Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Ukkola: Kolumni: Seta ja herätysliikkeet eivät kuulu kouluihin Jättäkää lapset rauhaan!

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
2/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonani on vuonna 1973 julkaistu keltakantinen aapinen, joka on suunnattu suomen kielen oppikirjaksi tokaluokkalaisille.

Ennen kuin päästään G-kirjaimeen, alkaa jo ideologian tuputus ja neuvostojärjestelmän silmitön hehkutus.

Sivuilta tuijottaa Leninin kuva.

“Lenin on meidän johtajamme ja opettajamme. Lenin on kaikkien työtätekevien ystävä. Lenin rakasti lapsia. Hän toivoi, että he opiskelisivat hyvin. Hänen suuri työnsä elää ikuisesti.”

Viereisen sivun runo on nimeltään Kremlin tähdet.

--

nyt erityisluokalla saattaa olla ja on SETAN juliste, erityisopettaja jakaa lgbt-aiheista materiaalia ja videoita "opetuksen "ohessa eikä rehtori edes puutu asiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla jo ihan tavanomaista paikoin että otetaan lapset kotikouluun.

Kuka tai mikä tämän junan pysäyttää, se jää nähtäväksi.

Vierailija
4/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on opettajankoulutuksessa saanut Setan opit päähänsä. Jos ne on totuudeksi omaksuttu voi kestää vähän niitä pois saada, sen verran vahvaa tuo indoktrinointi on viimeisen kymmenen vuotta ollut. Mutta ulospäin aika sammutetuin valoin tätä sukupuolivallankumousta touhuttu. Avointa monipuolista kansalaiskeskustelua en ole siitä nähnyt.

Vierailija
5/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla uskontoa on tuputettu kouluissa vuosisatoja. Ihan samanlaista ideologiaa sekin on.

Mielestäni hyvä idea, että nykyajan ilmiöitä käydään koulussa läpi. Lapselle kasvaa ymmärrys siitä,.että mistä tässä on kyse. Vaikka en itse olekaan uskonnollinen ihminen,niin hyvä on käydä myös uskontoa läpi koulussa- on osa kulttuuriperimäämme,ja yhteiskuntaamme,niin lapset ymmärtävät myös sitä näkökulmaa.

Vierailija
6/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekotetaan nuorten päät ja sitten ihmetellään, miksi dysforiat eli epämukavuus sukupuoltaan kohtaan lisääntyy. Ja sen jälkeen meilläkin eduskunnassa  Krista Kiurukin selittää, että nyt on vaan semmonen aika että tämmönen translakikin tarvitaan.

Pitis miettiä tehdäänkö alkuunkaan mitään hyödyllistä vai haittaako vain? Välillä vaikea uskoa jos tulos on tämä:

https://www.thetimes.co.uk/article/tavistock-gender-clinic-to-be-sued-b…

https://www.thetimes.co.uk/article/lottery-pauses-cash-for-trans-charit…

Ja motiivi esim. raha:

https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1572313523232931840

Vierailija
7/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla jo ihan tavanomaista paikoin että otetaan lapset kotikouluun.

Kuka tai mikä tämän junan pysäyttää, se jää nähtäväksi.

Siinäpähän vanhemmat opettavat. Näinköhän kykenevät kaikkia aineita opettamaan.

Vierailija
8/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta, mummosta joka ei edes tiedä mitä mikin kirjain yhdistelmäihminen kokee sukupuolestaan, on hyvä, että koulussa kerrotaan että on ihan ok tuntea olevansa jotain muuta mitä housuista löytyy tai tykätä niistä joiden housuista löytyy samat biologiset aseet.

Hirveää on jos joku vielä 2020-luvulla nuori joutuu tuollaisia asioita itsekseen pohtimaan ja kokemaan syrjintää.

Vierailija
9/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen Ukkolan kanssa samaa mieltä, mutta tässä olen vähän samoilla linjoilla. Mielestäni aatteellisilla yhdistyksillä ei ole asiaa kouluihin, edustivatpa he sitten mitä aatetta tahansa. Terveystiedon ja/tai biologian tunneilla ymmärtääkseni on seksuaalikasvatusta, eiköhän se riitä.

Vierailija
10/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla uskontoa on tuputettu kouluissa vuosisatoja. Ihan samanlaista ideologiaa sekin on.

Mielestäni hyvä idea, että nykyajan ilmiöitä käydään koulussa läpi. Lapselle kasvaa ymmärrys siitä,.että mistä tässä on kyse. Vaikka en itse olekaan uskonnollinen ihminen,niin hyvä on käydä myös uskontoa läpi koulussa- on osa kulttuuriperimäämme,ja yhteiskuntaamme,niin lapset ymmärtävät myös sitä näkökulmaa.

Sinä vertaat toisiinsa yli 6000 vuotta vanhaa kulttuuriperintöä/elämäntapaa/filosofiaa, joka koskettaa lähes jokaista maapallon ihmistä, 70 vuotta sitten pienen aktivistiryhmän kehitelmään joka edelleen koskettaa vain hyvin pientä aktivistista raivopäistä joukkoa?

Vierailija
11/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä Jumalan rakkautta voi osoittaa huolehtimalla lähimmäisistä.

Kyllä lapsikin huomaa, kun häntä rakastetaan.

Jumala on rakkaus.

Vierailija
12/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä ero sen välillä että tuppaako joku taho itse aktiivisesti kouluun tarjoamaan oppiaan vai kutsuuko koulu sen tahon koska katsoo että sillä on paras tieto asiasta.

Koulu voi tietenkin kutsua ulkopuolisia puhujia kouluun jos se katsotaan opetussuunnitelmaa tukevaksi. Mutta ei pidä lähteä siihen että kuka vaan saa tulla kouluun puhumaan jos itse haluaa.

Vierailija
13/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleobatra kirjoitti:

Kotonani on vuonna 1973 julkaistu keltakantinen aapinen, joka on suunnattu suomen kielen oppikirjaksi tokaluokkalaisille.

Ennen kuin päästään G-kirjaimeen, alkaa jo ideologian tuputus ja neuvostojärjestelmän silmitön hehkutus.

Sivuilta tuijottaa Leninin kuva.

“Lenin on meidän johtajamme ja opettajamme. Lenin on kaikkien työtätekevien ystävä. Lenin rakasti lapsia. Hän toivoi, että he opiskelisivat hyvin. Hänen suuri työnsä elää ikuisesti.”

Viereisen sivun runo on nimeltään Kremlin tähdet.

--

nyt erityisluokalla saattaa olla ja on SETAN juliste, erityisopettaja jakaa lgbt-aiheista materiaalia ja videoita "opetuksen "ohessa eikä rehtori edes puutu asiaan

Voisit joskus skannata ko. kirjan sivun nettiin. En nimittäin usko, että sellaista on tehty. Saattaa olla Neuvosto-Karjalaa varten julkaistu suomenkielinen aapinen. Suomessa ei ole kouluissa tuollaista opetettu. Tai sitten muissa kirjaimissa käydään läpi muita maita ja heidän johtajiaan.

Translakeihin mitenkään liittymättä.

Vierailija
14/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin olen Ukkolan kanssa samaa mieltä, mutta tässä olen vähän samoilla linjoilla. Mielestäni aatteellisilla yhdistyksillä ei ole asiaa kouluihin, edustivatpa he sitten mitä aatetta tahansa. Terveystiedon ja/tai biologian tunneilla ymmärtääkseni on seksuaalikasvatusta, eiköhän se riitä.

Aatteissahan ei ole sinänsä vikaa, kun niistä kerrotaan objektiivisesti. Niistä pitää kertoa esim. yhteiskuntaopin (ei biologian) tunneilla, että ovat tietyn ihmisryhmän juttu ja he ajattelevat näin ja näin. Mutta poliittisella aktivismilla ei ole sijaa. He eivät saa koskea lapsiimme pitkällä tikullakaan, etenkään kun ohjaavat yksipuolista narratiivia joka ei ole yleisesti hyväksytty.

Vierailija
15/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta, mummosta joka ei edes tiedä mitä mikin kirjain yhdistelmäihminen kokee sukupuolestaan, on hyvä, että koulussa kerrotaan että on ihan ok tuntea olevansa jotain muuta mitä housuista löytyy tai tykätä niistä joiden housuista löytyy samat biologiset aseet.

Hirveää on jos joku vielä 2020-luvulla nuori joutuu tuollaisia asioita itsekseen pohtimaan ja kokemaan syrjintää.

Tuskin kukaan vastustaa asioista kertomista, kyse on ideologiasta. Seta opettaa, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi ja ihmisen kiinnostuksen kohteet kertovat sukupuolen.

Jos Setaa on uskominen, sukupuolet ovat yhtä kuin stereotypiat. Ihminen joka ei käyttäydy stereotypioiden mukaisesti ei ole omaa sukupuoltaan. Onko ihme, että sukupuolihämmennys lisääntyy?

Vierailija
16/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä vertaisi uskontoa tähän asiaan, koska uskonto on muokannut kulttuuriamme ja kuuluu yleissivistykseen. Uskontoa ei myöskään ole pakko opiskella, vaan voi käydä elämänkatsomustunneilla sen sijaan.

En kiellä, etteikö seksuaalisuuteen liittyvät asiat siis kuuluisi yleissivistykseen, mutta niitähän käydään läpi terveystiedossa. 

Vierailija
17/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta on vallannut prometheus-leirit mistä en pidä että niputetaan automaattisesti yhteen se että jos ei kuulu kirkkoon niin ei ole hetero. Ateistiheterolle kiusallista.

Vierailija
18/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset taas kouhkaa asiasta, jota nuoret on itse toivoneet kouluihin. Voitaisko kysyä niiltä nuorilta, että mitä mieltä he ovat näistä työpajoista? Kun ei minua kiinnosta ihan hirveästi jonkin 54v. Irma-Pertin itkuraivarit tämän asian suhteen.

Vierailija
19/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että maailma muuttuu paremmaksi transiuden ja muusuilun sun muun ns erilaisuuden glorifioinnin kautta.

Valhe on valhetta vaikka päälle kaataisi kilon glitteriä ja kirjainyhdistelmiä. Jäljet pelottavat.

Vierailija
20/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset taas kouhkaa asiasta, jota nuoret on itse toivoneet kouluihin. Voitaisko kysyä niiltä nuorilta, että mitä mieltä he ovat näistä työpajoista? Kun ei minua kiinnosta ihan hirveästi jonkin 54v. Irma-Pertin itkuraivarit tämän asian suhteen.

Kuinka moni nuori on toivonut? Tämä on jäänyt epäselväksi. Ja vaikka toivoisin aihetta, Seta on väärä taho pitämään tällaista työpajaa jo nuorille haitallisten uskomustensa vuoksi. Seta mm. kannattaa ja lobbaa hormoniblokkereita lapsille. Se ei ole harmiton asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän