Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollageenilisästä kokemuksia?

Vierailija
09.02.2023 |

Oon yli 4-kymppinen nainen, jolla iho alkanut auttamattomasti vanhentua. Ymmärrän, että geenit määrittelee paljolti ihon rypistymistä ja terveelliset elämäntavat. Haluaisin silti ainakin kokeilla jotain kollageenijauhetta. Kokemuksia/suosituksia jostain tietystä lisästä?

Kommentit (463)

Vierailija
441/463 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin, mutta oli niin hirveä maku että jäi kyllä kaapin perälle. Tosi vaikeaa olisi ollut muodostaa rutiini tuosta, kun todella maistui siis ihan kamalalta ihan sama mihinkä sekoitti. 

Vierailija
442/463 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuoden käytössä Ladyvitan kollageenijauhe, eli se Oslo Skin Labin kollageenin halvempi kopio.

On auttanut pitämään ihon hyvässä kunnossa, jotenkin täyteläisempi ja kimmoisampi kuin aikaisemmin. Ryppyjä minulla ei juuri ole ollut ennenkäänn, en osaa sanoa auttaako niihin.

Ei maistu miltään ja sekoitan sen aina veteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/463 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöty kollageeni hajotetaan suolistossasi aminohapoiksi. Näistä elimistösi tekee mitä haluaa. Jos ihosi ei halua tuottaa kollageeniä, se ei sitä tee vaikka mitä söisit.

PS: Possunkylki sisältää paljon kollageeniä. Ei tartte ostaa kalliita valmisteita.

Eikös noi kollageenijauheet maksa jotain kympin? Siis naudasta tehdyt kollageenijauheet.

Sitten jos haluaa väkisillä sitä possua käyttää, niin ihan vaan liivatejauhe ajaa asian. Ei tarvitse kallista lihaa hommata. Tosin possunliha ei taida olla kovin kallista? Kalliimpaa kuitenkin kuin liivatejauhe. 

Vierailija
444/463 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että joku pikkupoika ilman elämänkokemusta siellä taas kirjoittelemassa. Jos olisit edes kerran elämässä käynyt ns. breakdownin läpi niin olisi jotain empatiaa.

Vierailija
445/463 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jostain luontaistuotekaupasta joskus jotain. Tuloksena ripuli ja rahanmeno. Jäi suurin osa syömättä. Parempi kuitenkin kun pysyn erossa vanhentavista tavoista, esim. tupakointi ja auringonotto. Ja kalja.

Vierailija
446/463 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä sanotaan ihan selkeästi.

Vierailija
447/463 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöty kollageeni hajotetaan suolistossasi aminohapoiksi. Näistä elimistösi tekee mitä haluaa. Jos ihosi ei halua tuottaa kollageeniä, se ei sitä tee vaikka mitä söisit.

PS: Possunkylki sisältää paljon kollageeniä. Ei tartte ostaa kalliita valmisteita.

On ihmisiä, jotka ei syö lihaa, kuten minä. Joten jos haluaa kokeilla kollageenia eikä syö lihaa, niin on pakko turvautua niihin kalliisiin tuotteisiin.

Kollageeni on eläinperäistä, joten sama vaikka söisit sitä lihaa.

Vierailija
448/463 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka ei syö lihaa, kuten minä. Joten jos haluaa kokeilla kollageenia eikä syö lihaa, niin on pakko turvautua niihin kalliisiin tuotteisiin.

Kollageenituotteet ovat kaikki eläimistä tehtyjä, joten saman hyödyn saa todella syömällä eläimiä. Ns kasvikollageenit ovat täyttä huijausta. Fiksuinta tietenkin olisi syödä aineksia, jotka tukevat ihon omaa kollageenituotantoa, kuten C vitamiinia. 

Carnivore dietti toimii eli joka päivä kunnon iso lihapihvi 

Joo, katsokaa vaikka carnivoreäitiä tai Anni Sirviötä. Lihaa syömällä saa ihoon helposti kymmenen vuotta lisää

Vierailija
449/463 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kaupan maustehyllylle ja osta sieltä liivatejauhetta. 

Vierailija
450/463 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös eräs suomalainen tutkija ole tutkinut paljon kollageenia ja mielestäni hän sanoo että pitäisi ottaa pistoshoitona että oikeasti olisi jotain hyötyä. Apteekin työntekijäkin kerran sanoi että rahanhukkaa moiset jauheet. 

Vierailija
451/463 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennnn runsaasti suolisto-ongelmia  en voinut syödä esim. ruisleipää. Olen käyttänyt kalakollageeni-hyaluronihappo- biotiini- lisää useamman vuoden. En tiedä onko se auttanut suolistooni vai mikä, mutta nyt vatsa ei enää turpoa ja kipuile leivästä. Hiukset ja kynnet kasvaa nopeasti ja ripset on pitkät, iho ei hilseile. Iho on veltostunut iän myötä kasvoista, mutta pienet rypyt eivät niin näy. Välillä kun olen lopettanut ravintolisän niin sen huomaa silmien alueella kuivuutena ja ryppyinä. Epäilen, että teho voi kuitenkin olla vain hyaluronihapossa ja biotiinissa, eikä kollageenissa..

Vierailija
452/463 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata... itse kokeilin enkä huomannut mitään eroa. Tai jos haluat tuhlata rahaa siihen jauheeseen niin siitä vaan. Itse panostan ulkoisesti ihon hoitoon, sekin auttaa kun käyttää aurinkovoidetta (eikä vain kesäisin), suojaa ihoa.

Tämä. 80% ihon ikääntymisen merkeistä tulee auringosta. Aurinkorasvaa useasti joka päivä. Sen lisäksi aamulla C-vitamiinia ja illalla A-vitamiinia. 

Ja ne tervelliset elämäntavat ja lihaskuntoa kasvattavaa liikuntaa. Lopulta auttaa kuitenkin vain botox ja kasvojen kohotus.

Vierailija
453/463 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aladoobia. Ajaa saman asian.

Vierailija
454/463 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös eräs suomalainen tutkija ole tutkinut paljon kollageenia ja mielestäni hän sanoo että pitäisi ottaa pistoshoitona että oikeasti olisi jotain hyötyä. Apteekin työntekijäkin kerran sanoi että rahanhukkaa moiset jauheet. 

Jauheista on tutkitusti apua niveliin. Kauneuteen, vähemmän. Mutta moni kauneusalan lääkäri sanoo, että käyttää silti varmuuden vuoksi, kun ei haittaakaan ole. 

Jos jotain jauhetta ottaa, ennemmin sitten kreatiinia. Tutkitusti apua lihaksiin ja aivoihin. 

Vierailija
455/463 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas.

Vierailija
456/463 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksette te keitä vaan kanalientä?

Liemiäkin saa jauheena. Kellä on aikaa hauduttaa liemiä, voivat toki tehdä sen.

Vierailija
457/463 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä tai lainaa jonkun muun.

Vierailija
458/463 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt takana kuukauden kuuri, aloitin tämän erityisesti liikkumisen tueksi. En erityisemmin usko kauneusväitteisiin. En voi sanoa että olisin huomannut mitään vaikutuksia. Mietin ainoastaan, johtuuko jokapäiväiset vatsan nipistelyt ja löysä vatsa kollageenistä.

Vierailija
459/463 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt takana kuukauden kuuri, aloitin tämän erityisesti liikkumisen tueksi. En erityisemmin usko kauneusväitteisiin. En voi sanoa että olisin huomannut mitään vaikutuksia. Mietin ainoastaan, johtuuko jokapäiväiset vatsan nipistelyt ja löysä vatsa kollageenistä.

Itsellä oli sama ja vaihdoin merkkiä. Olen syönyt jauheena noin puoli vuotta ja en huomaa rypyissä eroa. Ainoa ettei kipeä olkapää ole vihoitellut tuona aikana.

Vierailija
460/463 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut Vessi kollageenia nyt noin kolme viikkoa, ajattelin jos iho sillä edes vähän heleytyisi. Kasvoissa en toistaiseksi huomaa mitään eroa, mutta aiemmin tosi kipeä alaselkäni on yhtäkkiä täysin oireeton.  Ei hajuakaan oisko kollageenijauheella osuutta asiaan vai mikä ihmeparannus tämä nyt useiden kuukausien kiputilan jälkeen on. Olen jo 75 vuotias ja hoidan ihoani hyvin, näkyviä, selviä ryppyjä ei vieläkään pahemmin ole, käyn kyllä säännöllisesti erilaisissa kevyemmissä kasvohoidoissa. Pistoshoitoja en ota.  Vanheneminen ei haittaa, mutta saahan sitä edelleen yrittää näyttää nätiltä, vaikka vanha onkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi