Naiset: oletko kasvattanut toisen naisen lapsen?
Viime aikoina on ollut paljon puhetta tuosta tapauksesta (tapaus Risto), jossa mies määrättiin maksamaan elatusmaksuja entiselle puolisolleen, joka valehteli toisen miehen kanssa saamansa lapsen olleen miehensä biologinen lapsi. Väite osoittautui valheeksi, ja nainen tietysti oli tiennyt tämän koko ajan. Minun ja lähes kenen tahansa miehen oikeustajun mukaan kyseessä on petos, ja mies pitäisi vapauttaa kaikista elatusmaksuista.
Käytännössä kaikki naiset ovat kuitenkin tälläkin palstalla olleet sitä mieltä, että tuo on ihan oikein ja kohtuullista, ja että rakkaus lapseen ei tarvitse biologista isyyttä, kyseessä on lapsen etu, jne. Kysyisinkin nyt, että kuinka moni nainen on kasvattanut oman miehensä ja toisen naisen lapsen omanaan? Koska eihän rakkaus lapseen vaadi biologista äitiyttä, jos ei isyyttäkään. Olen myös kuullut väitteen naiselta, että tuo olisi yleistä, mutta minä en ole tuollaisesta koskaan kuullut. Siis että mies on pettänyt vaimoansa, ja toisen naisen kanssa saatu lapsi on otettu asumaan yhteiseen kotiin ja kasvatettu omana. Naiset, kertokaapa nyt tällaisista kokemuksistanne, sana on vapaa.
Kommentit (28)
Naisena mieluummin kasvattaisin toisen naisen lapsen kuin omani, sillä en todellakaan halua raskaudesta ja synnytyksestä mahdollisesti aiheutuvia komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen maksaa elareita.
Vielä harvempi nainen pakotetaan maksamaan elareita lapsesta, joka ei ole kyseisen naisen oma lapsi.
Miehillä ei ole tätä samaa etuoikeutta. Jo pelkästään isyystesti on naisille sellainen asia, että naiset ovat päättäneet katsoa sen syyksi erota ja vaatia elareita.
Naiset maksavat harvemmin elareita, koska he kasvattavat lapset ja maksavat näiden kulut.
No jos he vastaanottavat niitä elareita niin eivät maksa lasten kuluja vaan vain osan niistä.
Tietenkin, mutta suuremman osan. Lähivanhempi maksaa aina enemmän kuin etävanhempi.
Ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja teen sitä edelleen. Sijaisvanhempana.
Eli saat siitä rahallista korvausta?
Me kaikki ihmiset olemme yhtä, häiritsee tuollainen ajattelu, että oma DNA on arvokkaampaa kun toisen. Ihmiskunta tarvitsee enemmän rakkautta toistaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti luopuisi lapsestaan ja antaisi sen miehelle ja tämän vaimolle kasvatettavaksi? Et taida ymmärtää lapsen kantamisesta ja synnyttämisestä paljoakaan.
En tiedä miksi, mutta isiä on myös lähivanhempina ja yksinhuoltajina. Heillä sitten saattaa olla naisystävä/vaimo, joka osallistuu myös lapsen kasvatukseen.
Veikkaan että syy löytyy vaikkapa naisen omasta tilanteesta, esimerkiksi alkoholismista, mt-ongelmista tai ihan vaan siitä, että on sovittu näin. Ihmisiä on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki ihmiset olemme yhtä, häiritsee tuollainen ajattelu, että oma DNA on arvokkaampaa kun toisen. Ihmiskunta tarvitsee enemmän rakkautta toistaan kohtaan.
Ilman muuta. Mutta miksi erityisesti tässä asiassa? Miksi nainen ei voi rakastaa ihmiskuntaa niin paljon, että ei huiputa väärää miestä lapsensa isäksi?
Vähän ihmetyttää osan vastaukset, kun vastaavat ihan eri asiaan kuin mitä avausviestissä kysyin. Jos on päättänyt ottaa miehen, jolla on lapsia, niin se on oma valinta. Mutta kukaan ei ole vielä vastannut kasvattaneensa tietoisesti oman miehen PETTÄMISEN seurauksena toiselle naiselle syntynyttä lasta tai edes maksaneensa elareita lapselle. Ei tuollaisia naisia taida ollakaan. Mutta silti mieheltä odotetaan tuota.
Olen ja teen sitä edelleen. Sijaisvanhempana.