~¤~KULTAINEN 60-LUKU viikolle 47~¤~
Huomenta kaikille! Tästä vaan sitten viikkopinoa etteenpäin.....
Kommentit (65)
Olen tähän asti lukenet näitä viestejä nyt ajattelin tulla keskusteluun. Itselläni on viisi lasta ennestään ja kuudes tulossa mutta se päättyi keskenmenoon viime viikolla. ikääkin on jo ensivuonna neljäkymmentä joten mietinkin uskaltaakohan yrittää viellä uudestaan?
syystoive
Olipa kiva yö. Heräsin 3.47 eikä silmäystäkään unta sen jälkeen. Pakko nousta ylös ennen seiskaa, että sain pojan kouluun. Masentaa edelleen.
t. tyhjätissi Senniina=-(
Moikka ihanaiset :)
Trattis: Pahoitteluni lemmikkinne poismenosta :( On se aina surullista rakkaasta lemmikistä luopua. Ikävää myös, että nega napsahti testiin... Mutta niinkuin joku sanoi, aina on toivoa niin kauan kuin oili pysyy poissa :) eli db bd bd bd
Marikko: Vieläpä olet levollisin mielin, mutta kohta se piinapenkki kutsuu ;) Tule mukaan.. tämä on kivaa :) Varsinkin kun voi piinata teitä muitakin, eikä testaa *hih* (pirunsarvet senkun kasvaa päässä)
Isotikru: Johan sain taas naurut, kun kuvittelin miten olit lääkinnyt yksisarvista " paikallisesti" ja läiskässyt sen särkypillerin siihen kepin nokkaan ;) Noh, hyvä että auttoi ja sait tädin paikalle ja metrisen hornan kuuseen. Toivottavasti saamme vielä ennen vuoden vaihdetta kuulla iiiihanat plussauutiset!! Tärppionnea!!!!
Syystoive: Tervetuloa mukaan!! Täällähän meitä on iso kasa... naisia parhaassa iässä.. joka suhteessa :)
Emmi: Kyllä äippäraha ensi vuonna lasketaan v 2005 verotuksen mukaan. Sehän on viimeisin valmistunut verotus (edellisen vuoden verotus valmistuu aina seuraavan vuoden lokakuun 20. pvän tienoilla).
Teti: toivottavasti sokrusi on laskussa.
Mitäs muut... mitäs sonjaemmalle kuuluu???
Oma napa killuu mukana... ei mitään uutta.. ei kuulu tätiä, mutten ole vielä testannut (ähäkutti ;) ) Odottelen loppuviikkoon, katson sitten. Tänään on juhminut päätä taas siihen malliin, että oili on jo ovella tulossa. Noh, katsotaan.
ANI kp 32/28-32
Mukavaa kun joukko kasvaa eli tervetuloa syystoive joukkoon kultaisiin.
Ani jaksaa tosiaan piinata meitä. Minäkin tulin lukemaan josko ani paljastaisi meille plussauutiset mutta ei,pihkura sentään. olet sinä luja sissi. Toivotaan kuitenkin parasta ja peukutuksia.
Taitaa olla kohta muutama muukin piinaamassa, marikko ja oliko muita? Tämä minun latvaosa taas pätkii....
Mikäs senniinaa valvottaa? Toivottavasti ei mitään liitoskipuja sinulla. Noita emmin liitoskipuja lukiessa melkein alkoi omia nivusia pakottamaan, niin pahoille ne tuntuivat.
Tetille toivotaan ettei sokerien kanssa tule enempää ongelmia. Mitä kuuluu sonjaemmalle? teidän odottajien kuulumisia on niin mukava lukea, oikein kaipaa jos ei teistä kuulu vähään aikaan mitään.
Taas on töissä sellainen päivä ettei millään huvittaisi tehdä yhtään mitään eikä tuo sää ulkona piristä mieltä yhtään. Niin harmaata, sumuista oikeastaan ja paikka paikoin liukastakin. Tämä vuoden loppuaika on töissä sellaista paniikinomaista. Töiden valmistuminen ennen joulun alkaa painaa päälle jotta päästään aloittamaan uuden vuoden työt ja se lisää stressiä edelleen. Mutta ei niin kiire ettei tänne ehtisi tulla piipahtamaan.
Oma napa jyllää 20/29-30 ja eilen illalla alkoi nippaamaan alamahaa sivuilta ja samaa tekee nytkin ajoittain. Vaikka mielestäni pölyytys jäi melko myöhäiseksi niin tuo mahan nippailu nosti taas päätä tuolta masennuksen puolelta. Muistelin että molemmissa km:ssa minulla on noita nippailuja ollut mutta ei mitään muistikuvaa missä vaiheessa ne alkoi. Tosin liian aikainen vaihe sanoa yhtään mitään,katsotaan kierros loppuun saakka. En muuten niitä babydisperiinejä vielä käynyt ostamassa. Voikos niitä aloittaa tai onko myöhäistä aloittaa jos mahdollisesti joskus plussan saisi? En vain jotenkin usko että näin pian km:sta voisi meikäläisellä tärpätä....
Nyt kahvikupposelle.Palataan.
-pietu-
ei todellakaan. Ei ole yhtään mitään. Aina olen tällainen valvoja ollut ja muistelen esikoisestakin valvomisen alkaneen heti plussaamisen jälkeen. Kai se on joku raskausoire tämä valvominenkin sitten. Raskaana olen nyt kuitenkin päättänyt olla niin kauan, kunnes toisin todistetaan.
Kiirettä on taas pitänyt töissä, kalenteri on taas tälle viikolle täynnä palaveria joten ei ole ehtinyt taas palstailemaan.
Trattikselle pahoittelut negasta ja isot pahoittelut koirakamun poismenon johdosta. Tulee ihan tippa linssiin kun ajattelee luopumista pitkäaikaisesta ystävästä. Oma lapsuuden aikainen koira on jo kauan ollut vihreämmillä niityillä lyhtypylväitä haistelemassa, nykyinen on viisivuotias nuori mies joten onneksi on toivottavasti vielä paljon yhteisiä hetkiä edessä vaikka itkettää jo ajatuskin että mammanpojasta joutuu joskus luopumaan.
Isotikrulle onnea metrisen kellistämisestä - taistelu viimein voitettu ja onnea tädin vierailun johdosta.
Ani ja taitaa se trattiskin vielä piinailla, ja marikollakin taitaa olla kehkeytymässä kunnon piinis.
Meillä oli ensimmäinen neuvola, tai mies ei ollut mukana kun ei aika sopinut, mutta eipä siellä mitään ihmeempiä ollut. Verikokeita ja paino on noussut 2 kg raskauden alusta. Hemppa OK, vaikka vähän alhaisempin kuin normaalisti, mutta kuulema laskeva hemoglobini on merkki toimivasta istukasta, myös verenpaine hyvä ja pissa puhdas. Sydänääniä ei edes ehdottanut kuunnella, mutta ilmeisesti ne ei kai (?) edes kuuluisi kun on rv 11 ja minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. En kysynyt sitten itsekään, odotellaan nyt kaksi viikkoa sinne np-ultraan.
Muuten ei mitään uutta, ruokahalu on huono varsinkin iltaisin. Pieniä annoksia säännöllisin väliajoin tässä koitan syödä.
Uusille tervetuloa, syystoivekos se ihmetteli että vieläkö uskaltaisi. Miksipäs ei, täällä kun tulee myös ensi vuonna 40 täyteen ja vasta ensimmäinen putkessa¿
Maitin kuulumisia kaipailen myös. Kiva että punktio meni hyvin, toivottavasti pääsitte siirtoon asti ja nyt on ainakin yksi kyytiläinen mukana? Meilläkin on noita rakkuloita ja alkioita tullut aina tosi hintsusti. 1. ivf.ssä oli vain viisi joista vain kaksi siirtokelpoista hedelmöittynyttä (plussa mutta meni kesken). 2. ivf.ssä vain kolme kaunista solua, yhdellä negaa ja ne kaksi ei sitten selvinneet pakastuksesta. Tästä 3. ivf-stä tosiaan kahdeksan rakkulaa, joista neljästä löytyi solu, vain kaksi oli sitten kelpoisesti hedelmöittyneitä, molemmat siirrettiin. Joten melkein minimimäärillä täälläkin aina pelailtu.
Työn touhuissa siis ollaan täällä.
Joulu vietetään täällä, mennään miehen vanhempien luokse aattona. Katsotaan joko sitten uutinen paljastetaan. Sovittiin viime vuonna miehen kanssa että ollaan nyt joka toinen joulu kotona ja kyläillään aattona miehen vanhempien luona ja joka joulu sitten matkustetaan minun sukulaisiin.
Vettä sataa ja lumet sulaa...Ei hyvä. Olisi vaan pakkasia pitänyt eikä vesisadetta marraskuussa.
Huomenna tulee kuusi viikkoa täyteen. On ollut ihan tavallisia oireita, tosin sellaisia lievempiä kuin noissa keskeytyneissä raskauksissa. Tälläisiä oireita muistan olleen noissa aiemmissa kolmessa onnistuneessa raskaudessa. Jospa tää on nyt hyvä merkki.
Töissä ollut ihan rauhallinen tahti tän viikkoa ja ei ole kipujakaan ollut, selkää jomottaa välillä mutta se on mulle ihan normaalia. Jännittää se joulukuun alun tutkimuksiin meno. Mitä ultrassa sitten näkyy. On tää aika piinaavaa. Välillä on niin onnellinen olo ja kohta hirveä epätoivo.
Kaipa sen ultran saisi neuvolan kautta järkättyä aikaisemminkin, täytyy kysyä.Kun ei malttaisi odottaa.
Tässä pikainen tilannekatsaus...Nyt Nukkumattia odottamaan, aamulla taas aikainen herätys. Illanjatkoja kaikille.
Eilen oli känkkis päivä. MIES unohti aamulla kertoa, että heillä on pikkujoulut, ja unohtipa kertoa senkin, että kavereineen olivat jo päättäneet lähteä ns. virallisten pikkujoulujen jälkeen ' viihteelle' , eli mies soitti kotiin klo. 15 ja ' minä täällä hikihatussa' laitoin ruokaa, ja hän ilmoitti juuri istuneena ruokapöytään ystävineen. Noh pikkusieluinen kun olen niin raivotar otti vallan. Siis mua ainakin veetuttaa aivan sikana, jos tälläiset asiat unohtuu kertoa, olenko nipo vain muuten vain turhan herkkä, tiedä sitten sitä. No tulihan tuo kotiin jo klo. 21, mutta kyllä oli muutaman ' viskin' nakannut kitaansa ennen sitä, kun näin hänet eteisessä alkoi suurempi harmitus. Onneksi on kiltti mies ja painui samantien sänkyyn. Päätin kostaa ja lähdin aamulla yhden ystäväni kansa Hesaan, käytiin syömässä ja kierreltiin kauppoja, ja tuli tehtyä muutamia hankintojakin.
Ostin Mary. J. Blidgen cd:n suosittelen ! Vauvalle ostin, söpön myssyn(aah) ihanat karva töppöset ja karva rukkaset, ja sellaisen vauvan pehmo olion :-)) Keitiöön jouluverhot, piparimuotteja, itselle kahdet imetysliivit ja alkkareita, miehellekin alusvaatetta .. Eli tänään oli tuhlaus päivä !!!!
Ani: Joo vuoden 2005 verotuksesta tule ä-raha, mutta mun kohdalla tulee hieman eritavalla, kun olen ' freelancer verokortilla' Eli koitan tienata kuuden kuukauden aikana enemmän kuin vuoden 2005 verotuksessa olen tienannut, ja sehän on helppoa, kun vuonna 2005 palasin työelämään vasta syyskuussa(tultiin suomeen) ja olin työssä vain 4kk. Freelancereiden tulot katsotaan koko vuoden ajalta ja sieltä etsitään ne ns. parhaat kuukaudet ja kerrotaan kahdella niin saadaan 12kk tulot ja siitä lasketan sitten ä-raha.
ANILLE VIELÄ..Testi onnea sille suunnalle bdbdbdbd
Isotikru: Ihanaa täti tuli ja pääsette taas uudelle yrityskierrolle. Joko aloitatte tästä kierrosta ? Muuten se metrinen oli eilen täällä ja vielä aamullakin näkyi selvästi, mutta nyt näyttää kutistuneen :-)) Ei viihtynyt meikäläisen otsalla-
Teti: Kiva oli lukea kuulumisia !!! Kurja tuo sokeri hommeli .. Mutta ei se nyt maailmaa kaada sekään, kunhan pidät sokerit loitolla. Onko sinulla otettu se sf-mitta, mulla se oli vkolla-22 VAIN 18cm, mutta ihan siellä käyrien puolvälissä mennään, joten ei liian pieni tai suuri. Puhu ihmeessä sairaslomasta, kun menet lääkäriin. Itselläni myös raskas työ ja olen päättänyt, että 7.12 kun menen lääkärille niin aion puhua sairaslomasta, jos vaikka olisin työkuvioissa joulukuun loppuun, jos vain kykenen, ja sitten tammikuun alusta helmikuun alkuun saikulla, ja sitten siitä ä-lomalle.
Sonjaemma: Kiva oli lukea myös sinun hyviä neuvola kuulumisia !!! Itseäni jäi mietityttämään eräs asia, kun kirjoitit tästä hb:stä niin onko se todellakin noin, että istukka toimii paremmin silloin kun hb laskee ? Mulle kun kävi aivan toisin, eli olen kärsinyt alhaisesta hb:stä viimeiset vuodet, yleensä ollut sellaista 115-120 ja usein saanut turvautua rautavalmisteisiin, mutta heti raskauden alettua hb nousi .. Ja ekassa neuvolassakin oli 160 (?) Ja nyt ollut jatkuvasti 140-150 välimaastossa, eli tarkoittaako se että oma istukkani ei toimisi hyvin ? Yleensä olen aika kalpea kasvoiltani, mutta nyt on posket jatkuvasti naturellisti punaiset, ei tarvitse poskipunaa .. Olen kyllä ihmetellyt tätä hb:täni ja kysynnytkin th:lta että miten se voi olla noin korkea yhä edelleen raskauden edetessä .. hmm
Onko muilla kultseilla tietoa asiasta ???
Vm: missä olet ??? Toivottavasti kaikki hyvin ..
Olikos se marikko kelle tätsy oli tullut ? Valitteluni, ja ei muuta kuin uudelle kierrolle ..
Mörri: taisit kirjoittaa niistä potkuista, eli sinäkään et tuntenut varsinaisia potkuja vaan venytystä jne .. Meidän tytteli on alkanut selvästi olemaan enemmän liikekannalla tässä viimeisen viikon sisällä siis sellaisella liikekannalla, että vatsassa on jotakin liikehdintää koko ajan.
Senniina: Toivottavasti saat ensi yönä unenpäästä kiinni, mä olen ainakin todella herkkä, ja eilen kun harmitti niin enhän mäkään saanut unenpäästä kiinni ja tuli valvottua sinne klo. 4- vielä kun lehdenjakaja ajoi autonsa pihaan, kuuntelin hänen liikehdintää :-/ Mutta ensi yönä aivan varmasti nukun ..
Kaikille öitä ja hyviä vointeja ! t. emmi rv-22+2
Tänne koneelle nyt istahdin kun muksut menivät nukkumaan ja mies alkaa Pakoa katsomaan. Itse en yhtään tykkää tuosta ohjelmasta enkä sitä viitsi katsella.
Kävin muksujen kanssa äsken kirjastossa ja apteekissa niitä clomeja hakemassa.
Kävin ennen lähtöä keskustelun miehen kanssa, että onko valmis siihen että clomi avusteissa raskaudessa on tupla mahdollisuus, mutta meilläpä nuo tuplat on ilman clomeja aikaansaatu kun taas neiti nro 2 on clomeillakierron tulos !!
Tulimme siihen tulokseen, että mieluummin kaksi vauvaa kun ei yhtään !!
Tästä kierrosta aloitamme uuden yrityuksen ja jouluna piinaillaan !!
Toki aion myös teroja syödä tämänkin kierron mutta enpä tiedä onko niistä mitään apua kun ei ainakaan nyt vuotoa niillä tullut??
Pää on ihan sekaisin nyt tästä uudesta alusta !
SONJAEMMA ihanaa, että neuvolassa käydessä kaikki Ok.
KIRPULLE onnea ultraan !!
EMMI vai sinne se metrinen sitten tuli..hyvä ettet päästänyt sitä teille pesimään, on niin hankala lähtemään pois, lojuu nurkissa viikkotolkulla !!
SYYSTOIVE Tervetuloa mukaan kuumeilemaan !! Ikä ei ole mikään este, vauvankaipuu on meillä kaikilla täällä valtava ja osa on jo saanut onnellisen alun mutta toivotaan että me kaikki saadaan se plussa testiin ennemmin tai myöhemmin.
SENNIINA Kauniita unia ja toivotaan, että nukkumatti viskaa reilusti unihiekkaa sinne teille päin jatkossa, mitä se sillä lailla sitä pihistelee ??
Kylvää sitä tietysti pitkin teitä kun on niin liukasta !!
ANI Testaa jo, tahtoo plussa-uutisia ja Pian ! !
PIETU Toivotaan että noi oireet ois lupauksia plussa-uutisista !!
Plussapöllyä täältä lähettelen !!
Nyt lähden loikkimaan suihkun kautta sänkyyn lukemaan kirjaa ja nautin kun huomenna on iltavuoro !!
Palailen taas aamusta terrorisoimaan teitä !
Isotikru
TRATTIS; pahoittelut koirulin poismenosta ja negasta. Itsekin sanonut ' hei-hei' koiralle ja kissoille, kovalle se otti. Vieläkin se koiruus sai itkun aikaiseksi, kun puhuin siitä yhden kanssa, joka menetti koiransa. Nykyinen koira on kanssa jo ihan aikuinen (8v.), toivottavasti pitkäikäisempi kuin se eka oma (9v.). Mutta ressukalta meni selkä, ei sitä voinut hengissä pitää..... *nyyh* ja niin vanhan koiran leikkaus ja opiskelijabudjetti ja leikkauksen todennäköinen apu jne... Ne ovat ihan kamalia päätöksiä.
No niin, nyt muut unohtui....
Aamuheräilyt myös täällä raskausoire :( Tai yöheräilyt ja valvomiset klo 3-5 aamuyöllä.
Onnittelut metrisen häädöstä Isotikrulle. Ja nyt mä unohdin, ketä se myös vaivasi, mutta hällekin aplodit sen karkoituksesta.
Täällä ei uutta, lääkäriaika saatu " reisimatojen" osalta :) Jospa lääkäri antaisi kunnon ohjeet tukisukkaostoksille.... ja katsoisi muutenkin, kuinka pahoja ne ovat.
Kaikki kunnossa, ainakin luulisin. On vaan niin sika kiirettä töissä, ettei ehdi kirjoittelemaan.
Huomenna alkaa pieni lomapätkä, niin sitten käyn ketjun läpi kunnolla ja yritän myös kirjoittaa.
Eipä tullut uni viime yönäkään, nukuin kyllä sellaisia pätkiä, mutta wc:ssä piti ravata 4x ja muutenkin olin valveilla ja mietin maailman menoa. Mutta ihme ja kumma, en ole väsynnyt (?) Oikeastaan olen melko varma, että uni katosi, koska neiti liikahti niin hurjalla tavalla masussa illan aikana, kun katseltiin jalkapalloa, että meikäläinenkin ihan huusi -a-p-u-a- :-)) Onhan se ihanaa, että vauva liikkuu, mutta mä pelästyin eilen, koska vauva teki sellaisia muljahduksia, ja tuntui, että pieni jalka tai käsi todellakin tulee masusta ulos. Ja yöllisillä wc-reissulla alavatsa painoi aivan törkeän paljon, eli vauva on saanut selvästi painoa lisää.
Muuten se artisti on Mary J. Blige, kirjoitin eilen väärin !!! Uusi Aretha Franklin, upea ääni ..
Mulla on aamuisin ihan hirveä nälkä sen jälkeen, kun lopetin iltaisen lämpimän aterian, hyvä, että saan leivät paahtimesta pois, kun niin huikoo. Noh se hyvä puoli on, ettei tuo paino ole noussut, eli edelleen olen siellä 68kg kohdilla. Mulla ne liitoskivutkin on hellittäneet ja tänään aattelin uskaltautua kunnon lenkille(kävely) ja hieman venytellä tätä jäykistynyttä kroppaa.
Senniina: Kuinkas meni viime yö ? Muuten tuohon rintavarustukseen .. Itsellä oli ihan normaalit rinnat sinne viikoille 13-15, ja sen jälkeen alkoivat nousta kuin pullataikina, nyt tuntuu, että iltaisin ne voisivat haljeta :-((
Sonjaemma: Sydänäänistä. Itselläni kuunneltiin ensimmäisen neuvola reissun yhteydessä eli viikoilla 10, mutta neuvolan th-sanoi, että saattaa olla niin ettei neuvolan dopplerilla vielä kuule, mutta kyllä se juna siellä oli ja kuului :-)) Mutta ihanaa on sitten ultrassa nähdä se syke.
Pietu: Sinne kanssa plussa onnea ...
Isotikru: Onnea uudelle kierrolle !!!!
Kirppu: Kiva, että kaikki on hyvin, nyt vain ultraan onnea !!!
Vm: Hyvä, että kaikki ok ! Ja hyvää miniloman alkua ..
Pinkerton: Toivottavasti saat hyvät tukisukat. Kuullostaa kurjalta vaivalta, ja helpottaako se yhtään loppuraskautta kohden vai lisääntyykö vain ?
T. emmi rv-22+3
Elekää jännittäkö enää minun takia.. täti alkoi hiipiä paikalle tuhrun muodossa ja eiköhän se päivän aikana jo vuolaasti tule esille... Kp nyt 33, eli aika myöhään on ovis (jos nyt on ollutkaan) ollut sitten niin. Noh, eipä lähdetä kirves kainalossa minnekään vaan aloitetaan uudestaan :)
Pitänee kait minunkin siirtyä ovista tikutteleen. Koskaan ennen en ole sitä tehnyt, mutta josko nyt olisi aika :) Te jotka tikutatte, niin tilaatteko netistä niitä vai ostatteko apteekista? Onko joku sellainen merkki, mikä olisi mahdollisimman yksinkertainen käyttää tämmöiselle vasta-alkajalle?
Luin eilisillan viestinne läpi mutta mitään en taas muista.. höh.. Kirpulla ainakin oli hyvä ja positiivinen raskausolotila.. kiva kuulla. Senniinalleko meinasi metrinen tulla kylään.. hui. Onneksi sait häädettyä pois :) Pietulla oli _lupaavia_ mahan nippailuja.. Olkoon ne niitä *vinks vinks* (iskee silmää)
Nyt pitää pukea kuopuksen päälle ja lähteä kauppaan.
Palataan!!
ANI
Pistin metrisen sinun kontollesi, vaikka Emmiä se oli käynyt kiusaamassa!!! Noh, toivottavasti ei tule enää sinne eikä kenellekään meistä.. *hus hus*
Lahopää ANI
Ihan ekaksi emmi kyselit eilen hb:sta raskauden aikana. Minulla on molemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut itselleni korkea hb eli n. 135 kun normaalisti se on luokkaa 120. Kummassakaan odotuksessa ei ollut ongelmia enkä ole rautaa tarvinnut syödä. Ei ole kyllä selvinnyt mistä tuollainen nousu johtui. Taas näissä km.ssa tuo hb oli ekalla neuvolakerralla sen 137, mikä ei ole minun normaalia. No viimeisen km:n jälkeen se tipahti n. 100 joten söin yhden paketin rautaa jotta pää kestäisi pystyssä. Oli tuo veren hukka niin valtaisaa.
Vm:lle mukavaa minilomaa ja mukava että olet mukana porukassa. Isotikru sai stiten sarven karkoitettua,hyvä niin.
Sonjaemman kuulumisia oli mukava lukea ja että kaikki on hyvin. Np-ultra aikakin sinulla oli jo tiedossa,sitä odotellaan.
Harmittavia nuo pinkertonin reisimadot. Toivotaan että apu löytyy sukista.
Ja entäs ani, jaksaa piinata meitä ja itseään. Täällä odotellaan sitä sinun plussauutista..... edelleen peukkuja...
Jotenkin tämä sää masentaa mieltä aika ajoin entisestään. Kaikki on niin harmaata ja sumun peitossa. On niin vaikeaa alkaa miettimään joulun valmisteluja. Kummilapsille pitäisi alkaa miettimään lahjoja kun tietäisi mitä. Mitä vanhemmaksi tulevat sen vaikeampaa. Toisaalta se lahjojen osto on ihanaa silloin kun tietää mitä he toivovat mutta jos ei ole hajuakaan niin sitten ollan kaupassa ihan kysymysmerkkinä ja aika menee pyörimiseen. Niin ja sitten on ne omat. Nuorempi on kirjoittanut sellaisen listan kopioiden lelukuvastot järjestyksessä paperille ja niitä on varmaan se 200 kpl. Vanhempi teki top 10 listan niin kuin pyysin ja kaikki ihan järkeviä lahjoja suksista cd:n. Siinä sitä pariksi viikoksi tekemistä.
Mahanippailut jatkuvat aika ajoin mutta tänään oli sitten sellaista menkkamaista jomotustakin joten tämä nyt voi olla mitä vain. Ainahan sitä parasta toivoo.... Nyt siis 21/29-30 lämpöjä en ole mitannut kertaakaan. Ei vain jaksa sellaiseen enää alkamaan. Greippimehunkin juominen loppui ennen ovista kun mies kittasi sitä litra kaupalla jääkaapista ettei itse kerennyt sitä juomaan. Enkä viitsinyt hänelle huomauttaa että se on minun limoja varten;) Sen kyllä huomasin että limat tuli selvästi vaikka en sitä koko kahta viikkoa juonutkaan. Sitten aamuisin olen napsinut e-vitamiineja joissa on vehnänalkioöljyä ja sitten vielä multitabseja. Joten kotikonsteja on käytössä jonkin verran, ei muuta kuin odotellaan....
Nyt työt kutsuu,palataan.Tulkaahan uudetkin palstautumaan ja kertomaan kuulumisia.....
-pietu-
Olin jo kerennyt viestin lähettämään ja huomasin viestisi. Ei muuta kuin uutta yritystä. Itse olen tilannut netistä aconin tikkuja. On muistaakseni 14 kpl ja maksaa 16.50¿. Yleensä on tullut seuraavana päivänä postilaatikkoon. Ja noita tikkuja olen myös puolittanut kynsisaksilla ja silti näyttäneet toimivan. Siksi puolitan kun tikutan aamuin illoin.
Palataan...
-pietu-
En millään pysy listan kuulumisten mukana, joten anteeksi jälleen omanapaisuuteni...
Lähinnä tässä ihailen teitä nelikymppiset, jotka yhä jaksatte kuumeilla... no, kuumeilin minäkin keväällä, kun liityin tähän listalle, mutta raskauden odotus ei kestänyt kuin 4kk.... hiukan osaan kuvitella sitä pettymyksen määrää, jos raskaus ei onnistu kuukaudesta/vuodesta toiseen...Toivon kaikille hurjasti onnea raskautumiseen!!
Tämä nelikymppisten kuumeilu antaa kylläkin uskoa minullekin... siihen, että uskaltaisin vielä tämänkin vauvan jälkeen toivoa lisää.. Mies ei taida olla kovin suostuvainen. No, kunhan saamme tämän vauvan ensin elävänä ja terveenä kotiin. En vain voi olla haaveilematta siitä tytöstä....
Mutta tämäkin pikkupoika on yhtä raskas kuin kaikki poikani!
Kaikissa raskauksissa olen ollut töissä loppuun asti. Nyt alkaa tuntumaan siltä, että taidan jäädä sairaslomalle muutamia vkoja ennen loman alkua. Työmotivaatio on nollassa. Aamuisin en millään jaksaisi lähteä töihin. Tosin näin töissäkäymällä aika kuluu nopeemmin.
Miten te muut odottajat? Oletteko miettineet sairaslomalle jäämistä tai muuta... ainahan on mukavampi, ettei tule mitään fyysistä vaivaa, mutta jo pelkästään sellainen jaksaminen saattaa loppuraskaudessa olla vaikeaa.
Kiitos Sonjaemma ja muutamat muut terveisistänne.
Kertoilin viimeksi perjantain punktion jälkeisiä tuloksia. Lauantaille varauduttiin pikasiirtoon, mutta ei ollut mitään siirrettävää. Pregnyl + muut tuottivat ne neljä suurta rakkulaa + muutaman pienemmän, joista löytyi vain 2 munasolua. Vain yksi oli kypsä, mutta se ei hedelmöittynyt. Eli siinä syy kun ei siirretty :(
Biologi sanoi silti, että on ihan normaalia, että jokainen munasolu ei hedelmöity, joten johtopäätöksiä ei voi vielä vetää. Lääkäri oli jo biologin kanssa sopinut, että seuraavalla kerralla tehdään sekä IVF että ICSI. Kiva kuulla taistelutahtoisista yhteistyökumppaneista!!
Sonjaemma, viestisi piristi eli kannattaa jatkaa. Haluaisin kysyä muutamia asioita, jookos? Lisättiinkö ekan piikityksen lääkemääriä, jotta kasvaisi enemmän munasoluja? Osaatko neuvoa kokeneempana ;) miten päästään plussalle?? Voin kuvitella vain surun tunteen kun meni kesken.
Esittelen vielä vähän lisää itseäni, kun esittely oli pudonnut jonnekin matkan varrelle. Ikä 39, mies 32, tuntemattomasta syystä lapsettomuus. Normaalipainoinen, en tupakoi, työstressi on tosin painanut kovasti menneinä vuosina, nyt helpottaa jo, yritystä 1,5 v. Ei aikaisempia lapsia.
Tammikuuhun tähtäillään nyt, kun taukoa pitää olla ja sitten on sairaalassa joulutauko. Ehkä hyvä näin, niin ehtii palautua tästä.
Sonjaemmalle plussaonnea ja menestystä! Niin ja muillekkii!
Maiti - töissä taasen (kotona piuhat tökkii....)
Ensinnäkin Maitille pahoittelut alkionsiirron epäonnistumisesta :( Mutta kuten me täällä sanomme; häntä pystyyn ja uutta matoa koukkuun ;)
Jospa Pietu sillä ei ole väliä, kuka ne greipit juo ja kenen _eritteitä_ ne lisää *hih*.. Toivottavasti auttoi, vaikka armaasi ne joikin ;) Minä myös ostin tänään kaupasta parit litrat greippimehua. Tässä pitää nyt kaikkensa yrittää.. greipeistä ovistikkuihin :)
Joululahjaostoksia on täälläkin pähkäilty. Parit paketit olen jo ostanut, mutta suurin osa on vielä kaupassa *huh*. Olen samaa mieltä, eli kiva ostaa silloin, kun tietää mitä ostaa ja kenelle. Se hoomoilasena pyöriminen kaupoissa ei oikein inspiroi...
Harmillista emmi, että olet kärsinyt unettomuudesta. Mutta jospa luonto näin valmistaa äitiä tuleviin yösyöttöihin sun muihin unettomiin öihin. Vauvan muljahdukset voi toisinaan tuntua aika hurjilta. Noilla viikoilla vauva mahtuu vielä heittään kärrynpyörää, mutta se vasta mojovalta tuntuukin, kun vauva loppuviikoilla kääntyy pää alaspäin.. Se se vasta muljahdus on :)
Talelle onnea odotukseen. Käyppä kertomassa kuulumisia :)
Minä taidan nyt metsästää netistä ovistikkuja :) Oletko Pietu tilannut ne mammaksin sivuilta, ja onko aconilla omat sivut? Ja sitten vielä avuttoman aloittelijan kysymys: millä kiertopäivillä te tikuttelijat olette alkaneet tikutella ovista?
Kiitos etukäteen tiedoista!!
ANI kp 1
YES YES NYT SE ykssarvinen vihdoinkin hävisi kaksintaistelun ja Täti sai vallan...on se kumma miten sitä voikin jostain niin kamalasta kun Tädistä olla näin onnellinen..
Joulupukille on nyt lähdössä se SUURIN joululahjatoivomus....
Apteekin kautta tänään kotiin ja clomit ja terot käyttöön tässä kierrossa !!
Trattikselle pahoittelut negasta mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon, niin kauan kun täti pysyy poissa on toivoa !!
Mukavaa tiistaita kaikille kultsuille ...tää lähtee nyt trallatellen tekee töitä !!
T. ex-ykssarvinen !!