Miksi mies kertoo tällaisesta
Miesystäväni kertoi, että jokin kaunis nainen oli pyytänyt häntä Facebook-kaverikseen. Oli lähettänyt yksityisviestinkin. Mies kuitenkin totesi, ettei huolinut naista kaverikseen ja poisti hänen lähettämänsä viestin.
Miksi hän kertoi tällaisesta minulle? Oliko tarkoitus tehdä minut mustasukkaiseksi tai kokeilla reaktiotani? Itsellenikin tulee kaikenlaisia kaveripyyntöjä ja viestejä jatkuvasti, enkä raportoi niiden poistelemisista miesystävälleni, koska ne eivät merkitse mitään, enkä näe mitään syytä miksi puhua niistä.
Kommentit (43)
Mulla tulee mieleen, että kertomisen pointtina vois olla luotettavuus. Vaikka joku kuumis pistää viestiä ja kaveripyyntöä, niin toimi noin ja kertoi asiasta sinulle
Niin, parempihan se on olla tietty pois toisen korvista ja mielestä kaikki epämiellyttävät ja puuhailla salassa kaikenlaista. Tokkopa ap kertoisi sitäkään vaikka joku potentiaalinen ja kiinnostavampi laittaisi viestiä.
Kokeilepa huvikses tehdä sama takaisin. Eli kerrot miehelle, että tuli joltain tuntemattomalta kuumis-mieheltä yhteydenotto facebookiin, mut en vastannut mitään. Katopa, mikä on miehen reaktio.
Tuskin mieskään kovin mielellään kuuntelee tollasia juttuja sun suusta, että sopis vähän miettiä, mitä itse puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on feikkiprofiileita joissa takana joku nigerialainen.
Tottakai on. Kysymys ei ollut, että miksi mies saa tuollaisia viestejä, vaan että miksi mies kokee tarpeelliseksi kertoa asiasta vaimolleen. Ja varsinkin siten, että muistaa mainita naisen olleen kaunis jne.
Eri asia tuskailla, että nigeriahuijarit vaanii facessa, kuin silmät kiiluen selittää saaneensa kauniilta naiselta yhteydenoton. Säälittävä mies. Ilmeisen epävarma itsestään ja yrittää saada vaimonsakin epävarmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se nimenomaan on, toisen tekemistä epävarmaksi heiluttamalla lippua "Huomaatkos, minulla olisi kyllä vientiä."
Joo, kyseessähän ei voi missään nimessä olla sellainen motivvaatio, ettei halua salata kumppaniltaan asiaa, jottei sen mahdollisesti paljastuessa syntyisi epäilyksiä.
Tämä on niitä tilanteita, joissa mies ei voi voittaa: kumminkin päin on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa huvikses tehdä sama takaisin. Eli kerrot miehelle, että tuli joltain tuntemattomalta kuumis-mieheltä yhteydenotto facebookiin, mut en vastannut mitään. Katopa, mikä on miehen reaktio.
Tuskin mieskään kovin mielellään kuuntelee tollasia juttuja sun suusta, että sopis vähän miettiä, mitä itse puhuu.
Jaa, kyllä minä ainakin pitäisi sitä rehellisyyden merkkinä ja lähinnä huvittavana tapahtumana, jos vaimoni kertoisi noin. Olette te ihme peliporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä minä ainakin pitäisi sitä rehellisyyden merkkinä ja lähinnä huvittavana tapahtumana, jos vaimoni kertoisi noin. Olette te ihme peliporukkaa.
Ai sitä, että vaimosi kertoo, että yhteydenoton laittanut mies on vaimosi mielestä kuuma? Siis sama juttu kuin mies kertoi naisen olevan kaunis. Ihan tarpeetonta hehkuttaa tuolla tavalla jotain nigerialaistiliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee mieleen, että kertomisen pointtina vois olla luotettavuus. Vaikka joku kuumis pistää viestiä ja kaveripyyntöä, niin toimi noin ja kertoi asiasta sinulle
Nämä -en vastaa ja hyväksy kaveriksi- julistukset on samaa tasoa, kun joku paasaa kuinka ei koskaan voisi lyödä tai pettää, tyyppi tekee sen satavarmasti ja siksi väittää muuta. Luotettavan ihmisen ei tarvitse kertoa olevansa luotettava, hän vain on sitä.
Niin siis huomiotani herätti, että hän mainitsi naisen olleen kaunis. Eri juttu, jos olisi sanonut vain, että joku outo nainen lähetti kaveripyynnön ja yksityisviestin. Mutta mielenkiintoiseksi asian tekee vielä se seikka, että hän sanoi torjuneensa lähestymispyynnön. Eli viesti oli vähän ikään kuin kahdenlainen, että toisaalta olisi vientiä, mutta hän ei vilkuile muualle. Mutta edelleen, mikä pointti tuoda näitä kahta asiaa esille...
Ap Miksi ihmeessä kirjoitti:
Niin siis huomiotani herätti, että hän mainitsi naisen olleen kaunis. Eri juttu, jos olisi sanonut vain, että joku outo nainen lähetti kaveripyynnön ja yksityisviestin. Mutta mielenkiintoiseksi asian tekee vielä se seikka, että hän sanoi torjuneensa lähestymispyynnön. Eli viesti oli vähän ikään kuin kahdenlainen, että toisaalta olisi vientiä, mutta hän ei vilkuile muualle. Mutta edelleen, mikä pointti tuoda näitä kahta asiaa esille...
Pointtia ei varsinaisesti ole, ja se on sinulle kerrottu jo monta kertaa. Asian vatvominen on ajanhukkaa. Suhteen tulevaisuus ei näytä hyvältä, jos tällaista asiaa pitää miettiä.
Naiset pitää miehistä, joista muutkin naiset pitävät. Teen usein vaimoni suunnitelmallisesti hiukan mustasukkaiseksi kertomalla tapahtumista muiden naisten kanssa. Peruspsykologiaa.
Tuollainen on miehelle niin harvinaista, että hän halusi kertoa siitä.
Jos minä kertoisin vaimolleni tuon minkä ap:n mies, kertoisi vaimoni saman tien, että profiili on feikki, robotti tai maksullisia palveluja tarjoava taho. 😊
Sinulla taitaa olla hiukan yksinkertainen mies. Fiksu mies tuskin haluaisi mieltäsi pahoittaakaan. Eli miten tahansa päin tätä katsoo, sinulla näyttää olevan ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain halusi kertoa asiasta ilman mitään sen kummempia tarkoitusperiä. Sellainenkin on mahdollista parisuhteessa, jossa kerrotaan asioista toiselle.
Mun mielestä parisuhteen melkeinpä tärkein ominaisuus on kunniotus ja siihen kuuluu se, että valitsee mitkä asiat kertoo toiselle ja mitä ei. On epäkunnioittavaa kertoa tällainen turhanpäiväinen mitätön asia puolisolle, kun on todennäköistä että siitä loukkaantuu, se herättää mustasukkaisuutta tai ihmetystä.
Minusta ihminen, joka tulee mustasukkaiseksi siitä, että joku random ihminen yrittää päästä somessa oman kumppanin kaveriksi ei käy ihan täysillä. Noita tulee kaikille jatkuvasti. Minusta on ihan mielenkiintoista joskus puhua, millaisia kuvia yrittävät käyttää jne. Tai aloitusviestejä. Ja parisuhteessa pitää voida puhua kaikesta arkisesta.
Sen sijaan siitä, että itse ihastuu johonkin toiseen, ei pidä puhua. Sellaista sattuu pitkissä liitoissa, ja se nyt vaan pitää ohittaa.
Ap Miksi ihmeessä kirjoitti:
Niin siis onko miehesi oikeasti niin tyhmä, että luulee hänellä olevan vientiä, kun huijausprofiili lähestyy? Tämä olisi minulle se oikea ongelma.
En tiedä sun miehesi motiiveja. Itse saatan kertoa tuollaisesta tai olla kertomatta. Ihan vaan siksi kun hölistään miehen kanssa päivän "kohokohdista". Kummatkin saa hyvät naurut, kun justiinsa joku afrikkalainen prinssi yrittää ketkuttaa, olemalla niin mielinkielin.
Niin siis kehuiko miehesi tätä feikkiprofiilin kuvaa kauniiksi tai seksikkääksi? Outoa, jos kokee tarvetta kehuskella ääneen tuntemattomien ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kehuiko miehesi tätä feikkiprofiilin kuvaa kauniiksi tai seksikkääksi? Outoa, jos kokee tarvetta kehuskella ääneen tuntemattomien ulkonäköä.
Miksi kuvaa ei voisi ihan neutraalisti sanoa kauniiksi. Tottakai huijarit käyttävät kauniiden naisten kuvia. Miesten kuvat ovat itse asiassa paljon arkisempia. Minusta olisi meille kaikille ihan hyväksi puhua luontevasti positiivisesti asioista.
Hei vaan kaikille. Jostain kumman syystä ajaudun tänne palstalle. Tämän ap. N aloittaman kysymykseen vastaus on että onko sinulla kaikki hyvin? Minusta tämä on aivan normaalia käytöstä. Minä sekä puolisoni tekee molemmat tätä, eikä mitään ongelmaa. T. Mies 46v.
Nuohan on feikkiprofiileita joissa takana joku nigerialainen.