Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei mene jakeluun se, että miten suihkussa saa itsensä minuutissa puhtaaksi

Vierailija
07.02.2023 |

Jos siihen sisältyy hiustenpesu. Ettekö ollenkaan hiero shampoota päänahkaan ja huuhtele sitä kunnolla pois?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki käy pitkissä, lämpimissä suihkuissa. Se on mukavampaa kuin kauhealla kiireellä tohottaminen. Suihkussa saa olla hidas ja miettiä omiaan. Kylmä siellä tulee, jos jatkuvasti pitää vedentulo katkaista.

Vierailija
122/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki käy pitkissä, lämpimissä suihkuissa. Se on mukavampaa kuin kauhealla kiireellä tohottaminen. Suihkussa saa olla hidas ja miettiä omiaan. Kylmä siellä tulee, jos jatkuvasti pitää vedentulo katkaista.

Olisi taloudellisempaa pitää kylppäri lämpimämpänä ja lotrata vähän maltillisemmin. Ilman lämmittäminen on halvempaa kuin veden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa olla suihkussa paria minuuttia kauempaa

Vierailija
124/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni naistenlehdistä useammankin lehtijutun, jonka mukaan useimmat ihmiset huuhtelevat shampoota hiuksistaan liian vähän aikaa. Niin että hiuksiin jää shampoojäämiä.

Vierailija
125/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni naistenlehdistä useammankin lehtijutun, jonka mukaan useimmat ihmiset huuhtelevat shampoota hiuksistaan liian vähän aikaa. Niin että hiuksiin jää shampoojäämiä.

Johtunee siitä että moni kuvittelee että shampoo kuuluu vaahdottaa koko pituuksiin, eikä tiedä että sillä kuuluisi pestä vain päänahka ja hiusjuuret. Näinollen shampoota laitetaan ihan liikaa ja sitten kiiressä osa jää huuhtelematta.

Vierailija
126/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaiken mittaisia hiuksia ihan lyhyistä pitkiin enkä muista, että vaahdottamiseen olisi ikinä mennyt lähellekään minuuttia. Huuhtomiseen vähän enemmän kuin vaahdottamiseen, mutta hiustenpesun osalta minuutti olisi ihan mahdollinen kesto. Käytän nykyään Lushin palashampoota, joka on nopea sipaista päähän ja vaahdottuu hyvin. Ei mene aikaa pullojen kanssa lotraamiseen! Hoitoaineita en käytä.

Hiukset eivät varmaan ole priimakunnossa enemmän hiusten hoitamista harrastavien mielestä, mutta hyvin olen pärjännyt näiden kanssa. Joskus kun olen yrittänyt kiltisti käyttää hoitoainetta, olen jaksanut sitä korkeintaan muutaman viikon eikä se tulos nyt niin ihmeellinen ole ollut. Nämä on elämänvalintoja, mihin kukakin haluaa aikansa ja rahansa käyttää. En siis tykkää siitä, kun pitkiä hiustenpesu- ja hoitorituaaleja tai muuta kauneudenhoitoa perustellaan pakolla. Valintoja ne on. Aika harvassa ovat ne, joilla esim. uskonnollinen vakaumus estää leikkaamasta hiuksia lyhyiksi.

Vierailija
127/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaiken mittaisia hiuksia ihan lyhyistä pitkiin enkä muista, että vaahdottamiseen olisi ikinä mennyt lähellekään minuuttia. Huuhtomiseen vähän enemmän kuin vaahdottamiseen, mutta hiustenpesun osalta minuutti olisi ihan mahdollinen kesto. Käytän nykyään Lushin palashampoota, joka on nopea sipaista päähän ja vaahdottuu hyvin. Ei mene aikaa pullojen kanssa lotraamiseen! Hoitoaineita en käytä.

Hiukset eivät varmaan ole priimakunnossa enemmän hiusten hoitamista harrastavien mielestä, mutta hyvin olen pärjännyt näiden kanssa. Joskus kun olen yrittänyt kiltisti käyttää hoitoainetta, olen jaksanut sitä korkeintaan muutaman viikon eikä se tulos nyt niin ihmeellinen ole ollut. Nämä on elämänvalintoja, mihin kukakin haluaa aikansa ja rahansa käyttää. En siis tykkää siitä, kun pitkiä hiustenpesu- ja hoitorituaaleja tai muuta kauneudenhoitoa perustellaan pakolla. Valintoja ne on. Aika harvassa ovat ne, joilla esim. uskonnollinen vakaumus estää leikkaamasta hiuksia lyhyiksi.

Ei ole kyse pelkästä vaahdottamisesta vaan siitä, että päänahan PESEMINEN kestää sen minuutin verran. Mitään järkeä ei ole siinä, että shampoo läntätään ylimalkaisesti päähän ja huuhdellaan samantien pois.

Ap

Vierailija
128/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä suihkussa voi viettää vaikka tunnin, sillä on merkitystä, kuinka kauan vettä laskee. Hana auki vain silloin, kun huuhtelee pesuaineita pois. En kyllä silti selviä pitkien hiusten pesusta minuutissa.

Vierailija
129/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa tällä hetkellä siis vesipula vai mistä on kysymys? Minulla on ns. metreittäin tukkaa ja olen suihkussa noin 10 minuuttia. En sulje hanaa välillä koska asuinmaassani ei ole vesipulaa. Tosin pesen esimerkiksi hoitoaineen vaikuttamisen aikana muita kohtia eikä hana myöskään ole täysillä kokoajan.

Ei se vesi ilmaista ole muualla kuin lähteestä itse nostettuna. Suomessa vesi lämmitetään sähköllä, joissain maissa kaasulla. Miten sinun kodissasi vesi lämmitetään ja mitä se maksaa?

Nostetaan kaivosta sähköpumpulla ja lämmitetään kotimetsän puulla. En osaa ihan tarkkaan sen pumpun käyttämän sähkön hintaa kertoa, mutta ei se kovin monta euroa kuukaudessa ole. Puulle voi tietenkin jonkun hinnan laskea, vaikka on itse tehtyä eli verrata siihen, mitä maksaisi ostettuna. Aika tyyristä, kun ei ole varaajaa. Aivan varmasti silti halvempaa kuin lähimmän kaupungin veden hinta.

Vierailija
130/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse pelkästä vaahdottamisesta vaan siitä, että päänahan PESEMINEN kestää sen minuutin verran. Mitään järkeä ei ole siinä, että shampoo läntätään ylimalkaisesti päähän ja huuhdellaan samantien pois.

Ap

On myös olemassa 2 in 1-aineita, joissa on hoitoaine ja shampoo samassa. Levitä kostutettuihin hiuksiin, vaahdota, huutele. Ei tarvitse pitää hiuksissa minuuttitolkulla ja suihkun voi sulkea siksi aikaa kun sitä vaahdottaa.

Saunoessa voi sitten laittaa joitain vahvempaa hoitoainetta löylyssä käynnin ajaksi.

Vierailija
131/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On myös olemassa 2 in 1-aineita, joissa on hoitoaine ja shampoo samassa. Levitä kostutettuihin hiuksiin, vaahdota, huutele. Ei tarvitse pitää hiuksissa minuuttitolkulla ja suihkun voi sulkea siksi aikaa kun sitä vaahdottaa.

Saunoessa voi sitten laittaa joitain vahvempaa hoitoainetta löylyssä käynnin ajaksi.

Vierailija
132/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lorota vettä kaiken aikaa. Mulla on kylpyammeen tulppa kiinni kun käyn suihkussa. Siten näen paljonko vettä on valunut. Yleensä 5-10 litraa per suihku. Silti siellä voi olla vaikka vartin karvoja ajelemassa.

Vierailija
133/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan siitä kiinni, miten puhdas haluaa olla. Kaikki on suhteellista.

Vierailija
134/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään miksi iho kuivuu, kun otetaan pitkiä lämpimiä suihkuja. 35 asteinen vesi on täysin luonnotonta iholle varsinkin talvella. Loppuu kuiva iho ja hilse ongelmat, kun allatte käymään kylmässä suihkussa.

Vierailija
135/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin, että otan 10 kpl 1 minuutin suihkuja peräjälkeen. Onhan se vähän huijaamista, mutta en kerro kenellekkään. Ja vesikin lämpiää ilmaisilla puilla.

Vierailija
136/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 litran sanko lämmintä vettä riittää peseytymiseen. Kokeile vaikka.

Vierailija
137/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikalju kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieron shampoon päänahkaan ja huuhtelen pois. Ei siinä mene kuin hetki.

Hetki. Eli minuutti hieromiseen ja vähintään toinen huuhteluun, ja pitää ne hiukset kai kastellakin ennen kuin alkaa shampoota laittaa. Aika on jo vähintään tuplaantunut vaikka paljon muutakin on pestävänä.

Ap

Sampoon hieroo päähänsä 15 sekunnissa, eikä huuhtelu kestä sen kauempaa.

Tämä, ja kaikki epämääräinen  hieronta sen jälkeen on täysin turhaa

Vierailija
138/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole käynyt armeijaa.

ei siinä pikapesussa ainakaan puhtaaksi tullut. siellä oli aivan järkyttävä haju.

Vierailija
139/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näissä tuotteissa vaan yhdistyy kummankin huonot puolet, eivät pese eivätkä hoida. Ei todellakaan sovi mun vyötärömittaiseen ja suhteelliseen paksuun tukkaan, joka on laadultaan kuiva ja kihartuva.

Ap

Vierailija
140/146 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään miksi iho kuivuu, kun otetaan pitkiä lämpimiä suihkuja. 35 asteinen vesi on täysin luonnotonta iholle varsinkin talvella. Loppuu kuiva iho ja hilse ongelmat, kun allatte käymään kylmässä suihkussa.

Mulla ei ole kuiva iho eikä hilsettä. Jos alan vähentää hiustenpesua tai en käy suihkussa päivittäin, niin siinä vaiheessa tulee ongelmia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi