Mitä olet lapsena tehnyt mitä ei enää saa/voi tehdä?
Minä aloitan, käytiin kaverin kanssa alakouluikäisinä ostamassa kaverin isälle tupakkaa. Ei varmaan nyt kaupat myisi tupakkaa alaikäisille.
Laitetaan tästä ketju. Kiitos!
Kommentit (88)
Ehdotellut työpaikan tytöille asiattomuuksia, tupakka suussa.
Vierailija kirjoitti:
Käynyt huvikseen ajelemassa hissillä jossain taloyhtiössä vaikkakin asunut omakotitalossa.
Miksi tuota ei voisi nykyään enää tehdä?
Ei tämä nyt varmaan nykyään kiellettyä ole, mutta käärin sätkiä papalleni sillä rizzlakoneella. Helppoa pienillä sormilla. Enkä ikinä alkanut poltetaan tupakkaa vakituisesti isona, ehkä jonkun nikotiiniimmuniteetin sain niistä poroista.
Polttanut tupakkaa samalla kun tein töitä liukuhihnalla.
Ei nyt mikään ihme juttu mutta -70 luvun puolella kun oltiin vielä alle kouluikäisiä kysyttiin kuskilta että päästäisiinkö kyytiin ja me päästiin hiekkarekan kyytiin edestakainen matka n.60km sehän oli meille hemmetin hieno juttu mutta jos nykyään tuon ikäiset menevät jonkun vieraan auton kyytiin niin siitä ei varmaankaan ilman ongelmia selviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkunut liikkuvan auton takapenkillä.
Leikkinyt ulkona ilman että joku vahti selkäni takana että pysyn elossa.
Ollut 12-vuotiaana viikonlopun yksin kotona.Öö.. mitä ihmeellistä on nukkua takapenkillä?
Ratin takana nukkuminen on paha juttu, matkustajat voi nukkua vapaasti.
Niin, mutta ennen siellä nukuttiin pitkällään.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mikään ihme juttu mutta -70 luvun puolella kun oltiin vielä alle kouluikäisiä kysyttiin kuskilta että päästäisiinkö kyytiin ja me päästiin hiekkarekan kyytiin edestakainen matka n.60km sehän oli meille hemmetin hieno juttu mutta jos nykyään tuon ikäiset menevät jonkun vieraan auton kyytiin niin siitä ei varmaankaan ilman ongelmia selviä
Kuskille tulee tuomio pedofiliasta jos ottaa vieraita lapsia kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esiintynyt tiernapoikanäytelmässä naama mustattuna nwwkerimurjaanina.
Sitä sanotaan maskeeraamiseksi.
Niinhän sitä sanottiin, silloin.
Nyt se on blackface-hommeleita ja niin hyihyi pahaksi että.. Kun on nämä qulturelliset omimiset ja mustat eläimet merkitsevät -liikehdinnät ja kaikki.
Kävellyt 6-vuotiaana yksin päiväkodista kotiin. Sain luvan lähteä sieltä omin päin kun äiti jutteli päiväkotiin asiasta. Joka päivä siis äiti vei aamusta ja itse kävelin kotiin.
Ollut baarissa alaikäisenä. Oli joku turkkilaisten baari. Sinne sitten mentiin seuralaisina tietenkin aikuiset turkkilaiset miehet. Joo, saa alapeukuttaa.
Ollut yksin kotona vuotta vanhemman siskon kanssa suunnilleen 4-vuotiaana kun äiti lähti baariin.
Vierailija kirjoitti:
Kävellyt 6-vuotiaana yksin päiväkodista kotiin. Sain luvan lähteä sieltä omin päin kun äiti jutteli päiväkotiin asiasta. Joka päivä siis äiti vei aamusta ja itse kävelin kotiin.
Nykyäänkin saa kulkea itse eskariin tai eskarista pois. Ei sitä ole kielletty.
Ostanut itselle siideriä 16-vuotiaana vuosituhannen alussa. Olin aika pitkä joten kassalla varmaan luulivat täysi-ikäiseksi. Enää ei menisi läpi kun heidän pitää kysyä henkkarit jos ostaja näyttää alle 30-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan päiväkotikohtaista. Mielestäni meillä ei Keravalla kyllä saa yksin lähteä eskarista kotiin. Hakija ei myöskään saa olla alaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan päiväkotikohtaista. Mielestäni meillä ei Keravalla kyllä saa yksin lähteä eskarista kotiin. Hakija ei myöskään saa olla alaikäinen.
Laki sallii sekä sen, että kulkee yksin eskarista kotiin että sen, että hakija on alaikäinen. Jos päiväkoti päättää muuta niin päiväkoti rikkoo lakia.
Vierailija kirjoitti:
Ostanut itselle siideriä 16-vuotiaana vuosituhannen alussa. Olin aika pitkä joten kassalla varmaan luulivat täysi-ikäiseksi. Enää ei menisi läpi kun heidän pitää kysyä henkkarit jos ostaja näyttää alle 30-vuotiaalta.
Riippuu kaupasta että pitääkö kysyä alle 30-vuotiaalta.
Näistä juna- ja rautatiehölmöilyistä huippuunsa viritetty versio. Keksittiin joskus 12-vuotiaina sellainen leikki, että piti uskaltaa radanpenkalla maatessa koskettaa ratakiskon sivua kädellä juuri kun juna menee siitä. Jos olisi junassa ollut vaikka joku ulkoneva metallipalkki joka osuu päähän, niin se on henki pois.
Sitten vielä käryttiin siitä, kun kaveriporukasta yksi oli kotiintuloajastaan myöhässä ja se kuumotti niin ettei saanut keksittyä sopivaa hätävalhetta vaan kertoi kaiken. Sitten jouduttiin kuulusteluihin niin yllättäen ettei mekään ehditty keksiä sopivaa hätävalhetta. En muista mitä muille kävi, mutta itse sain ihan kunnolla remmistä pyllylle, enkä saanut nähdä kavereita muistaakseni kahteen viikkoon (oli kesäloma).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki sallii sekä sen, että kulkee yksin eskarista kotiin että sen, että hakija on alaikäinen. Jos päiväkoti päättää muuta niin päiväkoti rikkoo lakia.
Tämä toki vaatii sitä, että lapsi on pelkästään eskarissa (jolloin on perusopetuslain piirissä koko ajan). Jos on eskaripäivän ulkopuolella myös päivähoidossa, sitten pätee päivähoidon säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynyt huvikseen ajelemassa hissillä jossain taloyhtiössä vaikkakin asunut omakotitalossa.
Miksi tuota ei voisi nykyään enää tehdä?
Harvoihin kerrostaloihin enää pääsee ilman avaimia eli alaovi on lukittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toki vaatii sitä, että lapsi on pelkästään eskarissa (jolloin on perusopetuslain piirissä koko ajan). Jos on eskaripäivän ulkopuolella myös päivähoidossa, sitten pätee päivähoidon säännöt.
Se, että alaikäinen saa hakea koskee kaikkia eikä siis vain eskarilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Harrastin heteroseksiä.
HOMO!
Olin joskus kesällä leirillä, josta pääsin kotiin lähimmälle juna-asemalle leiripaikan tutun kyydissä. Siis tuntemattoman miehen, vaikka leirin oman väen olisi pitänyt kyyditä. Kaikki meni onneksi hyvin.