Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
Yksityinen vanhusten "palvelukeskus" pk-seudulla, josta oli jopa juttu vuosia sitten Tehy-lehdessä. Osaamattomat johtaja-naiset, jotka naureskelivat keskenään kun olivat taas huutaneet jollekin alaisistaan. Hoitajien vaihtuvuus suurta, mutta silti kulissit piti pitää pystyssä. Vanhusten hoidossa tapahtuneita läheltä piti -tilanteita tai virheitä peiteltiin ja kaupungin tarkastajalle valehdeltiin. Avi seurasi (toivottavasti seuraa edelleenkin) paikkaa, mutta koska henkilökunta ei uskaltanut puhua (pakotettiin valehtelemaan), mitään ei koskaan löytynyt. Miksi avi ei tehnyt yllätystarkastusta?? Kaikenmaailman kissanristiäisiä järjestettiin ja somea piti päivittää joka päivä useasti, että näyttäisi hyvältä. Hoitajien valituksia ei kuunneltu, eikä kukaan tiennyt mistään mitään, sillä porukka vaihtui niin tiheään. Enpä itsekään siellä kauaa kyennyt olemaan töissä.
Konsultit tienaa näillä huonoilla työpaikoilla. Aina kun tulee huono työhyvinvointikyselytulos, kutsutaan apuun konsultti puhumaan diipadaapaa työhyvinvoinnista sen sijaan että tartuttaisiin ongelman syihin (lue: huono johtaminen)
Vierailija kirjoitti:
Teleoperaattori. Tech bro-meininki kuin suoraan jostain sitcomista.
Tech bro -meininkihän on hyvä asia!
Yliopistolliset sairaalat pahimpia. Järkyttävää käytöstä niin hoitajilta kuin lääkäreiltäkin. Kova hierarkia ja meno on kuin 50-luvulla. Opiskeluaikana tein keikkaa useassa sairaalassa. Nykyään itse pomona isossa yrityksessä. On huvittanut kun muutama tuntemani huonosti käyttäytyvä hoitaja sekä lääkäri on hakenut yrityksestämme töitä. En ole palkannut heitä. :)
Tuntuu, että korona-aikana huonot firmat yleistyi tosi paljon?? En tiedä onko muilla kokemusta asiasta.. Mutta korona aikana tullut todella paljon uusia, huonoja kokemuksia itselleni.
Mainitsen nyt jotain:
Koulu Leppävaarassa, työ oli avustajan työtä. Seko työyhteisö, ensimmäisenä päivänä tullaan kertomaan huonosta ilmapiiristä ja "jos tulee jotain, niin mulle voi avautua"- ilmeisesti esimies keräsi listaa ihmisten vioista, ja yllättäen musta alkoi liikkua päättömiä juoruja jotka esimies oli koonnut "vihaviestiksi" jonka toi mulle ilmi niin, että ei kertonut mitä musta oli puhuttu, mutta valehteli ammattitaitooni liittyviä asioita, jotka ei pitänyt paikkaansa, jotka ikäänkuin osoittivat että olisin huono. Soitin työsuojeluun ja he neuvoi, että älä vastaa muuta kuin että vaadit, että he poistavat valheet. Ja he poisti ne törkeimmät valheet, ja lähdin siitä wt-paratiisista pois. Yksi työntekijä melkein hyökkäsi päälle, ja selvittäessämme asiaa, itki pomolle kuin kakara- ja sai varmaan sekopää säälipisteet.
Aivan sekopäistä touhua, kun tyhmät ihmiset pääsee keskenään sekoilemaan ja johto jonkin sortin sosiopaatteja ilmeisesti, ainakin vähintään ammattitaidottomia.
Sekä yksi pieni liike, mikä oli perheyritys, jossa oli keski-iän ylittäneitä sukulaisia "johdossa". Olivat kateellisia, koska olin kaunis nuori nainen. Tää yksi noita-akkamainen vanhempi nainen alkoi heti inhoamaan mua, ja dissasi lähes kaiken mussa (esim ulkonäkö) päästä varpaisiin. Kun sanoin lopulta, etten halua kuunnella mitään pas******, tää yrityksen johtaja sanoi että heillä on ollut niin rankat elämät koska heidän synnytyksensä olivat 20 vuotta sitten vaikeat ja koska on korona-aika, että mun pitäisi ymmärtää (en tod ymmärtänyt, eikä tarvinnukkaan) , tuhlasin vaan aikaani siellä.
Yksi oli taas perhekahvila, mihin palkkasi mut ammattitaitoinen, viisas ja sydämellinen hlö. Vähän aikaa oltuanu hän lähti sieltä (ja sanoi, että ei palaa sinne enää IKINÄ :D), hänen tilalle tuli huutaja-amazooni, joka pää punasena huusi juuri mulle (kai kateellinen taas), ja asiakkaat tuli osoittamaan empatiaa mulle että "miten sä kestät tuota, miksi hän huutaa sulle" jne. No sitten kerroin pomolle, hän kuunteli kyllä ja ehdotti toimipisteen vaihtoa, mikä ei mua miellyttänyt, sanoin ei kiitos, no siellä aloitti toinenkin kaunis nainen joka huomasi heti huonon ilmapiirin ja lähti n. 2 viikon kuluttua pois, ja tää esimies sanoi "sun vika kun hän lähti!!!!!!" jollonka itsekin irtisanouduin, ei kiinnosta kusipäät.
Sitten on vielä esim . yksi ammattikoulu, maalaiskoulu, jossa kamala opettaja, laittaa tytöt tekemään poikien työt, mutta ylistää niistä töistä vain poikia, inhoaa kaikkia muita ihmisioä kun oman kapean katsantakulmansa ihmisiä ja osoittaa sen törkeästi asetellen esteitä osaavien oppilaiden tielle jne. Uskomatonta, että tällaaiseen tuhlataan resursseja Suomessa.
jne........... :)
Sanoisin että melkein kaikki naisvaltaiset mutta jos pahimpia niin juoruilukerho Lindex, ihan siis yksityisasioita eteenpäin ja pskanjauhantaa seläntakana ja olin sitä alinta kastia siellä, se käytös oli sen mukaista. Eräs kampaamo, jäi traumat. Siivosufirma SOL oli aluksi mutta jotenkin sen kaiken epäkohdan ja pskan vaan nieli ja kohdeltiin lopulta edes vähän paremmin kun jaksoin kuitenkin olla pitkään heillä, kerran tosin työnantaja jätti palkkalaskelman toimittamatta eteenpäin ''oho hupsista'' ja semmoinen vieno hymy kasvoilla :) olin muutenkin osa-aikainen ja rahat todella tiukilla. Ja niiden tapahtumien jälkeen olen ollut pätkätöissä joissain siivoushommissa tai tehtaissa mutta pelkään siis edelleen mennä töihin.
Naisvaltaiset toimistot ovat olleet karseita. -nuori mies
Vois kuvitella, että intersektionalismin kyllästämä yliopisto olis toksisin paikka mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni Porttipuisto, kilpailu kuka on nopein ja siitä tuloslista seinällä, heikoimmin pärjännyt saa kirjoittaa esseen joka kerta esimiehelle miksi ei ollut tarpeeksi nopea ja tehokas purkamaan rullakkoja ja hyllyttämään. Tekoiloisuus ja paskan puhuminen seläntakana. Heikko perehdytys, itse saa pohtia miten talossa on tapana tehdä kun kukaan ei halunnut auttaa ja jos auttoi niin ärsyyntyneisyys paistoi läpi. Asiakkaille ei saanut ikinä sanoa "En tiedä" eli jos joku kysyy jotain etkä tiedä vastausta niin pitää vaan keksiä jokin vastaus tai valehdella. Potkitaan ulos jos ei heti pärjää yhtä hyvin kuin vuosikausia tehneet konkarit :D oli aika surkuhupaisa kokemus. Työntekijöiden vaihtuvuus on kova.
Palkka työn vaativuuteen nähden surkea. En tajua miksi pitää selkänahat repiä tuollaisen työn takia, etsitään robottia joka tekee ja tietää jo kaiken tarvittavan kuin taikaiskusta nolla kokemuksella.
Pitikö Essee kirjoittaa vapaa-ajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naisvaltaiset työpaikat.
Nainen.
Pahimmat työpaikan syövät ovat olleet miespuolisia oman 30 vuoden työkokemukseni aikana. Mitään eivät osanneet eivätkä tehneet, juorusivat ja levittibät paskapuheita sen minkä ehtivät ja luikertelivat tilanteista niin, että sanktioita eivät koskaan saaneet. Onneksi tällaisia miehiä työuralleni on osunut vain muutama ja siinäkin oli jo ihan riittämiin.
On harhaa että miehet ovat rehtejä ja suoraselkäisiä. Pahimmat juoruilijat jotka tiedän on miehiä, toki naisetkin osaavat, mutta miehet myös.
"Miehet" päät yhdessä kahvitauolla juoruten ja hihitellen. Sitten kuvitellaan olevansa jotain naiskollegoiden märkien påiväunien kohde. 😒
Tällaisia lieroja kohdanneena sitä arvostaa hiljaista ja jämäkkää miestä yli kaiken.
IT-firma, jonka myöhemmin osti iso ulkomaalainen konserni ja laittoi ruotuun. Sitä ennen firman omistajat saattoivat satunnaisesti ottaa jonkun silmätikukseen ja yrittää nolata kaikkien edessä. Sen lisäksi olivat palkanneet kavereitaan, jotka p*rseennuolemisella saivat työsuhde-etuja joita ei muille tarjottu. Jos välillä todella tulehtunutta työilmapiiriä yritti nostaa omalle pomolleen esiin niin pomo näppärästi aina keskusteluissa sai käännettyä asian ko. työntekijän syyksi.
Ammattioppilaitos.
Siellä oli oikein kunnon hovi, jota yksi opintosihteeri pyöritti. Jos ei kuulunut hoviin, ei saanut edes kyniä varastosta.
Kirsikkana kakun päällä oli rehtori, joka ei hyväksynyt sairauslomia ja pakotti opettajia ja muuta henkilöstöä sairaana töihin. Rehtori kiusasi muutenkin henkilöstöään monin eri tavoin. Yksi tapa oli hylätä auton lämpöpaikan hakemuksia omien mielentilojensa mukaan. Osa opettajista kävi siksi välitunneilla käyttämässä autonsa. Muuten eivät olisi päässeet kotiin omalla autolla.
Ihan hirveä työpaikka.
Tech-bro meiniki ei ole hyvä asia silloin kun kyseessä semisti holisoituneet 50 + saaneet isoista IT-firmoista fudut ja niillä rahoilla perustaneet ikiuisesti lähtökuopissa olevan startupin, josta kavaltavat rahansa takaisin.
Eri, olin hieman konsultoimassa sellaista virmaa muutaman kuukauden. Totesin ettei tästä tuu mitään ja lopetin. Kestänyt kuulemma 2,5 vuotta siivota näitten tech-broidien jäljet ja saada firma jaloille, vaatinut TJ:n vaihtoa useammin kun kerran vuodessa. Nää äijät tietty potkittu pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä!
NAISET! Flirtti on seksuaalista häirintää. LOPETTAKAA SE!
Vierailija kirjoitti:
Vois kuvitella, että intersektionalismin kyllästämä yliopisto olis toksisin paikka mitä löytyy.
Turun yliopisto oli ainakin ihan kiva paikka. Olin vielä humanistisessa. Politiikasta en toki puhunut.
Sanoman toimituksessa saa rapaa niskaan oikein huolella, jos erehtyy kertomaan asioista koko totuuden.
Kansalle valehtelu osatotuuksilla on firmalle henki ja elämä ja kaikki tämä vain muutaman euron tähden.
Välttäkää tätä firmaa, kiusaaminen on aina väärin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä!
NAISET! Flirtti on seksuaalista häirintää. LOPETTAKAA SE!
Ei ole. Ja ei lopeteta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Konsultit tienaa näillä huonoilla työpaikoilla. Aina kun tulee huono työhyvinvointikyselytulos, kutsutaan apuun konsultti puhumaan diipadaapaa työhyvinvoinnista sen sijaan että tartuttaisiin ongelman syihin (lue: huono johtaminen)
"Muista että pomokin on ihminen", "milloin kiitit työkaveria viimeksi?", "muistakaa puhaltaa yhteen hiileen" blaablaablaa. Ja kaikki silmät kirkkaina nyökyttelee ja seuraavana työpäivän puukotetaan selkään kuten ennenkin😆. Ylin johto on tehnyt kaikkensa hyvinvoinnin lisäämiseksi...jep jep 🙄
Tokmanni Porttipuisto, kilpailu kuka on nopein ja siitä tuloslista seinällä, heikoimmin pärjännyt saa kirjoittaa esseen joka kerta esimiehelle miksi ei ollut tarpeeksi nopea ja tehokas purkamaan rullakkoja ja hyllyttämään. Tekoiloisuus ja paskan puhuminen seläntakana. Heikko perehdytys, itse saa pohtia miten talossa on tapana tehdä kun kukaan ei halunnut auttaa ja jos auttoi niin ärsyyntyneisyys paistoi läpi. Asiakkaille ei saanut ikinä sanoa "En tiedä" eli jos joku kysyy jotain etkä tiedä vastausta niin pitää vaan keksiä jokin vastaus tai valehdella. Potkitaan ulos jos ei heti pärjää yhtä hyvin kuin vuosikausia tehneet konkarit :D oli aika surkuhupaisa kokemus. Työntekijöiden vaihtuvuus on kova.
Palkka työn vaativuuteen nähden surkea. En tajua miksi pitää selkänahat repiä tuollaisen työn takia, etsitään robottia joka tekee ja tietää jo kaiken tarvittavan kuin taikaiskusta nolla kokemuksella.