Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet lapsena tehnyt mitä ei enää saa/voi tehdä?

Vierailija
07.02.2023 |

Minä aloitan, käytiin kaverin kanssa alakouluikäisinä ostamassa kaverin isälle tupakkaa. Ei varmaan nyt kaupat myisi tupakkaa alaikäisille.

Laitetaan tästä ketju. Kiitos!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tulitikkuja kioskilta mukamas mökille.

Vuokrattiin videovuokraamosta 10-vuotiaana Stephen Kingin VHS kauhuleffoja.

Vierailija
2/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeillyt korkeassa, pihkaisessa kuusessa.

Ei onnistu enää vaikka mieli tekisi. Terveisin Salme 71 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin heteroseksiä.

Vierailija
4/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 16-vuotiaana röökiaskin, jossa oli 10 kymmenen savuketta.

Vierailija
5/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juossut munasillani kotona ja pihalla, myös perheen ulkopuolisten nähden.

Vierailija
6/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanut tupakkaa isosiskolle, tein raskaita töitä alle kouluiän, ohjastinhevosta pari kilometriä maantiellä 7 v yksin. Hoidin sairasta sukulaisiin vauvaa 12 vuotiaana

Vierailija
7/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin pitkillä matkoilla autolla takapenkillä pitkin pituuttani ilman turvavyötä.

Vierailija
8/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin pitkillä matkoilla autolla takapenkillä pitkin pituuttani ilman turvavyötä.

Farkun penkit kaadettu ja kontti täynnä patjoja!

Vierailija
9/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustanut henkilöautossa ilman turvavöitä ja ilman turvaistuimiakin. Turvavöitä takapenkillä rupesin käyttämään kun meille tuli semmoinen auto jossa ne olivat olemassa, vm. -83 Mazda 323.

Vierailija
10/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskonut housuihini

Vierailija
11/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulutaksia ajoi naapurin mies, joka ei sydänvikansa ja muiden sairauksien vuoksi muuta jaksanut tehdä. Tavalliseen henkilöautoon, vanhaan mersujen, jossa oli yhtenäiset penkit sullottiin kyytiin 10-12 lasta. Ehkei enää tänään

Vierailija
12/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 11-vuotiaana kaverini sekä tämän kahden alle kouluikäisen sisaruksen kanssa pyöräillen uimaretkelle, noin tunti suuntaansa. Toinen pienistä vielä kaatui matkalla, ja vettäkin alkoi sataa, mutta selvittiin hengissä.

Kun asiaa miettii, tämäntyyliset itsenäiset seikkailut ovat niitä, joissa itsetunto vahvistui: joskus eksyttiin tai jouduttiin ongelmiin, mutta aina päästiin yöksi kotiin. Piti luottaa itseensä kun ei ollut kännyköitä, ja jos vaikka hyppäsikin väärään bussiin, sitten käveltiin viitisen kilsaa ylimääräistä. 

Vierailija
13/88 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tietty olut turvavöitä

Vierailija
14/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maannut liikkuvan auton hattuhyllyllä.

Ostanut kaupasta isälleni tupakkaa ja olutta.

Vierailija
15/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman turvavöitä matkustaminen, vanhempien dokaamisen katsominen lapsena, alaikäsenä tupakan ostaminen.

Vierailija
16/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt huvikseen ajelemassa hissillä jossain taloyhtiössä vaikkakin asunut omakotitalossa.

Vierailija
17/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilta putosi pyykkikorista, matkalla pesutupaan, pikkupöksyt. Vedettiin ne lipputankoon.

Vierailija
18/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ns kadonnut lapsi 14v:nä.

Lähdin kaverin mökille juhannuksena ja tulin kotiin elokuun lopussa. Asuin kavereiden luona.

Olin valehdellut lähtöni tuttavaperheen luokse ja jäänyt kiinni heti koska sattumoisin tämän perheen äiti soitti juhannuksen jälkeen vanhemmilleni. Selvisi etten ollut heidän luonaan. Kesän aikana soitin kerran vanhemmilleni eikä äiti paljastanut tietävänsä valheestani.

Kun tulin kotiin sain elämäni viimeisen selkäsaunan eikä asiasta puhuttu enää koskaan. Itseasiassa suhteeni äitiin parani, ainokaisena olin tosi vahdittu ja varjeltu ja nyt napanuora katkesi.

Mun omat lapset eivät tiedä tätä - he ovat olleet paljon helpompia!

Vierailija
19/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Matkustanut avolava-auton lavalla. 

- Ostanut kaikki ruoat "tilille" lähikaupasta.

- Myynyt alkoholia velaksi baarissa (ei ollut sallittua silloinkaan, mutta kyseisen paikan tapa). Tämä 18-vuotiaana eikä lapsena.

- Ajanut pyörällä niin, että otan mopoilijan olkapäästä kiinni.

- Avannut junan ovet vauhdissa.

- Kulkenut junaratoja pitkin ja leikkinyt junaradalla.

- Rakentanut itsetehtyjä pommeja uudeksivuodeksi.

- Ajellut traktorilla siitä saakka, kun sain sen käyntiin.

- Tehnyt 15-vuotiaana koko päivän retkiä uimarannalle kahden alle 3-vuotiaan kanssa, molemmat pyörän istuimissa, monen kilometrin matka ei niin turvallisia teitä. Hoidin lapsia ja tämä oli lasten äidin toiveesta, onneksi ranta oli matala ja mitään ei koskaan sattunut.

Vierailija
20/88 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuudesluokkalaisena hakenut pikkusiskon eskarista (päiväkodista) aina perjantaisin koulumatkalla, kun pääsin jo klo 12 koulusta. Oltiin sitten kahdestaan sinne asti, että vanhemmat tulivat töistä.

Ja jo tuota ennen, 4.-luokan jälkeisenä kesänä olimme ainakin jokun viikon siskon kanssa kahdestaan lomalla siten. että pyöräilimme aamulla n. 2 km päähän leikkipuistoon, jossa oli kaupungin järjestämää ohjattua toimintaa lounaineen ja välipaloineen. Ja iltapäivällä pyöräilimme saman matkan takaisin. Sisko täytti 4 sinä kesänä. Tätä ei pidetty mitenkään omituisena.

Nämä kahdella eri paikkakunnalla eri puolilla Suomea, joten ei ole edes mikään "paikallinen tapa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä