Kun kaikki kaupat sulkevat ovensa lakon vuoksi - kuolemmeko nälkään ?
Lakot pitäisi kieltää, mistä me muuten saamme ruokaa. Jos lakko jatkuu 3 vuorokautta, monet ovat aivan pulassa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Av-mammoilla on kymmenien kilojen vararavinto aina mukanaan. Sillä rasvamäärällä elää monta kuukautta.
Minä henkilökohtaisesti pärjäsin varmaan pari kk syömättä ennenkuin menisi alipainon puolelle. Olen pidättäytynyt viime aikoina laihtumasta, jos tuleekin nälänhätä tai muu katastrofi. Kaupan lakko ei kyllä ole katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Kun kauppa toisensa jälkeen on ostettu tyhjäksi, eikä ole varaa lähteä toiselle paikakunnalle, edessä on lohduton tulevaisuus, onneksi lapset saavat vähän ruokaa koulussa.
Eivät tietenkään saa kuin korkeintaan näkkileipää. Kyllä sun nyt tarvii lähettää lapset evakkoon Ruosiin.
Ostin juuri sadalla eurolla ruokaa Triplan Prismasta joten eiköhän yksi ihminen pärjää tällä kaksi päivää.
Ajoin lähikaupan ohi töihin mennessä klo 8 aamulla. Yksi auto oli pihassa, eli ei hirveää tunkua eikä todennäköisesti tappelujakaan vessapaperista tai muustakaan tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön ruuhka kaupassa äsken. Vessapaperista taisteltiin samoin säilykkeistä ja esimerkiksi lihahylly jo tyhjä lukuun ottamatta muutamia harvoja pakkauksia. Eineksetkin hamsteroitu melkein kaikki. Ei jää nyt köyhille mitään viimeiselle tunnille saati leipäjonoihin lahjoitettavaksi. Jos ette vielä ole kaupassa ole käyneet niin peli alkaa olla menetetty. Kassajonossakin vierähti melkein pari tuntia.
Oliko kovat taistelut, paukkuivatko aseet?
Minä tilaan päivittäin Woltilta, kuten tähänkin asti. Meidän perhe ei kuole nälkään.
PAMin jäsenistöllä ei ollut korona-aikaan juuri mitään palkankorotuksia ja oli lomautuksia. Nyt palkkojen ostovoima on pudonnut n. 15 %.
Kyllä. Juuri näin tulee väistämättä tapahtumaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Syö mitä kaupasta tai kaapista löytyy. Kai monella on puurohiutaleita, makaronia, riisiä ja ehkä paljon muutakin. Samoin useimmilla kai on edes jotain syötäväksi kelpaavaa pakkasessa. Siihen ei kukaan kuole, jos ei ole koko aikaa kaikki ne tuhannet tuotteet saatavilla mitä kaupoissa normaalisti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mammoilla on kymmenien kilojen vararavinto aina mukanaan. Sillä rasvamäärällä elää monta kuukautta.
Minä henkilökohtaisesti pärjäsin varmaan pari kk syömättä ennenkuin menisi alipainon puolelle. Olen pidättäytynyt viime aikoina laihtumasta, jos tuleekin nälänhätä tai muu katastrofi. Kaupan lakko ei kyllä ole katastrofi.
Niin ja todennäköisesti saisit sappikivet ja haimatulehduksen, johon ei sitten katastrofin aikana saisi hoitoa, joten se siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön ruuhka kaupassa äsken. Vessapaperista taisteltiin samoin säilykkeistä ja esimerkiksi lihahylly jo tyhjä lukuun ottamatta muutamia harvoja pakkauksia. Eineksetkin hamsteroitu melkein kaikki. Ei jää nyt köyhille mitään viimeiselle tunnille saati leipäjonoihin lahjoitettavaksi. Jos ette vielä ole kaupassa ole käyneet niin peli alkaa olla menetetty. Kassajonossakin vierähti melkein pari tuntia.
Oliko kovat taistelut, paukkuivatko aseet?
Olisiko olleet lähitaisteluja? Lähitaistelussa voidaan käyttää paitsi käsikranaatteja, myös ampuma-aseita sekä kosketusetäisyydellä eli käsikähmässä lisäksi kylmiä aseita kuten pistintä tai kenttälapiota.
Näin Prisman ohi ajaessani Ilmestyskirjan ratsastajat sen katolla odottamassa, loppu on lähellä!
Ravintolatkin on olemassa, ei kauppa ole ainoa paikka mistä ruokaa saa, jos teillä nyt just silloin sattuu loppumaan pöperöt kaapista. Ja kai nyt jokaisella on jotain kaurahiutaleita ja näkkileipää yms. varastoissaan? Jos ei ole niin voi voi.
Kaikki ruoka on loppumassa, mistä meidän lapset saavat ruokaa nyt ?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009381381.html
Poikkeuksellinen näky Kotkan Prismassa: Paniikki on selvästi päällä
Ihmisten varautuminen kaupan alan lakkoon on tyhjentänyt hyllyjä muuallakin maassa.
Joko teillä on pakastimet ja kaapit täynnä ruokaa ?
Mistä lapsille aamupalaa, kun paiḱallinen prisma on lakossa ?
Vierailija kirjoitti:
Ajoin lähikaupan ohi töihin mennessä klo 8 aamulla. Yksi auto oli pihassa, eli ei hirveää tunkua eikä todennäköisesti tappelujakaan vessapaperista tai muustakaan tavarasta.
Miksipä sinne menisi, kun lähes kaikki tavarat on ostettu sieltä jo edellisenä päivänä ja hyllyt ovat tyhjinä..
Totta kai kaikki kuolevat mieluummin nälkään kuin antavat palkankorotuksia.
Mulla on jo pelkästään papuja moneksi viikoksi. Sitten on muutakin. Saisi olla kuukauden lakko niin oppisi työnantaja oman paikkansa.
Kävin päivällä kaupassa, paikallisessa automarketissa. Eipä siellä tuleva lakko näkynyt mitenkään, kassat vaihtoivat näppärästi lennossa kahvitauottajan kanssa. Kaikkea, mitä tarvitsin, oli saatavilla. Lähinnä kävin ostamassa kissoille ruokaa, kun se loppui eilen (hyi minua) ja teineille herkkuja. Viikko sitten viimeksi olen käynyt kaupassa, joten ajattelin, että nyt olisi hyvä hetki, kun huomisen ja ylihuomisen olen muutenkin työmatkalla, enkä ehtisi kauppaan kuin vasta iltaseitsemältä. Yleensä käyn viikon välein, joskus menee 10 päivääkin ostosreissujen välillä. Tokmannilla sattui olemaan laputettuna meillä syötävää leipää, joten ostin sitä pakkaseen. Tokmanni ei ainakaan täällä mene lakkoon, ainakaan vielä.
Kotona kolme teinipoikaa ja neljä lemmikkiä, ja kerran viikossa kaupassakäynti on tähän mennessä riittänyt.