Hyväksytkö erilaisuuden ja suhtaudut kaikkiin ihmisiin avoimesti?
Kommentit (176)
Kyllä ja ei. Erilaisuus on ok, mutta en ole avoin, vaikkain alkuun olen ystävällinen, enkä halua olla kaikkien kanssa tekemisissä. Live and let live.
En. En tunne murhaajia, terroristeja yms, enkä haluakaan tuntea
Hyväksyn erilaisuuden kyllä mutta en ole sinisilmäinen.
En hyväksy enkä suhtaudu avoimesti kaikkiin/kaikkeen. Näytän sen siten, että en ole tekemisissä sellaisten henkilöiden kanssa. Tuskin heitäkään minun kanssa olo kiinnostaa. En myöskään jaksa kuunnella nykypäivän ulinaa kaikesta.
Hyväksyn, niin kauan kuin kohtelee muita hyvin, empaattisesti, arvostaen, kuunnellen, ei pyri hyväksikäyttämään eikä huijaamaan. Mikään syy ei oikeuta toisen kiusaamista, silloin puolustaudun.
Aivan aatanan savoimesti suhtaudun kaikkiin idiootteihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei. Erilaisuus on ok, mutta en ole avoin, vaikkain alkuun olen ystävällinen, enkä halua olla kaikkien kanssa tekemisissä. Live and let live.
Minulla erilaisuus ei ole syy, etten haluaisi olla tekemisissä, mutta sellaisten negatiivisten ihmisten kanssa en pysty olemaan kovin pitkään.
Olen kaikkia ihmisä kohtaan varovainen, enkä luota keneenkän. Erilaisuuden hyväksayn, jos henkilöllä on sama elmänkatsomus kuin minulla. Ulkonainen olemus vaikuttaa paljon käsitykseeni millaisen ihmistä pidän.
Kaikki ovat erilaisia ja saavat olla. Ulkonäöstä ei voi usein päätellä mitään. Hienosti pukeutuneet voi olla tylyjä ja epähygieenisiä (mm. eivät pese käsiään vessassa).
Kaikki voivat tasapuolisesti pysyä omalla alueellaan. Ei tungeta tuntemattomien lähelle ja verbaalisesti ei käyttäydytä rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
En. Mielipiteeni voi kuitenkin yrittää muuttaa. En arvosta korkealle ihmisiä jotka etuilevat, puhuvat rumasti asiakaspalvelijoille, eivät pese käsiään vessakäynnin jälkeen, polttavat tupakkaa bussipysäkillä kun siellä on muitakin tai roskaavat.
Onpa sulla pienestä kiinni arvostamisen.
Mä en taas tykkää sellaisista jotka tekevät suoraan pahaa jollekin toiselle. En tarkoita edes mitään pahaa puhumista vaan ihan konkreettisia juttuja.
Esim. joillekin näyttää olevan huvittavan epäselvää että ei toisia voi käydä kysymättä "auttamaan" rikoksilla.
Myöskin se on epäselvää nähtävästi joillekin, että perheen ulkopuolelta tehtävät asiattomuudet esim.viranomaistaholta on paljon paheksuttavampaa kun mitä perheen sisällä tapahtuvat asiat
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka ihan rikoksiksi luettavat asiat. Veikkaan että suurin osa niistä on sellaisia joista moni ei pidä
Teot puhuu puolestaan myös siinä millainen ihminen on
Jos tekee rikoksia jollekin on paha ja iljettävä ihminen. Ei löydy mitään perusteita sellaiseen jolloin sitä.voitaisiin pitää hyvänä asiana.
Katson pitkään, jos ihminen on vaatetukseltaan epäkohtelias. Eli saa olla vaikka 100 v vanhat vaatteet, mutta puhtaat täytyy olla ja sopia edes jotenkin yhteen. On kohteliaisuutta vilkaista vähän, mitä pukee päälleen.
En myöskään siedä yhtään haisevia enkä humalaisia ihmisiä.
Kyllä, ehdottomasti. Nytkin olen paikassa, jossa ei muuten olisi järkevää ja mielekästä olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikkia ihmisä kohtaan varovainen, enkä luota keneenkän. Erilaisuuden hyväksayn, jos henkilöllä on sama elmänkatsomus kuin minulla. Ulkonainen olemus vaikuttaa paljon käsitykseeni millaisen ihmistä pidän.
Peruspersulta kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Katson pitkään, jos ihminen on vaatetukseltaan epäkohtelias. Eli saa olla vaikka 100 v vanhat vaatteet, mutta puhtaat täytyy olla ja sopia edes jotenkin yhteen. On kohteliaisuutta vilkaista vähän, mitä pukee päälleen.
En myöskään siedä yhtään haisevia enkä humalaisia ihmisiä.
Mites ne muiden vaatteet kuuluvat sinulle, kun valtaosaa ei kiinnosta tuollainen "kohteliaisuus " eikä tarvitsekaan.
Ja mitäköhän tarkoitetaan hyväksymisellä?
Minusta sillä ei voida tarkoittaa, että ei ikinä esim. vitsaile erilaisuudella kuten vaikka aksenteilla. Tietenkin rajansa kaikella ja missä seurassa sanoo ja mitä. Menee silloin vähän liian tosikkomaiseksi erilaisuuden "kunnioittaminen."
Ja ei, ei se nyt kovin paheksuttavaa ole, jos ei hirveän avoin ole ihan joka asiassa. Perusoikeuksiin kuuluu myös, että ihmisellä saa olla omat hyväksymis ja avoimuus asteet asioissa.
Miksi ylipäätään jonkun tietyn ihmisen hyväksymiset ja avoimuus olisi muutenkaan muiden asia? Ei se ole muuta kun niiden, jotka ovat tekemisissä keskenään ja voivat sitten käydä vaikka kiivaita keskusteluja niistä.
Kaikkein sairainta mitä tiedän on että jonkun valehdellaan olevan jonkinlainen tai "erilainen" jotta saataisiin jotain agendaa vietyä eteenpäin. Sanotaan nyt vaikka että valehdellaan jonkun olevan erilainen vaikka ei ole.
Näinhän saatetaan tehdä esim. kostona juuri sellaiselle, jonka ei katsota olevan tarpeeksi avoin erilaisuudella. Eikö olekin oksettavaa! Ihan kun tuo olisi kamalin luonteenpiirre, mitä ihmisellä voi olla mistä pitää vielä rangaistaan.
Erilaisuus on musta tyhjää sanahelinää. Ihmisillä on rajallinen määrä erilaisia variaatioita henkisissä ja fyysisissä ominaisuuksissaan ja jossain on aina joku joka on samanlainen kuin sinä, vaikka kyse olisi mistä asiasta.
Sitten on tapoihin ja kulttuuriin liittyvät erilaisuudet, riippuen siitä missä olet kasvanut ja mitä olet omaksunut. Jos menet paikkaan jossa on erilainen kulttuuri, olet erilainen kuin muut, mutta on itsestään selvä asia että et käyttäydy samalla tavalla kuin muut paikassa minne olet mennyt.
Jos olet esimerkiksi cp-vammainen, olet cp-vammainen. Siinäkin on jonkin verran ihmisestä riippuen samoja ja erilaisia ominaisuuksia eri cp-vammaisten välillä ja tiettyjä erilaisuuksia verrattuna ihmiseen joka ei ole cp-vammainen.
Riippuu asiasta mitä hyväksyn toisissa ja mitä en hyväksy toisissa. Hyvä on toki ymmärtää että jokainen tulee sieltä mistä sattuu tulemaan ja kaikkeen on joku syy. On tiettyjä asioita, mitä tuomitsen toisissa aina tai teen päätelmiä heistä niiden perusteella, mutta en välttämättä ilmaise mielipidettäni heistä mitenkään ja suhtaudun heihin samoin kuin kaikkiin muihinkin, eli sen mukaan miten se sattuvat kulloisessakin tilanteessa käyttäytymään ja miten he kohtelevat minua. On tiettyjä asioita, mitä en koskaan hyväksy toisissa ihmisissä olivatpa heidän syynsä mitä tahansa.