Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko migreenin jälkeen samana päivänä juoda alkoholia?

Vierailija
10.02.2023 |

Voiko migreenin jälkeen juoda alkoholia? Tekisi mieli ottaa iltaruoan kanssa lasi viiniä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALKOHOLI.

Yleinen päänsäryn aiheuttaja runsaasti nautittuna, mutta migreeniä sairastavilla jo yksi lasillinen punaviiniä (sulfaatit) voi laukaista kovat toispuoleisen päänsäryn. Myös olut, kuohuviini ja viski on vältettävien listalla. Lisäksi alkoholi aiheuttaa nestehukkaa elimistössä, joka myöskin herkästi laukaisee migreenin.

Vierailija
2/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi. Laukaisisi migreenin uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa, jos mieli tekee. Mulla viini olisi viimeinen asia mikä migreenin jälkeen maistuu.

Vierailija
4/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, tulisi varmaan mullekin migreeni uudestaan. Ei varmaan tekisi edes mieli, koska migreenin jälkeen olo on huono vielä muutaman päivän ajan.

Vierailija
5/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskaltaisinko edes, koska on yksi suurimmista migreeniä laukaisevista tekijöistä. Ei ole kyllä koskaan käynyt edes mielessä. Lähinnä sitä migreenin jälkeen tekee vain mieli jotain suolaista ja juoda vettä, levätä ja ehkä jossain vaiheessa kuunnella äänikirjoja tai katsoa vähän telkkaria, kun kykenee.

Vierailija
6/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän selviää kokeilemalla miten käy. Minä olen ottanut, jos esim. aamusta on ollut migreenituntemuksia ja ottanut kohtauslääkkeen ajoissa ja ei siis ole kunnolla päässyt migreenikohtaus päälle. Riippuu varmaan voinnista. Kunnon kohtauksen jälkeen on vaan helpottunut, kun olo alkaa koheneen ja alkoholi viimeinen asia jota tekisi mieli.

Vierailija
7/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onneksi ole aina paha migreeni, tulee aura ja silmissä vipattaa sahalaita, silloin kun otan särkylääkkeen niin ei edes päätä ala särkemään. Nyt meni taas ilman särkyä ohi, en tiedä onko särytön migreeni normaalia..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä