Mitä karjalanpiirakan päällä kuuluu syödä?
Olivat kaupassa tarjouksessa ja ostin iltapalaksi mutta en taida jaksaa alkaa munavoita tekemään yhdelle iltapalalle.
Kommentit (40)
Piirakan päälle kuuluu laittaa munaa
Oivariinia ja juustoa tai graavilohta.
Minä laitan päälle juustoa, jos sitä sattuu olemaan. Jos ei, niin sitten ihan vaan voileipämargariinia.
Vierailija kirjoitti:
Flora levitettä, se sulaa päälle. Sitten mehu tai tee.
Pyhänhäväistys tuo Flora! Voita tai Oivariinia, niin edes maistuu joltakin. Oikeat piiroot on lisäksi voideltu voilla, siis myös kaupassa myytävät, niin miksi niitä pitää mennä pilaamaan kotona jollain Floralla?
Tänä aamuna just söin kaksi piirakkaa, päällä oli juustoa ja Kinkkua.
Minä en laita mitään, mies pistää ihan kaikkea mahdollista.
Joku EU direktiivi on että vain Valion voita. En nyt löytänyt linkkiä tähän hätään. Mut unohda muut päälliset ettei tule sanktioita. Pahimmassa tapauksessa elinikäinen piirakka kielto.
Meillä on usein karjalanpiirakoita mutta harvoin munavoita. Itse laitan oivariinia, juustoa ja kurkkua. Mies laittaa lisäksi kinkkua tai muuta leikkelettä.
Sannan piirakoiden kanssa Pian munavoita.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään jaossa jokin uusavuttomuuspalkinto?
Vaihtoehtoja tässä kai haettiin... oliko sillä suunnalla siis jotain vaikeuksia ymmärtää tekstiä?
Jos munavoita haluat niin ei sen teko kovin työlästä ole.
Keitä vaikka yksi muna ja pistä sekaan muutaman ruokalusikallisen verran voita tai oivariinia. Haarukalla muussaat ja ripaus suolaa halutessaan. Kun kananmuna on vielä vähän lämpöinen niin voi sulaa siihen hiukan ja munavoin teko käy nopsaa.
Muuten voi laittaa pelkkää voita/margariinia tai sitten ihan sitä mitä tavallisenkin leivän päällä söisi. Tai voihan ne syödä myös sellaisenaan.
Reilusti munavoita ja päälle persiljatupsu, jos mennään ohjeella, miten sitä "kuuluu syödä".
Rasvaa metwurstisiivuja tomaattia ja juusto päälle ja mikroon
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa metwurstisiivuja tomaattia ja juusto päälle ja mikroon
Meetvurstit tahtoo lentää mikrossa
Keitettyä kananmunaa ja graavia lohta. Nam !
Evakon kyyneleitä ja muistoja menetetystä Karjalasta.