Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö raakaa jauhelihaa?

Vierailija
08.02.2023 |

Äsken laitoin mausteet jauhelihaan ( halpa sikanauta) ja paistelin sen pannulla.
Kyllä maistelin sitä raakana oliko maut kohdallaan. Tyttäreni kauhistelee ja saarnaa trikiineistä ja botuliinista.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sitä ei saa enää syödä missään tapauksessa.

Vierailija
2/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa voi syödä sellaisenaan raakana. Jauhenliha tulee asianmukaisesti puhdistaa ennen nauttimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä nautaakaan, vaikka kokolihapihvi saakin olla sisältä aika punainen.

Vierailija
4/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön. Huuhtelen siivilässä kylmällä vedellä. Me on kivoja kuin kastematoja. Napsin ruokaa laittaessa. En oo tullut kipeäksi ikinä. Tykkään eniten broilerin jauhelihasta.

5/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Olen aina syönyt, jo lapsena 1960-luvulla. Hengissä edelleen, Mikäs pahan tappais :D

Vierailija
6/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Raakaa ja kypsää lihaa ei saa edes käsitellä samoilla välineillä.

Vierailija
7/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanlihaa syön. Välillä ostan asioikseni tartaria, välillä maistan paketista muuten vain.

Vierailija
8/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistan kyllä lihapullataikinaa.

Eli kyllä.

Vierailija
9/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön. Huuhtelen siivilässä kylmällä vedellä. Me on kivoja kuin kastematoja. Napsin ruokaa laittaessa. En oo tullut kipeäksi ikinä. Tykkään eniten broilerin jauhelihasta.

Kiva vetää se metrien pituinen lapamato sitten per**eestä.

Vierailija
10/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rauhassa vaan sika-nauta jauhelihaa tai pelkää sikan jauhelihaa.Siitä saa helposti lapamadon raakana.Mutta takaa laihdut.!Usa:sahan julkikset istuttaa itseensä vatsalakuun lapamadon joku plk. Pysyvät Laihoina.

Vierailija
11/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudanlihaa syön. Välillä ostan asioikseni tartaria, välillä maistan paketista muuten vain.

Tartarlihaan käytetään vain tuore vastajauhettu naudan jauheliha, ei sellainen mikä on pakattu.

Vierailija
12/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Vierailija
13/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartarlihaan käytetään vain tuore vastajauhettu naudan jauheliha, ei sellainen mikä on pakattu.

Parhaissa ravintoloissa on tuo filee tai paisti kokonaisena kylmävitriinissä näytillä ja voit itse valita palan mistä tartar jauhetaan. Halutessasi näet myös miten se jauhetaan.

Vierailija
14/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kanankin raakana

Vierailija
15/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos, oon kuvitellut olevani läpipasko. Eläköön vaan suolistossa, pysyn laihana ja voin syödä mitä tahansa. Mä en oo ikinä kipee, ei ees flunssaa.

Vierailija
16/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan aina kissallani. Jos sille kelpaa, niin itsekin syön raakana. Noin 2/3 kerroista kelpaa kissalleni.

Vierailija
17/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on mahdollista. Raakana tottakai.

Vierailija
18/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön.

En tosin suomalaista pakettijauhelihaa mutta Italiassa vähintään kerran viikossa tuoreesta vasikanlihasta tehdyn "crudon" eli tartarpihvin. Ilman mitään mausteita tai lisukkeita, puhdas lihan maku on niin hyvä!

Mun lapsuudessa 60 luvulla mummoni jauhatti lihaa kauppahallissa ja syötti mulle leivän päällä varmaan 2v lähtien

Vierailija
19/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mutta lapsena söin, äiti sai hepulin kun aina oli pienen sormen mallinen reikä kelmussa ja nokareita koukittu :D

Vierailija
20/39 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tiedän tämän kyllä. Siitä huolimatta uskallan maistaa myös tuoretta, hyvälaatuista naudan jauhelihaa paketista.