Kauanko pitää paastota, että painoni tippuu?
Olen 165cm pitkä ja painan 61kg. Haluan laihtua 50-kiloiseksi. Jos aloitan huomenna paaston, kauanko menee että pääsen tavoiteeseeni?
Kommentit (31)
11kg läskiä, peruskulutus ja läskin kcal ja laske siitä
Varmaan 4-6 viikossa saat rasvaa ja lihasta vesipaastolla hukattua 11 kg verran, mutta ennustan, että n. 4-5 kg lähtee nesteitä samalla ja tulee takaisin, kun alat syömään. Kannattaa siis huomioida tämä, että jos lopetat paaston jo painaessasi 50 kg et paina samaa enää muutaman päivän kuluttua.
Älä päästä paastoon sillä elimistö iskee säästöliekin päälle ja et laihdu juuri ollenkaan. Hiukan alle tarvtsemasi ja jatkat siitä.
Paastoamalla saat lihakset katoamaan, mutta läskit jää. Toki paino laskee kun lihakset menee.
Mikset vaan jätä herkkuja ja ylimääräistä syömistä pois ja lenkkeile?
Neanderstlkiniat kirjoitti:
Älä päästä paastoon sillä elimistö iskee säästöliekin päälle ja et laihdu juuri ollenkaan. Hiukan alle tarvtsemasi ja jatkat siitä.
Säästöliekki? Tsekkaappa keskitysleirikuvia – siellä paastottiin.
Vierailija kirjoitti:
Huom peruskulutusta ei kannata käyttää laskussa, laskee paaston aikana. Nesteitä ja ehkä lihastakin kun ottaa mukaan niin 11kg lähtee nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä paastottiin useita kuukausia, jopa vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Paastoamalla saat lihakset katoamaan, mutta läskit jää. Toki paino laskee kun lihakset menee.
Tää on fakta. Tyhmää tuijottaa pelkkää painoa. Kuka haluaisi olla laihaläski tai vain pienempi versio samalla rasvaprosentilla?
Järkevämpää olisi yrittää kiinteytyä: siis harrastaa liikuntaa samalla kun karsii tyhjiä kaloreita pois.
""Olen 165cm pitkä ja painan 61kg."" - eihän tuo ole paha paino! Köökki-hirmu on suht liki samanmittainen ja paino ***sensuropitu waffasti** ja näyttää hohdokaan laihalta neitokaiselta!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom peruskulutusta ei kannata käyttää laskussa, laskee paaston aikana. Nesteitä ja ehkä lihastakin kun ottaa mukaan niin 11kg lähtee nopeaa.
Mummos laskee
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säästöliekki on ihan todellinen. Kalorivajeesta tuleva väsymys, voimattomuus ja palelu ovat merkkejä siitä, että kulutus on laskenut kun keho ei enää laita energiaa kaikkiin elintoimintoihin.
Paastoaminen on tyhmää, menee vain aineenvaihdunta sekaisin.
Jos haluaa laihtua niin kannattaa laskea ruuan määrää vain juuri sen verran että paino lähtee laskemaan. Sitten kun laihtuminen tyssää niin vähentää taas hieman jne. Jos alkaa olla krooninen nälkä ja ruoka pyörii jatkuvasti mielessä, niin sitten mieluummin syö hieman enemmän ja lisää sen sijaan liikuntaa.
Itse olin 200 kalorin paastolla kuukauden ja laihduin 3 kg. Eli noin 4kk
Elämäntapamuutos. Paastoten kilot tullee takaisin.
Miksi laihduttajilla on aina niin kiire? Mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 200 kalorin paastolla kuukauden ja laihduin 3 kg. Eli noin 4kk
Minkä kokoinen olit kun aloitit paaston?
Ensinnäkin se paastolla painon pudotus ei juuri olisi rasvaa.Lihastreeni ja sopiva proteiinipitoinen dieetti on paras tapa polttaa nimenomaan rasvaa,muuten kuluu lihaksia energiaksi.
Ei se auta.