Minkä pizzan söit viimeksi?
Mulla just lautasella fantasia, tähän valitsin katkarapu, pekoni, Aura-juusto ja persikka -täytteen. On kyllä hyvä combo!
Kommentit (287)
Salsiccia. Italiassa vuodenvaihteessa
Tein itse.Kinkku,mozzarella,punasipuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza buffassa söin siivun margeritaa. Oli omituisen makuista. selvisi että siinä oli anjovista. ei muuta taksi alle ja ensiapuun. Onneksi ehdittiin. Oli kyllä adrenaliini-piikki mukana kuten aina.
Siinä on aina, se kuuluu siihen tomaattikastikkseen
Ei lukenut selosteessa
Foodoran kautta Powerpizzan kinkku-salami-kebab-sipuli Perhelätyn. Flash tarjous + etukoodi + ilmanen kuljetus = 9e tohon ovelle. Puoli-ilmasta ruokaa kaheks päivää.
Itsetehtyä pizzaa, siinä oli hunajamarinoita broileria, pepperonia ja kinkkua (oikeata kinkkua siis eikä mitään pizzasuikaleita).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza buffassa söin siivun margeritaa. Oli omituisen makuista. selvisi että siinä oli anjovista. ei muuta taksi alle ja ensiapuun. Onneksi ehdittiin. Oli kyllä adrenaliini-piikki mukana kuten aina.
Siinä on aina, se kuuluu siihen tomaattikastikkseen
Ei lukenut selosteessa
Kuulostaa kyllä muutenkin TODELLA erikoiselta margerita-pizzalta, ja muutenkin oudolta, että tomaattikastikkeessa ois seassa anjovista... Ei normaalisti kuuluisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Foodoran kautta Powerpizzan kinkku-salami-kebab-sipuli Perhelätyn. Flash tarjous + etukoodi + ilmanen kuljetus = 9e tohon ovelle. Puoli-ilmasta ruokaa kaheks päivää.
Kotiin ei sais edes kahta noista täytteistä 9 eurolla.
Viimeksi tein itse salami-sipuli pizzan.
Taikinan kohotus 24h. Tomaattikastikkeeseen San Marzano -tomaatteja, valkosipulia, tuoretta basilikaa, loraus oliiviöljyä ja sopivasti suolaa.
Sen verran oikaisin, että vedin tuon sekoituksen Bamixilla sileäksi. Hifistelijä pusertelisi soosin paljain sormin mössöksi, jottei tomaatin siemenet murskaannu ja aiheutta maun vääristymää. Väittävät, että tarkimmat asiantuntijat maistaa valmiista pizzasta, onko tomaattikastike sekoitettu käsin vain koneella. Minä en kyllä maista. Täytyy treenata lisää.
Pizzan päälle tomaattikastiketta ohuelti, laadukkaan italialaisen salamin viipaleita ja punasipulia. Salamiviipaleiden ja sipulin VÄLEIHIN mozzarellaa kökköinä, jotka sitten sulaa uunissa. Minuutiksi 500-asteiseen uuniin. Tai no joo, nyt viimeksi tehdessäni oli lasitetulla terassilla pari astetta pakkasta eikä uuni lämmennyt kuin noin 460 asteeseen. Taisi pizza vaatia puolentoista minuutin kypsennyksen. Uunin jälkeen vielä tuoreen basilikan lehtiä pizzan päälle, pieni loraus laadukasta oliiviöljyä ja eikun ääntä kohti. Järkyttävän hyvää!
Ja muuten, ihmiset jotka väittelee siitä, kuuluuko täytteet juuston alle vai päälle, ei ymmärrä pizzasta yhtään mitään. Jos pizzaan laittaa niin paljon täytteitä, että niitä pitää laittaa päällekkäin, on pizza pilalla. Minuutin paistolla sellainen kasa jäähdyttää pohjaa eikä se ehdi kypsyä kunnolla. Tomaattikastikkeen päälle yhtä tai kahta laadukasta täytettä (ei päällekkäin!) ja mozzarella sinne väleihin. Täytteissä määrä ei todellakaan korvaa laatua. Kuuma uuni ja minuutin paisto ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kotipizzan pollo americana, jonka yritin joskus tilata argentiinan espanjaksi "posho" americanana eikä myyjä tajunnu yhtäään. Sen jälkeen espanjan espanjaksi "poijo" americanana ja lopulta kana americanana, mutta vasta POLLO ällillä sai myyjän hokaamaan mistä kysymys. Vihaan tätä, että lainaillaan sanoja, mutta ei edes tiedetä mitä ne tarkottaa :D
Mitä sä sitä espanjaa pizzan tilaukseen sotket? Kananpoika on italiaksi pollo, ja lausutaan juuri niin kuin se kirjoitetaan eli POLLO. Sen suomalaisemmin äännettävää italian kielen sanaa ei ole olemassa.
Kun kerran "pollo americana" kirjoitettuna sekä italiaa että espanjaa, on aika turha vetää hernettä nenään, jos joku ei tajua, mitä asiakas yrittää sanoa kun yrittää elvistellä ääntämällä sen argentiinan espanjaksi. Huoh...
Kotitekoisen täytteinä palvikinkkurouhe, paprikaviipaleet, sipulirenkaat, herkkusieniviipaleet, Auramuru ja kohtuullisesti Emmentalraastetta. Valkosipulia ja oreganoa.
Fantasiapizza, jossa on haudutettua naurista piisaminlihaa kuivattua salakkaa ja puolukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tein itse salami-sipuli pizzan.
Taikinan kohotus 24h. Tomaattikastikkeeseen San Marzano -tomaatteja, valkosipulia, tuoretta basilikaa, loraus oliiviöljyä ja sopivasti suolaa.
Sen verran oikaisin, että vedin tuon sekoituksen Bamixilla sileäksi. Hifistelijä pusertelisi soosin paljain sormin mössöksi, jottei tomaatin siemenet murskaannu ja aiheutta maun vääristymää. Väittävät, että tarkimmat asiantuntijat maistaa valmiista pizzasta, onko tomaattikastike sekoitettu käsin vain koneella. Minä en kyllä maista. Täytyy treenata lisää.
Pizzan päälle tomaattikastiketta ohuelti, laadukkaan italialaisen salamin viipaleita ja punasipulia. Salamiviipaleiden ja sipulin VÄLEIHIN mozzarellaa kökköinä, jotka sitten sulaa uunissa. Minuutiksi 500-asteiseen uuniin. Tai no joo, nyt viimeksi tehdessäni oli lasitetulla terassilla pari astetta pakkasta eikä uuni lämmennyt kuin noin 460 asteeseen. Taisi pizza vaatia puolentoista minuutin kyp
Pizzoja on monenlaisia, jotkut tykkäävät runsaista täytteistä, esim, minä ja jotkut pitävät niukemmista täytteistä.
Molemmat ovat oikein.
Itse en tee niukkatäytteistä pizzaa, vaikka varmasti sekin voi olla hyvää, mielummin syön sitten vaikka leivän jonka päällä puolikas salamisiivu ja basilikanlehti.
Viimeksi söin Kotipizzan kana-barbecue kotzonen.
Tänä iltana tehdään ite pizzaa, mihin laitetaan pepperonia, auraa, ananasta ja rucolaa päälle.
Söin viimeksi pizzaa jotain puoli vuotta sitten - ei vain oikein maistu sellaiset rasvamättöläjät.
Tuntuu että posketkin on aina sen jälkeen puolet paksummat, kun menee peilin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Söin viimeksi pizzaa jotain puoli vuotta sitten - ei vain oikein maistu sellaiset rasvamättöläjät.
Tuntuu että posketkin on aina sen jälkeen puolet paksummat, kun menee peilin eteen.
Se ei johdu rasvasta vaan vehnäjauhon hiilareista. Saman efektit saa millä tahansa vastaavalla viljatuotteella elostelemalla, vaikka sämpylää mussuttaen. Hiilarit kerää nestettä elimistöön.
Sisältää siis peltiä.