Kun puhutaan ettei tietty ikäkausi ei enää pääse eläkkeelle, niin mihinkäs sitten?
Kommentit (25)
Tätä nimenomaan halutaan, että ihminen kuolee pois ennen eläkettä. Ihmisen arvo mitataan vain työnteon kautta.
Näin se nykyään on.
Kyse on kai ennemminkin siitä, että eläkkeitä nykymuodossaan ei voida enää maksaa tulevaisuudessa. Maksettavat summat putoaa rajusti, kun väestö pienenee ja eläkkeiden maksajia on paljon vähemmän.
Jokainen fiksu aloittaa omaehtoisen varautumisen vanhuuden varalle.
Omilla säästöillä tai sossun tuella?
lapio kouraan ja näytetään paikka että tuhon kaivat. Jos kokoomus johdossa niin köyhille huonompi lapio josta täytyy pulittaa vuokraa.
Tietenkin pääsee, nyt nelikymppisten eli suurimman ikäluokan jälkeen eläkkeelle jäävät sukupolvet pienenevät ja tietenkin pääsevät eläkkeelle.
Idioottimaisia väitteitä levitään jostain syystä. Mitä niille muuten tehtäisiin, kun eivät enää pystyisi töissä käymään. Sitä vartenhan kerätään eläkemaksujakin, että saisi aikoinaann paremman kuin minimieläkkeen.
Hautaan. Elinajanodote alkaa laskea, kun ihmiset eivät liiku ja syövät roskaa ja lisäaineita.
Eläkevakuutusyhtiöiden sijoitustuotot vuonna 2021 olivat suuremmat kuin niiden maksamat eläkkeet.
Mehän ei eletä kaikki yhtä kauan.
Oletettu elinikä on kasvanut, joten eläkeikää on jouduttu korottamaan. Oletettu sanonta siis perustuu siihen, että jos ajatellaan täyseläkkeen alkavan 70 vuotiaana niin osa ehtii luonnollisen poistuman kautta menehtyä ennen eläkeikää.
Ihmisen fyysinen rappeutuminen ja vanheneminen kuitenkin etenee niin voidaan olettaa, ettei ihmisen elinikä ainakaan dramaattisesti laske, ellei terveyden ja sairaanhoito huomattavasti heikkene tai jokin ulkopuolinen vaikutus, kuten sota vaikuta eliniän odotteeseen.
Vanhemmat sukupolvet ovat päässeet aiemmin täyseläkkeelle, koska kauan elinikä oli myös matalempi. Erityisesti julkisilla aloilla tämä oli merkittävä ja siten oli joitain vuosia ennen nykyistä eläkelaki, että eläkkeelle pääsi varsin hyväkuntoisena varhain.
Nykyisin siis työssä olevat usein nauravat entistä kauemmaksi siirtyvälle eläkeiälle, että tuskin niitä päiviä edes näkee. Tässähän voi olla myös kääntöpuolena se, että ihmisen työkyky menee ennen hänen eläkeikäänsä tai hänen fyysinen rappeutunisensa etenee siten, että osittainen eläke tulee kysymykseen ennen täyseläkkeen alkamista. Omasta työkunnostaan kannattaa siis pitää huolta ja säästää työtulostaan etukäteen niin voi päästä aiemmin eläkkeelle ennen virallista eläkeikää.
Siis se tarkoittaa, että eivät saa eläkettä, siis rahaa. Ei tietenkään töissä tarvi olla, mutta ei saa rahaa. Joutuvat kadulle kerjäämään. Sitä se tarkoittaa.
Elinikä on taas kääntynyt laskuun mutta eläkeijät nousevat vaan!
Työpaikalta suoraan vaan puupalttoo ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Tätä nimenomaan halutaan, että ihminen kuolee pois ennen eläkettä. Ihmisen arvo mitataan vain työnteon kautta.
Näin se nykyään on.
No noinhan se oli vielä 50-luvulla.
Vuorineuvokset jäävät eläkkeelle viimeistään 60-vuotiaina ja lähtevät sitten golffaamaan esim. Marbeliaan.
Varmaan yleisesti tällä tarkoitetaan sitä, että eläkeikä nousee sietämättömän korkeaksi samalla, kun eläke itsessään jää hyvin pieneksi.
Siksi me kolmekymppiset sijoitetaankin rahojamme kuin hullut, jotta olisi vähän pelivaraa sitten wanhana.
Minä varmaan jo olen. Näin 50- vuotiaana sitä jo miettii, että jatkuuko tämä eläkeikän siirtyminen vieläkin yhä kauemmaksi ja kauemmaksi. Toisaalta, jos nuorempi sukupolvi ei ole valmis eläkettäni maksamaan, niin pakkohan minun on työpaikastani kiinni pitää niin kauan kuin henki pihisee.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan yleisesti tällä tarkoitetaan sitä, että eläkeikä nousee sietämättömän korkeaksi samalla, kun eläke itsessään jää hyvin pieneksi.
Siksi me kolmekymppiset sijoitetaankin rahojamme kuin hullut, jotta olisi vähän pelivaraa sitten wanhana.
Onko antaa sijoitusvinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan jo olen. Näin 50- vuotiaana sitä jo miettii, että jatkuuko tämä eläkeikän siirtyminen vieläkin yhä kauemmaksi ja kauemmaksi. Toisaalta, jos nuorempi sukupolvi ei ole valmis eläkettäni maksamaan, niin pakkohan minun on työpaikastani kiinni pitää niin kauan kuin henki pihisee.
Nailed it.
miksei muka