usutat.

2. työkaverisi kiittävät Luojaa kun pääsevät kaltaisestasi myrkyttäjästä eroon.

3. Sinä pääset lepäämään, toivottavasti lääkittynä osastolle.

Tee se heti maanantaina, sinä olet se este miksi joku ei työllisty.

Vierailija
79/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jankutus ja mene töihin. Sinunlaisesi toisten rahoilla laiskottelevat vätykset pitäisi karkottaa maasta. Olet yhteiskunnan hyväksikäyttäjä ja sellaista ei oikein siedetä enää.

Joka ainoa kerta kun sinä täällä auot päätäsi, minä päätän olla hakematta yhteenkään työpaikkaan. Aion loisia SINUN maksamillasi veroeuroilla eläkeikään saakka. Taidanpa hakea vielä toimeentulotuenkin että on enemmän laittaa sijoituksiin. Mene sinä maanantaina aamuyön tunteina töihin krapulassasi ja muista että kommenttisi vuoksi minä ja moni muu jää hymyillen peiton alle nukkumaan, ja rahaa kilisee tilille kun sinä sen tienaat. Kiitos! Minä herään sitten kun uni loppuu ja alan suunnittelemaan lomaa palmun alla.

Vierailija
80/111 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän me nyt nälkään kuolla kun sinä työlläsi meidät elätät 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä