Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1553)
Laittakaa tok perusteluja myös!
Pilke Vuoreksessa. Järkyttävää työpaikkakiusaamista,
Linnanmäellä on työpaikkakiusaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaamo, jossa pomo ja muut työntekijät olivat kaikki sukua toisilleen.
Kuulostaa kammottavalta.
Kammottavaa se olikin. Niin sekopäistä meininkiä, että vieläkin tekee pahaa. Joutua semmoiseen soppaan ns.ulkopuolisena ja muita puolet nuorempana..
Perheyritys on aika paha työpaikka oli ala mikä tahansa. Jossain vaiheessa joudut perheriidan keskelle ja pahimmassa tapauksessa saat samasta työtehtävästä kaksi täysin vastakkaista ohjetta ja joudut valitsemaan puolen.
Citymarket. Nyt aikuisena kun ajattelee niin ihan päätöntä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.
Missä päin Suomea?
Mun entisellä työpaikalla tapahtui tuota samaa. Heti kun selvisi uuden työntekijän nimi, joka ei vielä ollut taloon tullut, kaivettiin somesta esille. Työyhteisö saattoi tietää kaiken oleellisen ja olemattoman, halusi tai ei.
Minusta olisi hyvin ahdistavaa tulla sellaiseen paikkaan töihin, missä sinusta on kaavailtu tietty mielikuva ennen kuin olet päässyt edes esittelemään itseäsi.
Vanhainkoti. Jatkuvaa p****n puhumista selän takana, kyräilyä, kuppikuntia ja todella sisäänpäin lämpiävää meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tok perusteluja myös!
Minä vastailin tuolla aikaisemmin erikoissairaanhoidon osastosta. Kyseessä oli sellainen osasta joka oli poikkeuksellisen haluttu työpaikka ja ihmiset jonottivat siellä usean vuoden määräaikaisena (yleensä pakolliset 5) ennen vakinaistamista.
Tämän määräaikaisuuksien ketjuttamisen takia kaikki määräaikaiset kilpailivat keskenään ja yrittivät kuka mitenkin tuoda esille miten iiiiihana työyhteisö tämä on ja miten työtehtävät on ihan poikkeuksellisen iiiiiihanat. Eli todella kummallinen työilmapiiri missä mikä tahansa negatiivinen sana työyhteisöstä, potilaista tai jostain toimintamallista oli kiellettyä. Sama kireä ilmapiiri näkyi myös vakituisessa henkilökunnassa ja suhtautuivat todella nuivasti määräaikaisiin sijaisiin ja päättivät myös hyvin nopeasti kenestä pidetään, ja kenestä ei pidetä. Ei mitään neutraalia suhtautumista vaan olit joko osaston HUIPPUTYYPPI! tai sellainen jolle suurinpiirtein ei vastattu kun kysyit osaston toimintatavoista.
Sama henki jatkui myös esimiesten käytöksessä. Yhden työntekijän määräaikaisuuden jatkaminen mm. ilmoitettiin osastonkokouksen jälkeen siten, että osastonhoitaja kailotti että "Minna, tulepas tuonne huoneeseeni" ja apulaisosastonhoitaja kihersi että hih hih hii, taitaapa Minna saada työsopimukselle jatkoa. Ei minkäännäköistä pelisilmää niille muille sijaisille jotka istuivat paikalla ja saivat seurata tätä näytelmää (mukaanluettuna minä itse).
Määräaikaisen sijaisuuden loppukeskustelussa osastonhoitaja oli todella hölmistynyt kun kysyi miten olin viihtynyt, ja vastasin ihan rehellisesti etten oikeastaan ollut viihtynyt ja perustelin kantani :D Siis ihan kammottava osasto ja kauhulla mietin vieläkin tuota työpaikkaa.
PS. Ei ollut HUS.
Eräs sensaatiolehti, sen toimitus (en ollut kuitenkaan toimittaja). Kaikki tuli nähtyä tai koettua alkaen raiskauksen yrityksestä haistatteluun, huoritteluun ja turpiin vetoon (esiMIES löi naispuolista alaistaan), puhtaaseen ilkeilyyn ja vtuiluun, juorujen levittämiseen, paskan puhumiseen, varasteluun ja reittä pitkin etenemiseen.
Tästä on jo aikaa, mutten ikinä unohda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.
Missä päin Suomea?
Mun entisellä työpaikalla tapahtui tuota samaa. Heti kun selvisi uuden työntekijän nimi, joka ei vielä ollut taloon tullut, kaivettiin somesta esille. Työyhteisö saattoi tietää kaiken oleellisen ja olemattoman, halusi tai ei.
Minusta olisi hyvin ahdistavaa tulla sellaiseen paikkaan töihin, missä sinusta on kaavailtu tietty mielikuva ennen kuin olet päässyt edes esittelemään itseäsi.
No täähän on kaikkialla nykyään, ihmisuhteissa, työpaikoilla jne.
Jengi googlaa sua ensin pää sauhuten ja muodostaa vahvan mielikuvan, ennen kuin tulee tervehtimään.
Parhaat tapaukset sellaisia että olen kaupassa maksanut kortilla, niin joko nimeni on nähty suoraan kortista tai kassa on sanonut "anna mä vähän putsaan sitä", jos kortti ei ole heti toiminut ja utsinut nimen siitä. Minun nimisiä ei ole maassa kuin yksi. Sitten kun menet samaan kauppaan seuraavan kerran, niin porukka virnuilee.
Olin eräällä maatilalla kausitöissä peltoja myrkyttämässä. Se oli toksisinta mitä olen tehnyt työkseni.
Entinen MTT, nykyisin Luke. Että korkeakoulutetut osaavatkin...
Vierailija kirjoitti:
Olin eräällä maatilalla kausitöissä peltoja myrkyttämässä. Se oli toksisinta mitä olen tehnyt työkseni.
Anna kun arvaan: ilman mitään suojaimia?
Kaikki kuntouttavat työhommat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: ilman mitään suojaimia?
Ihan asianmukaiset välineet oli. Muutenkin mukava työpaikka, talon pihasaunassa sai käydä töiden jälkeen jos halusi.
Kammottavaa se olikin. Niin sekopäistä meininkiä, että vieläkin tekee pahaa. Joutua semmoiseen soppaan ns.ulkopuolisena ja muita puolet nuorempana..