Perunko leikkauksen, kun ei ole saattajaa?
Ja vielä vähemmän ketään, joka olisi kanssani vuorokauden leikkauksen jälkeen.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Sairaala tilaa sinulle kotiin lähtiessäsi Kela-taksin. Se kelpaa saattajaksi.
onko näin? Saattaja pitää viedä kotiovelle asti. Mitä näitä juttuja kelatakseista olen lukenut,niitä saa jopa tunteja odottaa jos tulevat ollenkaan. En luottaisi niihin.
Älä peru ne siirtää sairaalaan yöksi jos päiväkirurginen toimenpide. Siellä on apu jos jotakin ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, silloin jäädään sairaalaan yöksi.
Tuossa sairaalassa tehdään käsittääkseni vain päiväkirurgisia operatioita.
Ap
No entä sitten ? Olen minäkin joutunut jäämään päiväkirurgiselta yöksi sairaalaan, kun meni liian pitkäksi leikkaus.
En löytänyt sellaista tietoa, että olisi mahdollista jäädä yöksi tuonne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä peru ne siirtää sairaalaan yöksi jos päiväkirurginen toimenpide. Siellä on apu jos jotakin ongelmaa.
Minne sairaalaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aina on mahdollisuus on päiväkirurgisen leikkauksen jälkeen voi joutua jäämään yöksi, joten johonkin ne potilaat silloinkin menevät. Yleensä kyllä päiväkirurginen on jonkin sairaalan yhteydessä, joten siellä siirretään sitten yöksi osastolle, mikäli ei voi kotiutua. Ota yhteyttä leikkauspaikkaan ja kerro, ettei ole mahdollisuutta saattajaan, niin varaavat valmiiksi paikan osastolta yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Päiväkirurgisella on myös ns vuodeosasto tai heräämöksikö he sitä sanovat. Itse lähdin sieltä klo 19 jälkeen illalla ja heräämöön jäi liki kymmenen potilasta vielä nukkumaan tai lepäämään. Minut operoitiin viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No entä sitten ? Olen minäkin joutunut jäämään päiväkirurgiselta yöksi sairaalaan, kun meni liian pitkäksi leikkaus.
Ap
SOITA sinne ja kysy kuinka toimia. Eivät varmaan mainosta mitään "hotellipalveluita" sivuillaan, ettei kukaan turhaan jäisi osastopaikkoja täyttämään.
Vapaaehtoistyöntekijöitä löytyy joka lähtöön muualtakin kuin seurakunnasta.kysykää myös kaupungilta jos löytyisi sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peru pois. Ei ilmeisestikään ole välttämätön leikkaus kyseessä.
Näköjään joillekin on vaikea ymmärtää, että on olemassa kaltaisiani ihmisiä.
Ap
Olen juuri täsmälleen sinun kaltaisesi yksinäinen, saattajaton ihminen. Siksi arvelinkin, että ei ole välttämätön leikkaus, kun noin kevyesti pohdit, että perut sitten koko homman (omat leikkaukseni ovat olleet välttämättömiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Menetkö ap yksityiselle?
Siellä ei aina ole mahdollista yöpyä.
Ei tietenkään pidä perua leikkausta. Kerrot vaan sairaalassa, että sinulla on saattaja ja kotona ystävä/äiti/isä/joku yön yli vaikka ei olisikaan. Ja jos hoitaja haluaa leikkauksen jälkeen varmistaa, että sinulla todella on saattaja, voit sanoa esim. että saattaja ilmoitti juuri, että on estynyt tulemaan, mutta kotona on kyllä joku. Sitten tilaat taksin ja menet sillä kotiin. Ei ne kotiin asti sairaalasta tule varmistamaan, että siellä joku odottaa.
Sitä paitsi tuo vaatimus saattajasta ja jonkun olemisesta kotona seurana on oikeasti vain ohje, vaikka sitä miten painottaisivat. Tosiasiassa voit päiväkirurgisen leikkauksen jälkeen halutessasi kävellä sairaalasta ulos ihan yksin omin jaloin. Kerrot, että otat itse vastuun itsestäsi. Ei ne soita vartijoita tai poliisia sinua pysäyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Päiväkirurgisella on myös ns vuodeosasto tai heräämöksikö he sitä sanovat. Itse lähdin sieltä klo 19 jälkeen illalla ja heräämöön jäi liki kymmenen potilasta vielä nukkumaan tai lepäämään. Minut operoitiin viimeisenä.
Heräämö ja vuodeosasto on kyllä kaksi ihan eri asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Menetkö ap yksityiselle?
Siellä ei aina ole mahdollista yöpyä.
Menen. Sehän tässä onkin ongelma.
Ap
Palkkaa joku nuori / opiskelija, varmasti kelpaa vaikka 20 euroa siitä hyvästä että saattaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ne tarkastaa että on saattaja. Pyydä vaikka vapaaehtoistyöntekijä seurakunnalta jos ei ketään ole.
Viettäisitkö oikeasti yön jonkun täysin tuntemattoman kanssa?
Jos haluat sen saattajan eikä sinulla sellaista ole etkä halua tiedustella leikkaavasta yksiköstä toimintaohjeita niin mitä me palstalaiset voidaan tehdä?
On kai sulla joku naapuri tai tuttu jolle voit parikymppiä maksaa että tulee hakemaan. Jos osaat nettiä käyttää voit kysyä paikallisesta facebook ryhmästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Menetkö ap yksityiselle?
Siellä ei aina ole mahdollista yöpyä.Menen. Sehän tässä onkin ongelma.
Ap
Vaikeaksi menee. Oman terveyden kannalta olisi hyvä, jos joku voisi olla yön kanssasi. Komplikaatiot pitää ottaa huomioon, että on vastuullinen aikuinen. Varmista asia leikkausosastolta.
Vierailija kirjoitti:
On kai sulla joku naapuri tai tuttu jolle voit parikymppiä maksaa että tulee hakemaan. Jos osaat nettiä käyttää voit kysyä paikallisesta facebook ryhmästäkin.
Joillain ei ole tällaisia ihmisiä elämässään. Miten se on niin vaikea ymmärtää?
Tuleeko taksikuski luokseni yöksi?
Ap