Kehtaanko sanoa työpaikan siivoajalle liian voimakkaasta hajuvedestä?
Mulle tulee voimakkaista hajuista todella herkästi migreeni. Nyt kun tuli samaan huoneeseen alkoi samantien migreenituntemukset. Pakko ottaa täsmälääke samantien.
Kommentit (75)
Hajuveden tarkoitus ei ole peittää pahaa hajua, tai ihmisen ominaistuoksua.
Hyvä tuoksu vain häivähtää ja herättää uteliaisuuden; "mistä tuo tuoksu on lähtöisin?"
Tarkoitus ei ole merkata reviiriään, saati jättää hajuvanaa peräänsä.
Sama ongelma. Minäkin olen miettinyt, miten huomautan tummalle siivooja pojalle suitsukkeen tuoksusta. Hirveä olo koko päivän siitä hajusta!
Luulen että se ei ole suitsuketta mille ne tummat haisee. Se on varmaan joku kamala vartaloöljy tai öljyparfyymi mitä ne hieroo. Ulkomailla myydään sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää hajuvesifoobikot menee samaan kastiin sähköallergikkojen kanssa. 🤣🤣 Kummasti se on aina se hajuvesi, jonka kimpussa nää on, ei mitkään muut voimakkaat hajut joita ympäristössä kyllä riittää.
Teidän sairaudelle on ihan nimikin, osmophobia.Ikävä kyllä koskee myös muita hajuja. Esimerkiksi remontin jälkeen tuoreet pinnat voi haista niin kovasti että herkimmmät saa migreenin. Kynttilää ei voi polttaa, saattaa ääni mennä ym. Ruoan käry voi aiheuttaa oireita. Monet hajut ja asiat laukaisee oireet. Taustalla voi olla migreeniä tai vaikka reilu altistuminen homeelle. Sen jälkeen ihminen ei enää kestä kun yliherkkyys puhkeaa. Se on pieni asia toisilta huomioida sen minkä kohtuudella voi
Höpön löpön. Jos hajut oikeasti laukaisisivat migreenin, niin ei sellainen henkilö voisi liikkua yhtään missään ilman kaasunaamaria! Joka paikassa on voimakkaita hajuja ja se migreeni ei niitä tiedä valikoida, että vain tuosta ja tuosta tulee kohtaus. Teillä on sairaalloinen hajujen pelko. Tutkimuksetkin sen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuoksu vain häivähtää ja herättää uteliaisuuden; "mistä tuo tuoksu on lähtöisin?"
Tuoksun hyvyys on tietty subjektiivista ja hajusteille herkät voi kokea sen aivan eri voimakkuisena ja eri tavalla kuin käyttäjänsä. Joka tapauksessa useita hajustettuja tuotteita käytettäessä seurauksena on vain löyhkäävä kakofonia. Pahimmillan sekaisin on pyykinpesuaine, huuhteluaine, shampoo, suihkugeeli, dödö, puolenkymmentä erilaista meikkiä ja rasvaa sekä hajuvesi. Oppikaa käyttämään hajusteettomia tuotteita!
"Höpön löpön. Jos hajut oikeasti "
Lopeta se selittely ja kemikaaleilla lotraaminen. Voit itsekin paremmin kun valitset puhtaampia tuotteita.
Tämä hajusteherkkyys on kyllä hauska juttu. Se iskee aina siihen valittamisesta nauttivaan, hieman huomionhakuiseen naiseen. Yhdessäkään miesvaltaisessa työyhteisössä tätä ei esim ole. Myös muita lainalaisuuksia olen huomannut mutten viitsi alkaa niitä nyt erotella kun joku ottaa nokkaansa kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksun hyvyys on tietty subjektiivista ja hajusteille herkät voi kokea sen aivan eri voimakkuisena ja eri tavalla kuin käyttäjänsä. Joka tapauksessa useita hajustettuja tuotteita käytettäessä seurauksena on vain löyhkäävä kakofonia. Pahimmillan sekaisin on pyykinpesuaine, huuhteluaine, shampoo, suihkugeeli, dödö, puolenkymmentä erilaista meikkiä ja rasvaa sekä hajuvesi. Oppikaa käyttämään hajusteettomia tuotteita!
Hajusteet tuotteissa ovat merkittävin allergeeni-ryhmä. Jos ne aiheuttavat ihoreaktioita, niin on todennäköistä, että ne ärsyttävät myös hengitettyinä.
Vaikka tutkimuksissa yliherkkyyttä ei tähän asti ole pystytty objektiivisesti toteamaan, niin se mikä ärsyttää hengitysteitä, on aina haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hajusteherkkyys on kyllä hauska juttu. Se iskee aina siihen valittamisesta nauttivaan, hieman huomionhakuiseen naiseen. Yhdessäkään miesvaltaisessa työyhteisössä tätä ei esim ole. Myös muita lainalaisuuksia olen huomannut mutten viitsi alkaa niitä nyt erotella kun joku ottaa nokkaansa kuitenkin
Hengenahdistus on kaukana hauskasta jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengenahdistus on kaukana hauskasta jutusta.
Samaa mieltä. Siksi tulisi hoitaa sitä mielenterveysongelmaa siellä taustalla.
"Samaa mieltä. Siksi tulisi hoitaa sitä mielenterveysongelmaa siellä taustalla."
Se ei ole oleellista mistä uskot jonkun ongelman aiheutuvan. Yliherkkyyksiä ja allergioita on vaikka kuinka paljon. Emme voi tietää joka oireen taustaa.Oleellista on se, että välitätkö huomioida toista ihmistä sen verran että et lotraa niitä aineita.
Minulla ei ole yliherkkyyttä mutta myönnän että oikein inhottaa kun joku haisee pistävän makealle. Häiritsee todella.
Vierailija kirjoitti:
"Samaa mieltä. Siksi tulisi hoitaa sitä mielenterveysongelmaa siellä taustalla."
Se ei ole oleellista mistä uskot jonkun ongelman aiheutuvan. Yliherkkyyksiä ja allergioita on vaikka kuinka paljon. Emme voi tietää joka oireen taustaa.Oleellista on se, että välitätkö huomioida toista ihmistä sen verran että et lotraa niitä aineita.
Minulla ei ole yliherkkyyttä mutta myönnän että oikein inhottaa kun joku haisee pistävän makealle. Häiritsee todella.
Joo. Meillä töissä vanhemmalle naiselle iski ensin hajusteherkkyys ja sen jälkeen alkoi valitus kaikesta muustakin. Kuka löi oven liian kovaa kiinni, kuka naputteli konettaan liian äänekkäästi. Kummasti miesten partavedet eivät haisseet ja muutenkin osasivat olla...
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyään kukaan uskalla näiden mielensäpahoittajien takia käyttää hajuvettä. Haittaako ominaishajukin?
Mikä ominaishaju? Miltä sinä oikein lemuat? :D
Ei sitten tullut mieleen, että ne sinun shamppoosi yms mahdollisesti sisältävät hajusteita. Nykyään hajusteita tungetaan vaikka mihin. Miksi ihmeessä joku huomauttaisi asiasta turhaan?