Ahneet kaupan myyjät ! Lopettakaa se lakkoilu heti.
Kuinka te kehtaatte lakkoilla, nyt elintarvikkeiden hinnat vain kallistuvat. !
Teette toki tärkeää työtä kutsumusammatissanne, mutta yrittäkää nyt vain ymmärtää, ettei kaikki pyöri rahan ympärillä. Me asiakkaat joudumme maksamaan ostoksistamme enemmän, jos teidän suuria palkkoja
vielä korotetaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tuo lakko auta mihinkään: jos nyt tulee suuret korotukset, niin se johtaa siihen, että kaupan sektori nostaa hintoja maksaakseen ne korotukset. Sitten myyjät ovat taas samassa tilanteessa, että rahat ei muka riitä. Opetelkoot käyttämään rahaa, niin se riittää. Vaatisivat mieluummin elintarvikkeiden hintojen laskemista, jotta rahat riittäisi.
Jaahans. Ja minkäs suuruisella palkalla se sinä elät?
2000 € brutto _lisineen_ ei ole ok palkka. Siis tuo sellaiselta kuulta, kun on onnistunut saamaan 35-37h/ vko. Sopimuksessahan seisoo 25 h/ vko, että jollain viikolla voi olla vain se 25 h.
Ja mene sinä vaatimaan niitä elintarvikkeiden hintojen laskua!!! Me tarvitaan rahaa muuhunkin. Se kun on ostettava kohta taas lapsille kevätkenkää, maksettava talven sähkölaskut ja autokin tarvii säännöllisesti bensaa tankkiin.
Minä en saa palkkaa lainkaan. Olen sijoittaja. Mutta ihan oikeasti, ottakaa nyt päänne pois sieltä marttyyriluolasta ja miettikää asiaa (enkä missään väittänyt etteikö kaupan myyjä saisi saada enemmän palkkaa, kunhan vain totesin faktan, että ei palkankorotus heitä yhtään auta. Se on pikalaastari ja kohta ovat taas samassa jamassa): kun kaupan myyjille maksetaan enemmän, niin jostainhan sen rahan on tultava, eikö niin? Mistäs luulette, että se raha tulee? Kaupan sektorin on nostettava hintoja, jotta voivat maksaa ne kohonneet palkkakulut.
Jos käteen jää 2200 euroa kuukaudessa, niin kyllä sillä saa lasten kengät ja autoon bensaa. (Enkä edelleenkään väitä etteikä kaupna myyjät saisi saada enemmän palkkaa).
Olen sijoittana huomannut etteivät ihmiset oikeasti osaa käyttää rahaa. Aina vingutaan ettei raha riitä mihinkään ja samaan aikaan tehdään aivan käsittämättömiä taloudellisia päätöksiä.
Suosittelen kyllä kaikille siirtymistä pois palkka-akselilta ja siirtymistä sijoitusakselille. Saa sitten kantaa vastuun omasta taloudestaan kokonaan itse ja miettiä mitä haluaa kuukaudessa tuhlata ja sitten hankkia ne rahat.
Taidat olla "sijoittaja" joka on "sijoittanut" lähinnä työttömyystuella elämiseen, sen verran höpinää tuo kommenttisi. Oletko kenties saanut "sioitusoppisi elämämkolusta?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen rivimyyjä ei todellakaan saa 2200 euroa käteen per kuukausi.
Lehdessä oli haastateltu yhtä, joka sanoi, että käteen jää n 2200 kuussa
Niin, täysillä ikälisillä ja täysillä tunneilla plus hyvillä lisillä. Tämä tarkoittaa siis suunnilleen jokaista kuukauden sunnuntaita, iltoja yms. Ei normaalia tilannetta. Sama myyjä sanoo myös, että vähemmillä viikolopputöillä käteen jää n. 1900 eur. Toisekseen suurin osa alalla olevista myyjistä tekee vajaata työaikaa ja kokemuslisiä ei tule kaikille. Joten yksittäinen myyjä ei edusta koko alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tuo lakko auta mihinkään: jos nyt tulee suuret korotukset, niin se johtaa siihen, että kaupan sektori nostaa hintoja maksaakseen ne korotukset. Sitten myyjät ovat taas samassa tilanteessa, että rahat ei muka riitä. Opetelkoot käyttämään rahaa, niin se riittää. Vaatisivat mieluummin elintarvikkeiden hintojen laskemista, jotta rahat riittäisi.
2000 € brutto _lisineen_ ei ole ok palkka. Siis tuo sellaiselta kuulta, kun on onnistunut saamaan 35-37h/ vko. Sopimuksessahan seisoo 25 h/ vko, että jollain viikolla voi olla vain se 25 h.
Ja mene sinä vaatimaan niitä elintarvikkeiden hintojen laskua!!! Me tarvitaan rahaa muuhunkin. Se kun on ostettava kohta taas lapsille kevätkenkää, maksettava talven sähkölaskut ja autokin tarvii säännöllisesti bensaa tankkiin.
Minä en saa palkkaa lainkaan. Olen sijoittaja. Mutta ihan oikeasti, ottakaa nyt päänne pois sieltä marttyyriluolasta ja miettikää asiaa (enkä missään väittänyt etteikö kaupan myyjä saisi saada enemmän palkkaa, kunhan vain totesin faktan, että ei palkankorotus heitä yhtään auta. Se on pikalaastari ja kohta ovat taas samassa jamassa): kun kaupan myyjille maksetaan enemmän, niin jostainhan sen rahan on tultava, eikö niin? Mistäs luulette, että se raha tulee? Kaupan sektorin on nostettava hintoja, jotta voivat maksaa ne kohonneet palkkakulut.
Jos käteen jää 2200 euroa kuukaudessa, niin kyllä sillä saa lasten kengät ja autoon bensaa. (Enkä edelleenkään väitä etteikä kaupna myyjät saisi saada enemmän palkkaa).
Olen sijoittana huomannut etteivät ihmiset oikeasti osaa käyttää rahaa. Aina vingutaan ettei raha riitä mihinkään ja samaan aikaan tehdään aivan käsittämättömiä taloudellisia päätöksiä.
Suosittelen kyllä kaikille siirtymistä pois palkka-akselilta ja siirtymistä sijoitusakselille. Saa sitten kantaa vastuun omasta taloudestaan kokonaan itse ja miettiä mitä haluaa kuukaudessa tuhlata ja sitten hankkia ne rahat.
Taidat olla "sijoittaja" joka on "sijoittanut" lähinnä työttömyystuella elämiseen, sen verran höpinää tuo kommenttisi. Oletko kenties saanut "sioitusoppisi elämämkolusta?"
olen ollut toki työelämässäkin ja aloitin sijoittamisen sitä kautta: elin köyhyysrajalla tietoisesti ja omasta halusta: ihan kaikki ylimääräinen sijoitettavaksi. Kun sijoitukset sitten alkoivat olla määrällisesti tarpeeksi suuria, siirryin pikkuhiljaa kokonaan sijoittajana elämiseen ja jossain vaiheessa aloin sitten elää tuotoilla. Kun koin, ettei työelämällä ole antaa minulle mitään haastetta, niin tämä oli luonnollinen askel. Ja kyllä: olen saanut sijoitusopini myös elämänkoulusta. Sellaista se sijoittajana eläminen on: juttelet muiden kanssa ja otat oppia sinulta kokeneemmilta, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. On minulla oma yrityskin, mutta se on sellainen pikkuriikkinen firma, jossa ei tehdä juuri mitään, mutta joka on hyvä olla kuitenkin olemassa. sekin on osa sijoitusstrategiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen rivimyyjä ei todellakaan saa 2200 euroa käteen per kuukausi.
Lehdessä oli haastateltu yhtä, joka sanoi, että käteen jää n 2200 kuussa
Niin, täysillä ikälisillä ja täysillä tunneilla plus hyvillä lisillä. Tämä tarkoittaa siis suunnilleen jokaista kuukauden sunnuntaita, iltoja yms. Ei normaalia tilannetta. Sama myyjä sanoo myös, että vähemmillä viikolopputöillä käteen jää n. 1900 eur. Toisekseen suurin osa alalla olevista myyjistä tekee vajaata työaikaa ja kokemuslisiä ei tule kaikille. Joten yksittäinen myyjä ei edusta koko alaa.
Ajatelepa, että jotkut osaa elää työmarkkinatuella. Luultavasti nämä saavat maksimimäärän asumistukeakin, joten sanotaan vaikka, että heille jää käteen se työmarkkinatuen 570 euroa ja tällä summalla elävät ihan hyvin. joillain on jopa autokin ja lapsia (lapsista saa sitten lapsilisää sun muita)
Vierailija kirjoitti:
Työ vapauttaa, vai miten se nyt meni.
Saksassa rikos,Suomessa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000 €/ kk BRUTTO, kuten kirjoitin! JOS tunteja on ollut 35-37/ vko, kuten kirjoitin, ja kun kaupan alan sopimukset pyörii välillä 20-30 h/ vko, niin on viikkoja, että tunnit jää sinne sopimuksen mukaiseen minimiin!! Ja tuo 2000 € brutto sisältää jo sunnuntai- ja pyhäkorvaukset.
Sulla ei ole kyllä pienintäkään hajua siitä, että alle 2000 € nettokuukausituloilla ei tehdä "käsittämättömiä taloudellisia päätöksiä"! Asumiseen, kulkemiseen, ruokaan ja lapsiin se raha menee. Toki lapsista voisi sanoa, että ovat ne "käsittämätön taloudellinen päätös", mutta se on myöhäistä nyt. Ja jotain pitäisi joka kuukausi sinne sukanvarteenkin jäädä, koska pyykkikone voi hajota huomenna, samoin auto jne.
Ja mun pää ei ole yhtään missään martyyriluolassa. Eipä tässä tämän realistisempi ja jalat maassa enää voi olla. Palkan on vain vastattava nousseisiin elinkustannuksiin, jotka kolahtaa ihan erityisesti meille, jotka ei tukia saada ja jotka ollaan jo tähän asti eletty niukasti. Ja kun niitä elinkustannuksia on muutakin kuin ruoka.
Taitaa nyt vain itseäsi pelottaa, että sijoitukset menee per*iilleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000 €/ kk BRUTTO, kuten kirjoitin! JOS tunteja on ollut 35-37/ vko, kuten kirjoitin, ja kun kaupan alan sopimukset pyörii välillä 20-30 h/ vko, niin on viikkoja, että tunnit jää sinne sopimuksen mukaiseen minimiin!! Ja tuo 2000 € brutto sisältää jo sunnuntai- ja pyhäkorvaukset.
Sulla ei ole kyllä pienintäkään hajua siitä, että alle 2000 € nettokuukausituloilla ei tehdä "käsittämättömiä taloudellisia päätöksiä"! Asumiseen, kulkemiseen, ruokaan ja lapsiin se raha menee. Toki lapsista voisi sanoa, että ovat ne "käsittämätön taloudellinen päätös", mutta se on myöhäistä nyt. Ja jotain pitäisi joka kuukausi sinne sukanvarteenkin jäädä, koska pyykkikone voi hajota huomenna, samoin auto jne.
Ja mun pää ei ole yhtään missään martyyriluolassa. Eipä tässä tämän realistisempi ja jalat maassa enää voi olla. Palkan on vain vastattava nousseisiin elinkustannuksiin, jotka kolahtaa ihan erityisesti meille, jotka ei tukia saada ja jotka ollaan jo tähän asti eletty niukasti. Ja kun niitä elinkustannuksia on muutakin kuin ruoka.
koita nyt rauhoittua....
minäpä kirjoitin, että saa 2200 nettona, kuten mediassa tänään oli tietoa. Ymmärrän toki, että kaikki ei saa.
mistäs sinä tiedät mistä minulla on tietoa ja mistä ei?
tällä hetkellä minulta menee kuukausittaiseen elämiseen 750 euroa kuussa. Siinä on ruoat ja asumiskulut sekä sähkö. En laskenut mukaan esimerkiksi loma-asuntojeni menoja, vain tämän vakituisen. Sijoittamista voi tehdä pienilläkin summilla. Itse aloitin sen joskus opiskelija-aikana 10 euron kuukausittaisella summalla. Laskin, että saan sen summan helposti kasaan, kun vain jätän kauppaan sipsit ja limut. Sain usein enemmänkin sitten säästöön.
Ja tiedän, että esimerkiksi työmarkkinatuella elävät pari kaveriani elää vieläkin vähäisemmällä määrällä. Kyllä se onnistuu, jos haluaa opetella.
Vierailija kirjoitti:
ymmärräthän sinä, että kun niin palkkoja nostetaan, niin sitten muut kustannukset nousee siinä samalla ja myyjät ovat sitten taas samassa tilanteessa? Eli palkankorotukset ei auta pitkässä juoksussa yhtään. On silmänlumetta uskotella itselleen, että ne auttaa. Palkankorotuksen mukana saattaa joskus veroprosenttikin sitten nousta.
Minua ei pelota sijoitusten persiilleen meno, olen jo kaukana siitä pisteestä: pääoma on jo saatu takaisin ja oikeastaan sijoitan nykyisin vain voitoilla. Lisäksi sijoittajan uralla oppii lopulta sijoittamaan monenlaisiin kohteisiin, koska sijoituskurssit heiluvat ihan normaalistikin ylös-alas. Kun sijoituskohde A sukeltaa tänään, niin B nousee. Silloin ei myydä A:ta, vaan B, jos pitää saada jostain enemmän rahaa. Tuo sijoitusmaailma on sekin sellaista puuhaa, että pitää pitää jalat maassa eikä saa olettaa mitään ;)
Kaupat pitää pienellä palkalla myyjiä osa-aikaisessa työssä. Etenkin suuret, hyvin tuottavat ketjut. Kun olin vielä itse kaupan alalla, etsin itselleni uutta työpaikkaa muutettuani Etelä- Suomeen. Olin yllättynyt kun City-market tarjosi vain 24h työtä viikossa, toinen ketju 20! Sain sitten 30h kolmannesta, olin 15 vuotta ja jumankeuta, olen nyt lähestymässä eläkeikää. Eläke jää pienemmäksi kuin lyhyemmän aikaa työelämässä olleilla kokoaikaista työtä tehneillä!
Jos olisin silloin nuorena tullut ajatelleeksi tätä, olisin hakeutunutkin mieluummin vaikka tehtaaseen töihin!
ap on tyyliin joku turtolan sittarin kauppias joka joutuu sitkuttamaan köyhyysrajalla kun ahneet kassatytöt ja tuottajat vaativat aina vaan enempän